Alla inlägg den 11 september 2011

Av carriecarrie - 11 september 2011 20:49

Det har gått riktigt bra att plugga ikväll, sånt känns alltid roligt, kanske var det för att vi fick så mycket frisk luft  . Sonen sover, han låg nyss och pratade i sömnen. Det är skönt att han sällan har mardrömmar, jag tycker så synd om dom barnen som har det, en del har det ganska ofta utifrån vad jag har hört. 


Anyway, jag känner mig helt klart på bättringsvägen, taggad till tusen. Jag har fortfarande lite ont men inte alls som jag hade i början, det tar sig. Ska nog endå till lassa för en sista undersökning imorgon.


Sky har varit så go ikväll, hon har legat och kurrat i soffan med mig när jag har pluggat. Meddans jag läste åt jag lite popcorn och drack lite cola, sånt som jag kan unna mig nångång. Men popcornen var inget att hurra för, jag köpte dom på ÖB, jag kommer nog inte att köpa den sorten igen. Det har gått bra för mig att bli sundare from nu blir det godis nån enstaka gång, självkart unnar man sig lite extra på helgen, men på veckorna blir det inget extra. Jag bantar inte, men jag behöver bli lite sundare, det tycker jag själv iallafall.


   

Målet är ju att hela min lilla familj ska må bra  .


/Vi synes!

Av carriecarrie - 11 september 2011 19:18

Efter som det är mycket prat om terrordådet för 10 år sen så orkar inte jag skriva nått om det i bloggen. Det är fruktansvärt det som har hänt, men jag kan inte göra nånting åt det så därför väljer jag att inte ta upp det ämnet i bloggen.


Då har man varit ute med Michell och barnen hela eftermiddagen. Först lekplatsen som vi alltid går till, sen upp på Maxi där vi handlade, sen vidare och provade åka linbana med barnen. Alle var på hugget, dock ville inte Eliot. Det gick faktiskt inte speciellt bra att åka då det var nästintill omöjligt att hålla i sig, men det var roligt. Sen gick vi till en annan lekplats och hade riktigt skoj.


           

Michell och Eliot finns inte med på bild här i bloggen av privata orsaker. Så det blev bara lite bilder på min son och mig. Jag hoppas att det här fina vädret får hålla i sig ett tag, men det tror jag knappast eftersom dom har varnat för storm.


Nu ska jag plugga som vanligt.

Av carriecarrie - 11 september 2011 14:39

Pluggat, tvättat kläder, startat diskmaskinen, och sen bara tagit det lugnt. Jag ska alldeles snart ringa till Michell, vi ska snart gå ut med pojkarna i det härliga vädret.  Vi hade tänkt fara till nordanå men då vi inte kan få in hennes bilbarnstol i min bil så får vi nog strunta i det, det går säkert att koppla in den men ingen av oss vet hur man gör då den är gjord för att monteras i en volvo, jag har ju ingen volvo.


Just nu spanar runt på hemnet för att få idéer om hur man kanske kan göra om sitt sovrum, är ju som lite kul att se hur andra har det och sno lite idéer från dom. Såg att ett hus har kommit ut på hemnet, gissa om jag blev glad. Jag nämner inga namn, men det känns skönt att det blir en ny familj som ska flytta in där.


Nu ska jag fylla tummlaren och starta den, skönt att få lite mer rena kläder. Jag älskar att använda min kläder när dom nyss har blivit tumlade, dom luktar så gott och känns så otroligt fräsha. Innan vi hade torktummlaren så hade vi en klädhängare i vardagsrummet vilket var lite jobbigt, speciellt då Alexander var liten och det blev väldigt mycket tvätt, på den tiden bodde hans pappa med oss också.


Nåja nu ska jag sluta skriva och göra annat.

Av carriecarrie - 11 september 2011 11:52

Hallå bloggen!


Denna dag består väl av ganska mycket pluggande också, dock blir det inte hela dan då jag och Michell ska träffas och hitta på nått med barnen runt 14 tiden. Det är ju så otroligt fint väder ute.


Imorse när jag och Alle hade ätit frukost och satt och läste Alfons så fick jag ett sms av Madelen som frågade om jag hade kaffe. Eftersom att jag inte klarar mig utan kaffe så har jag det alltid hemma, Madelen kom upp och drack kaffe och surrade på en stund. Det är ju så roligt när man har så fin kontakt med sina grannar, hon ska även få ta hand om Sky när jag och Alle far bort en vecka.


Nu måste jag plugga... På återseende!

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards