Alla inlägg den 21 september 2011

Av carriecarrie - 21 september 2011 20:42

Jag är så sjukt trött ikväll, jag har suttit med denna tjatiga engelska ett bra tag nu. Sonen somnade ju redan runt halv sju. Pluggandet går frammåt, men det känns som att jag typ behöver några dagar till på mig innan provet. Men vems fel är det?... Mitt eget såklart, men jag har endå bestämt mig för att det får vara färdigpluggat för ikväll.


Nu ska jag byta om till myskläder och sätta mig med en varm kopp te och se på EFTERLYST som börjar om en liten stund. Sen blir det sängen.


/Ha det gött alla där ute!

Av carriecarrie - 21 september 2011 17:52

Pluggat, varit på Jysk, myrorna, Jacks och i stan med Michelle idag. Jag köpte ingenting på Jysk men hittade massor som jag ville ha såklart. På Myrorna köpte jag en svart dunväst till Alexander, det var lite roligt eftersom att jag har en likadan. När vi var i stan bjöd Michelle på fika..


  Dom där kakorna var inte dumma, vi hade riktigt trevligt. Träffade även Mona där som stod och pratade med oss en stund.

När vi lämnade fiket så gick vi in på veromoda, jag hittade en tröja som jag bara måste ha. Dom har lagt undan den så jag ska hämta den imorgon.


Jag tycker den är jättefin. Michelle tyckte dock inte om den, men hon köpte en annan tröja som var fin men passade inte i den färg som den hade. 

Sen hämtade vi Alle på dagis, sen vidare till Rosita, vi släppte dock av Michelle på väg till Rosita. Hade en trevlig stund hos Rossan innan det var dags att bege sig hemmåt för att laga middag. Jag kände bara att jag inte orkade hitta på nånting så jag och Alle promenerade till Frasses, det var ju ett tag sen man var där. Jag beställde en barnbox till Alexander, lite i hopp om att han skulle få en reflexväst, men det missade han, han fick en leksak istället.


  Det var en hungrig liten kille som vräkte i sig nästan hela hamburgaren. Jag fick det lilla som var kvar i slutet när han var mätt. Haha trodde jag, när vi gick in för att leka i hans rum tog jag med mig tallriken med strips i bara för att ha nått att tugga på.


  Alexander tyckte att det var en helt fantastisk ide att ha picknik i hans rum, han tog själv fram sin lilla fåtölj och satt där och vräkte i sig strips.


 

Sen blev det full fart igen och kommer nog att vara det tills han ska varva ner och sova. Det spörengar ute så man är ju inte så sugen på att gå ut och leka just nu men än så länge klagar han inte på att vara inne.



Av carriecarrie - 21 september 2011 11:00

Som jag har sagt tidigare så har jag funderat på att sälja lägenheten och flytta till något annat. Jag spanade runt på hemnet för en stund sen och hittade en jättefin 3:a som jag funderar på att kanske flytta till. Den var på 78 kvm men vad spelar det för roll, det är ju en så grymt liten skillnad. Man får väl se, jag ska på visningen som är om en vecka och sen fundera vidare.


Den är ju som ni förstår alltså här i Skeå, det tåls verkligen att tänka på då den var riktigt fin. Den är ju närmare stan också men inte helt i stan. Aja nu ska jag sluta drömma mig bort och fortsätta plugga. Jag blev bara lite lysrisk   .

Av carriecarrie - 21 september 2011 09:47

Har pluggat, pluggat, pluggat. Just nu tar jag en paus, jag är riktigt nöjd, det går över förväntan med läxorna än så länge. Hmm man kanske inte ska ropa hej ännu liksom.Men humöret är på topp   


Funderar på att försöka äta nånting, har ju som inte gjort det ännu. Jag startade däremot en tvättmaskin nyss där mitt nya bäddsett just nu befinner sig, jag älskar det, ni ska få se det sen.


Här kan jag inte sitta och roa mig, dags att få något i magen innan jag ska fortsätta plugga!


/See you

Av carriecarrie - 21 september 2011 07:28

Inatt sov jag som aldrig förr, jag hade dom mest sjuka drömmarna men då när jag blev väckt av larmet så kände jag mig ovanligt utvilad. När jag hade gjort mig iordning så ropade Alexander och ville ha välling, jag gav han bara 100 ml då han skulle äta på dagis alldeles efter, så överdrivet hungrig tror jag inte han var. Men jag blev glad inatt när han väckte mig och ville ha välling, det verkar lite konstigt jag vet, men orsaken till att jag blev så glad är att han har varit så sjukt dålig på att äta sista tiden, så om nu aptiten kommer tillbaks så blir jag bara glad.


Då jag har haft en härlig natt med mycket sömt och en underbar morgon med min son och min katt så är det ju dags att börja plugga nu. Känner mig ganska taggad faktiskt, det blir endå en lunchpaus med Michelle lite senare.


    Sötnosen påväg till dagis, han stannade vid vinbärsbusken, jag såg att det fanns kvar en del bär, men jag tror det var i kallaste laget, för när han smakade på ett bär fick han en rysning.  Han var så söt för han tjatade om att baka hela vägen till dagis, jag sa att vi kanske kan baka något i helgen. Jag ska verkligen försöka leva upp till det om vi bara har det som behövs hemma.

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards