Alla inlägg den 6 september 2011

Av carriecarrie - 6 september 2011 19:49

Men yey som att jag skulle få må bättre ikväll. Illamåendet har avtagit men inte försvunnit helt, SUCK. Anyway så har ju min ängel kommit hem, han och jag lekte i hans rum innan han gick och la sig. Det är otroligt vilken energi man får av att se sitt allt komma hem, men å andra sidan har jag mera ont nu. Vi tog det lugnt, vi lekte med hans duplo i hans rum.


Alexander älskar sitt duplo, det blir att skaffa mer sånt när man får pegnar, om jag inte har råd före så blir det mer till julen. Annars har jag bara varit hemma och mått pyton. Eftersom den här dagen har varit ett evigt gnällande i bloggen så bjuder jag på nått helt annat imorgon. Men jag ska inte bara klaga idag, jag har ju trots allt hunnit tvätta kläder och haft igång diskmaskinen åtminstone 2 gånger idag.


Det blir en TIDIG kväll ikväll då jag ska spana in min användare på samarbeta imorgon och med tur kanske plugga om nu Åsa har skrivit ner allt dom har gjort + läxan mm. Hon hade inte gjort det när jag var in och tittade tidigare.


     

Hmm jag ska nog tömma leklådan som står i hörnet i hans rum nån dag. Det är mer saker där än han använder, det är ju alltid kul att sortera. Ut med det gamla, in med det nya.


Nu ska jag ta en kopp te och sätta mig framför tv:n en liten stund innan sängen.

Av carriecarrie - 6 september 2011 14:07

Jaa tiden står verkligen stilla, det är både jobbigt och samtidigt jättehärligt. Mår fortfarande illa och inte har jag blivit piggare heller. Jag tvingade mig själv att gå upp och ta en promenad till affären för att fylla på mitt halebopkort, sen hem igen och fortsätta må pyton.


Jag har inte orkar göra nån nytta alls, jag försökte ringa Alexanders pappa, inget svar, provade då att ringa till Rossan, men fick inget svar där heller. Jag gav upp och satte mig vid datorn som vanligt. Sitter här med en kopp kaffe och försöker bli piggare. Ha tändt doftljus igen, lägenheten doftar himmelskt, passar även på att vädra.


      Dom här bilderna togs igår, men det är så mysigt att ha tända ljus överallt, en bonus är ju att dom doftar  . Jag trivs när det är så harmoniskt hemma, som jag verkligen tycker det är med doftljusen. 


Passar också på att slänga ut en bild på sackosäcken som jag fick med mig hem igår.


  Man kan verkligen fynda på seconhandaffärer. Frågan är väl om det är jag, Alexander eller Sky som kommer att använda den mest.


Nu ska jag vila för att se om jag orkar hämta min son om ca 45 minuter eller inte.


/See you



Av carriecarrie - 6 september 2011 12:31

Det är exakt vad jag gör, mår illa, känner mig trött och slut, kan väl säga att jag inte är i form just nu. Jag har bara legat hela dan, jag fick i mig lite fil och kände att allt höll på att komma upp igen. Som ni då förstår blev det ju ingen skola för min del idag, jag ska gå ut på sammarbeta och se vad Åsa har skrivit där.


Jag hoppas illamående och utmattningen ger sig snart, för jag skulle vilja hinna städa innan Alexander och Sky kommer hem. Men jag får ta allting som det kommer. Nu ska jag gå lägga mig en stund till så jag blir piggare nångång


Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards