Alla inlägg den 7 september 2011

Av carriecarrie - 7 september 2011 22:55

Jag lovade att inte gnälla men va fan... Dagen började ganska bra, var hos Rossan och såg på weed och drack kaffe, blev även bjuden på lunch. Sen for jag hem och vilade då jag hade så pass ont i buken fortfarande. Runt 14 tiden ringde Stephanie, jag for till stan och tog en fika med henne.


 

Efter det gick vi runt på stan en liten stund, vi mötte  Helena och stod och pratade med henne en stund. Sen dök Linnea upp, Stephanie skulle gå till bussen så jag gick runt med Linnea på stan ett tag. Meddans vi gick runt så fick jag såklart mer och mer ont.


Jag for hem och ringde 1177. Dom hänvisade mig direkt till akuten. Men hallå.. Var inte det lite överdrivet? tänkte jag men gjorde som jag hade blivit tillsagd och for dit. Det var nog tur eftersom smärtan vägrade att ge med sig. Blev ju såklart på akuten ett tag, som man alltid blir. Dom tog en del prover som såg bra ut, jag hade lite feber. Fick med mig tabletter hem kraftigt smärtstillande tabletter. Fick också order om att ringa kvinnokliniken imorgonbitti. Fan vad less jag blir... Anyway, nu ska dom här bekymmrerna ta slut.


  (Linnea och jag på stan).


 

Jag på väg till bilen, när jag äntligen fick lämna akuten. Nu ska jag inte dit nå mer på läääääängeeee hoppas jag.


Jaa jag vet att det var jättedumt av mig att gå på stan när jag blev opererad i måndags, jag borde ha tänkt längre än så, men nu gjorde jag inte det så jag får stå mitt kast.


Nu sitter jag och sms:ar med Mange om en tatuering till, är såååå sugen på nå mer. Vad det blir får ni veta tids nog.



Av carriecarrie - 7 september 2011 07:43

Det är just vad det är en riktigt god morgon  .


Natten var jobbig, jag hade svårt att sova då jag hade ont och inte hittade jag mitt smärtstillande heller som jag hade fått av läkaren.


Men efter en tung och jobbig natt så blev jag väkt av världens goaste son, han ropade på mig klockan 6 så jag gick in till honom. Han var fortfarande ganska trött så vi gick och la oss i min säng en stund och hade riktigt myysssiiigt innan vi gick upp. Alexander var så hungrig så han fick en smörgås och ett glas mjölk innan vi traskade iväg mot dagis.


 

Själv mår jag relativt bra och känner mig just nu ganska pigg. Jag sitter här med en kopp kaffe och spanar runt på nätet som jag alltid gör när jag har lämnat sonen på dagis. Jag måste gå in på sammarbeta och kolla om jag kan plugga nått till imorgon då min gulliga lärare har gett mig en bonuslektion med flexeleverna, det uppskattar jag otroligt mycket då jag kommer att ha det jag gör endå i läxa sen.


Rossan skulle höra av sig då hon har lämnat Felicia på dagis, så fram tills det ska jag känna lugnet. Funderar på att kolla om jag hittar receptet till tacogratäng och tacopaj, är så grymt sugen på det.


Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards