Alla inlägg den 16 september 2011

Av carriecarrie - 16 september 2011 22:07

Det blev ingen skola för mig idag då jag mådde skit. Vad gjorde jag istället då?. Först for jag till Lise, det var första gången vi var utan barn, vi behövde får egen tid med varandra och verkligen får ha alonetime som vuxna. Vi hade otroligt trevligt och det gick att slappna av på ett helt annat sätt, jag fick höra en sak av Lise som jag aldrig hade kunna tänka mig i mina vildaste fantasier, jag vet inte hur jag riktigt ska hantera den informationen, men jag kommer väl på nått sätt.


Det var roligt att få träffa Tage, Lises galna men otroligt söta kattunge, Skys blivande pojkvän. Jag hade förväntat mig att han skulle ha längre päls, men han var helt underbar omän jag tyckte att han var korthårig.


  (Tage)   (Lise och Tage).


Efter att ha haft en mycket trevlig stund hos Lise for jag förbi min moder och pratade med henne en stund. Sen vidare och hämta Alle på dagis, då jag inte ville vara ensam så for jag till Rossan. Vi hängde där ett tag innan jag runt 17tiden for tillbaks till min moder och åt middag, skönt att slippa laga egen mat när man mår som jag gör.


Efter middagen och god efterätt hos min moder så drog jag iväg till Mange och Josefin, jag och Mange satt länge vid datorn och kollade på tatueringar. Han ska göra några skisser och mejla över dom till mig så får vi se om jag skaffar mig min 3:e tatuering till veckan.


Kom hem för en liten stund sen och ska alldeles snart hoppa i säng så jag orkar med morgondagen, ska bli sååå spännande  .

Av carriecarrie - 16 september 2011 09:11

Sitter här och är riktigt jävla piss of just nu. Jag har pluggat en stund, det har gått halvbra till jag kom till verbfrågan, då jag inte förstod ett skit av sånt som jag egentligen kan så ringde jag till Rossan. Rossan är i vanliga fall jätteduktig, men denna morgon hade hon lika svårt för det som jag, TYPISKT!!. Inte mycket jag kan göra för tillfället då, jag får väl läsa på glosorna som vi har och sen försöka hänga med så gått det går. Jaa det är väl straffet jag får ta när jag har skjutit upp läxan till sista minuten, jag får skylla mig själv. Jag kommer nog aldrig mer att skjuta upp läxan på samma sätt som den här gången igen.


Det är tragiskt att jag har fått min frånvaro pga mina egna bekymmer efter opreationen. Förra terminen då jag gick svenska så var det åtminstone för att jag var hemma med sjukt barn. På tal om mina egna bekymmer så väntar jag just nu att läkaren ska ringa till mig, jag ska ju dit på en sista koll efter operationen nu. Det känns ju mycket bättre men det är fortfarande inte helt bra. Dom borde ringa vilken sekund som helst nu, får hoppas jag får komma dit idag så allting blir färdigt.


 

Av carriecarrie - 16 september 2011 07:30

God morgon världen!


Denna morgon har varit lika underbar som dom flesta andra mornar. Alexander sov tills jag gick in i hans rum, det var en glad liten kille som gav mig en kram imorse  .


När vi gick ut så var det kallt ute, hösten är verkligen varierande i temperatur. Jag njöt i alldra högsta grad av promenaden till dagis. Det är så mysigt på hösten, det är en speciellt luft tycker jag, åtminstone här i kalla Norrland, har inte tänkt på hur det är söderut. Men trots det så brinner jag för Stockholm, det kommer jag alltid att göra och jag hoppas en dag att vi kan bo där. Men just nu när jag lever i Skellefteå stad, så får jag försöka njuta av det som finns här. Naturen är ju helt olik den söderut, det är ju mycket mera skog här .


När jag hade lämnat lillkillen på dagis och kom hem så såg jag allt som killarna hade gjort igårkväll. Det är popcorn på golvet i vardagsrummet, det är leksaker överallt. Det får  jag försöka ta hand om innan jag far till skolan men först MÅSTE jag plugga. Det finns inga ursäkter till att låta bli längre, det är bara att sätta igång. Vi fick ett litet häfte som jag ska läsa genom, jag fattade inte ett dyft när jag läste det i tisdags när jag var i skolan. Men det är bara att göra sitt bästa.


Time to studdy!



Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards