Alla inlägg den 5 september 2011

Av carriecarrie - 5 september 2011 23:10

Försöker sova, det går inte. Illamåendet kommer tillbaks. Vad ska jag göra???. Är så sjukt less på att må illa, jag som trodde det skulle ge sig nu. Jag mådde så bra nyss men då när jag slappnar av kom det tillbaks som en blixt från en klar himmel. What to do?.   Livet suger...Åtminstone för stunden.


 Vill bara. Ska göra ett nytt försök nu.


/Sov gott

Av carriecarrie - 5 september 2011 22:05

Jaa då sitter man här igen, som vanligt. Jag har sett på tv och druckit te fram tills nu. Har också tändt doftljus i hela lägenheten. Ute är det mörkt, vet dock inte hur kallt det är men det är höst, inne är det varm och mysigt. Illamåendet börjar ge med sig, tröttheten sitter i, jag borde ha somnat för längesen, men det är så mysigt att sitta inne med alla doftljusen och se på tv i myskläderna med en god kopp te. Jag passar på nu då jag endå inte har någon annan hemma.


Jag vet ännu inte vad morgondagen har att ge, jag hoppas på skolan men om det blir som det var sist så kommer jag att må sämre imorgon. Hoppas inte, för det var inte alls kul, men å andra sidan fanns det ju en orsak till varför det blev så sist.


Det är tyst här hemma, ovanligt tyst. I normala fall brukar ju Sky höras när hon busar eller kommer och vill kela i mitt knä. Imorgon blir allt som vanligt igen, men det är ganska skönt att bara få ha det såhär som jag har det just nu.


Jag funderar på att läsa i min nya bok som jag fick idag, jag har ingen aning om vad den handlar om, det var på vinst och  förlust som jag valde den. Det är alltid spännande att testa på nått nytt.


Har inget mer att säga för tillfället.. Ha det bra och sov gott!.

Av carriecarrie - 5 september 2011 18:56

Nu är det över, allting gick jättebra, men det var ju det alla visste. Jag är ju så himla nojjig när jag ska opereras, skönt att det är över. Till skillnad från förra operationen så fick jag starkare narkos och mådde betydligt sämre när jag var på uppvaket några timmar. Men nu mår jag lite bättre och har också fått komma hem. Min kompis Beccy sa att jag skulle ta ett kort eller be någon annan ta kort på mig när jag var på uppvaket, men dumt nog glömde jag ju totalt bort att be någon om det.


  Men jag fick iallafall en bild, här står jag i operationskläderna alldeles före narkosen. Kände mig ganska rädd, men tycker själv jag såg mest sur ut på bilden.


Anyway så fick jag hämtning efter några timmar, gissa om det var härligt att se sin son igen.


  Jag fick en lång kram när jag träffade honom igen.

Jag blev även bjuden på middag, det tackar jag för även om jag inte fick i mig så mycket då jag fortfarande mår illa och är sjukt trött.


  Men imorgon kommer Alexander hem hoppas jag. Det ska han göra om det inte händer nånting men det får man väl hoppas att det inte gör.


Nu ska jag ta mig en kopp te och sätta mig och ta det lugnt i soffan en stund. Om jag orkar ska jag fara till skolan imorgon, om inte så ska jag försöka städa innan min katt och min son kommer hem. Det är nog första gången på länge jag är helt ensam i lägenheten, det är tomt men å andra sidan orkar jag inte vara social mot nån just nu.


Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards