Alla inlägg den 8 september 2011

Av carriecarrie - 8 september 2011 23:32

Sitter och funderar (inte så ovanligt). Jag fick 2 mejl av min underbara kusin Gustav ikväll, han har så mycket att dela med sig av. Jag svarade med ett ganska långt mejl, det är otroligt vad tidskillnad kan göra skillnad på folk. Vi lekte rätt så mycket nästan varenda sommar på våran släktgård som vi har söderut när vi var små. Nu har vi båda blivit två vuxna personer.


Han har gjort så otroligt mycket i sitt liv, han har rest, han har varit med om saker som jag inte ens kan tänka mig. Själv har jag inte gjort så mycket på 8 år, men har tagit tag i saker nu istället, bättre sent än aldrig som man brukar säga. Det största jag har varit med om är ju såklart när jag födde min son och sen dom 2 åren som jag har fått vara mamma. Det är nog det störtsa mirakel som man kan vara med om i livet, det tror jag många håller med mig om. 


Skillnaden mellan mig och Gustav är som dag och natt. Gustav är lunget själv i mina ögon, själv är jag en ganska speedad person. Jag gillar när det händer mycket, och älskar fart och rörelse. Jag har mycket svårt för att bara ta det lugnt och inte göra nånting under en längre tid. Redan nu har jag abstinens att få träna, jag har ju inte gjort det på några dar.


Jag vet att jag borde sova nu, men har som vanligt för mycket i tankarna. Jag har verkligen funderat på en hel del speciella saker sen jag fick mejlet av Gustav. En tanke som slog mig var... Varför ska man bry sig om andras åsikter hela tiden? Nu säger jag inte att man ska strunta i vad andra tycker, men samtidigt behöver man ju inte bry sig om allt. Alla är vi olika, alla tycker vi olika. Men varför har så många svårt att acceptera att man tycker olika?. Det har jag själv haft svårt med i många år av mitt liv, men jag har väl börjat se saker på ett annat sätt och faktiskt kommit på att det är som det är, dock är det inte alltid som det borde vara.


Nåja, jag hoppas verkligen att jag och Gustav kan hjälpa varandra i livet vilket jag tror att vi båda hemskt gärna vill.


Det här blev ett ganska långt inlägg ser jag nu, kanske är det dags att stoppa här. Jag känner verkligen att jag skulle kunna skriva ner hur mycket som helst just nu. Livet är ju en gåva som man ska ta vara på, en del gör det, andra gör det inte, varför folk gör som dom gör är inget som man alltid kan svara på eller ens ska spekulera i. Ingen är felfri, men trots det tror jag att alla nånstans har samma mål, att få det att fungera. Det är ju endå vi och våra barn och nästa generation och nästa och nästa... Som ska få samhället att fungera.


Ta mig t.e.x Jag är som jag är, jag har bra och dåliga sidor. Jag ser ut som jag gör, jag klär mig som jag vill. Jag försöker skapa en underbar person av min son. Och då gör jag det utifrån vad jag tycker är rätt, som så många andra gör. Det som är rätt för mig är inte alltid rätt för andra. Men en fråga är då... Är det fel att vara sig själv?.


Nej det tycker inte jag, jag tycker precis tvärtom.


   

Hmm, rufsigt hår, trött som ett as, ser helt galen ut. Men so what? I am huppy. Alla älskar inte mig, alla hatar inte mig. Jag har gjort dumma saker, EXTREMT dumma saker. Men jag har gjort helt suveräna saker också. Jag är inte felfri MEN jag är tamejfan mig själv!


Nu ska jag försöka sova, för nu är jag riktigt lycklig  .


God natt



Av carriecarrie - 8 september 2011 18:43

Kom hem för en stund sen, har varit hos Rossan nästan hela dan. Vad kan jag säga då? Först såg vi på weed och fikade. Jag tror vi såg på weed tills jag skulle hämta Alexander.


När jag hämtat honom for vi tillbaks till Rossan, barnen fick leka ute en stund då det var så härligt ute.


 

   

Blev också bjudna på middag där. Innan vi for hem fick barnen ett bad.


Nu har sitter man här med en huvudvärk utan dess like. Jag tror jag har fått spänninghuvudvärk efter allting. Så nu ska jag sms:a Madelen och säga att jag är hemma men att Alle sover. Får väl se om hon kommer upp med Sky eller om vi ska ta det imorgon. Vi plingade på där för en stund sen men då var det ingen hemma.


Sur

Av carriecarrie - 8 september 2011 10:14

Jag är trött men det är väl inget nytt. Jag är sur, det är väl knappast något nytt heller. Jag ringde till lassarettet imorse, dom skulle ringa upp 8:50 men har inte ringt ännu!!. Jag ringde dit igen för en stund sen, då fick jag veta att dom inte har några lediga tider att ringa upp på just nu!, vad fan sysslar dom med???. Jaja dom har väl mycket att göra.


Jag ringde till min lärare imorse som sa att jag ska mejla till henne när jag har pratat med dom på lassarettet, hmm det kan ju ta ett tag innan hon får sitt mejl.


Jag mår skit, har ont och mår illa. Nu är jag less på allt tjafs.


Nu ska jag ringa upp till Rossan igen meddans jag tar en kopp kaffe.


/See you

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards