Alla inlägg den 9 september 2011

Av carriecarrie - 9 september 2011 18:38

Jag tog mig en lugn promenad till Maxi och handlade, jag var verkligen i behov av frisk luft. Jag mår inte lika illa längre men känner mig helt slut. Jag har ingen som helst ork alls.


Under promenaden så mötte jag en kompis som jag stod och pratade med en stund. Vi kom in på ämnet hösten, jaa hösten är verkligen här. Det är så vackert nu med alla gula löv, naturens vackra färger kommer verkligen fram nu.


     

Jag ska försöka äta nått, men är osäker på om jag får behålla det jag sätter i mig. Ska prova med fil, ännu har ingenting kommit upp men som jag mår just nu så kan det ju bli lite spännande. Måendet är verkligen som en berg och dalbana just nu. Det jobbigaste är att det slår om så fort. Aja nu ska jag se hur det går med filen.


Ser att det är många nya läsare som har börjat läsa min blogg, det är ju jätteroligt. Tack också för alla gulliga kommentarer som jag har fått hittills av både gammla och nya följare  .


Av carriecarrie - 9 september 2011 16:02

Hej

Du är välkommen till Skellefteå Räddningstjänst helgen 17 och 18 september för att prova på att hur det är att jobba som brandman.


Vi startar klockan 9.00 och slutar 16.00 både lördag och söndag.
Ta med dig kläder som inte är ömtåliga och kläder för fysisk träning. Branddräkt, hjälm och handskar får ni låna här på brandstationen.


Vi bjuder på lunch och fika.


Det här har jag längtat efter, gissa om jag är taggad för nästa helg... ÄNTLIGEN!!!! .




Av carriecarrie - 9 september 2011 13:50

Jag lyckades ta mig till skolan, men var helt borta på lektionen. Jag mådde så illa och var sååå trött. Jag stod nästan inte ut men lyckades kämpa mig till dagens slut på skolan. Sen var jag påväg att somna när jag skulle hem. Jag svängde förbi en person på vägen hem som gav mig två armband mot illamående, jag hade ingen aning om att det fanns såna. Dom fungerar lite som akupunktur fick jag veta, man måste he dom på en punkt runt handlederna, det är lite udda men ska prova dom iallafall.


  (Så här ser dom ut).


Det var roligt att komma hem idag, Sky sprang fram till mig med svansen i vädret. Hon är så go lillkissen min, nu ska jag gå lägga mig och vila en stund, det kanske blir en powernap vilket skulle vara underbart då jag är sååå slut.


    (Underbara Sky).

Av carriecarrie - 9 september 2011 07:58

God morgon bloggen!


Jag vaknade av larmet denna morgon och gjorde mig iordning, jag var inte riktigt färdig när jag hörde min son ropa från sitt rum. Så jag gick in till han som vanligt men möttes av en mindre trevlig överasskning. Alexander står där och har tagit av sig sina boxershorts och blöjan, han hade både pissat och skitit i sängen. Hmm sonen i duschen, jag tar bort allting i sängen, jag vädrar och torkar bort allt bajs från golvet och sängen, snör in allting i tvättmaskinen, klär på pojken och ger han medecinen. Efter det traskar vi iväg mot dagis.


Denna morgon blev ju inte som dom andra mornarna, det är första gången det händer så jag ska inte klaga, pojken är ju bara 2 bast liksom. Ska man behöva ställa pottan i hans rum, eller vaknade han av att det var så och ville klä av sig sin otrevliga blöja som faktiskt var rätt så full?. Jaa det vet bara han.


Nu sitter man här med sin kaffekopp, jag mådde väldigt illa när det där hände. Jag brukar inte vara speciellt känslig när det gäller barn, så illamåendet jag kände då kan lika gärna ha med allt smärtstillande som jag pumpar i mig att göra.


Anyway så känner jag mig relativt pigg och funderar på att göra ett försök att gå till skolan idag. Jag kan ju alltid gå hem om det blir för jobbigt. men jag får inte komma efter nå mer nu. Nu är det dags att försöka börja leva som vanligt igen  .


/ See you

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards