Direktlänk till inlägg 20 september 2011

rensa tankar och känslor

Av carriecarrie - 20 september 2011 09:45

Jag har inte börjat plugga ännu, men jag behövde få rensa tankarna istället. Rebban tack för din gulliga kommentar och omtanke.


Ganska snabbt efter förra inlägget så ringde Michelle, hon hade nog inte läst bloggen men hon ringde verkligen när jag behövde få prata med någon. Jag ska inte säga så mycket om henne, men den tjejen har inte heller haft det lätt. Jag tror att hon om nån verkligen kan förstå vad man går egenom ibland.


Istället för pluggandet så rensade jag som sagt tankarna, samtidigt som jag gjorde det lyssnade jag på musik och startade tvättmaskinen + tömde tumlaren + fyllde diskmaskinen. Inget nytt egentligen men det är alltid nånting. om ca 45 minuter ska jag vara i skolan, den här dan får det bära eller brista helt enkelt.


Sky har varit helt underbar den här morgonen, hon känner ju direkt om det är nånting, hon hoppade nyss upp i mitt knä och strök sin yviga svans i ansiktet på mig innan hon la sig till rätta, nu ligger hon här och kurrar myskissen min. Hon kan verkligen slå om från att nästa vandalisera lägenheten till att vara lunget själv.


Men min största favorit hos djuren är ju trots allt...


  Tarzan, han har varit en stor del av mitt liv. Han är Rositas hund, han har aldrig varit min och kommer aldrig att bli min. Men förutom med Rex som var MIN så är Tarzan det djur som jag älskar mest.


Den här underbara hunden har varit min...


  Rex, en schäfer/gråhund som bara blev 3 år. Men oj vilka år det var. Jag har nog aldrig stått så nära en hund eller något djur tidigare som jag har stått Rex. Vi var verkligen skapta för varandra. Rex var en stor hund, med stor personlighet och ett hjärta av guld. Jag glömmer dig aldrig gubben min  .


Men gud vad jag sitter och skriver ner saker. Det är såhär jag har en tendens att bli när jag inte mår helt bra.


Anyway så är det ju snart dags att bege sig mot skolan, jag är inte speciellt nervös, men jag är TRÖTT. Det är ju iof inte så konstigt efter min känslostorm, men det är bara att ta tjuren vid hornen som man brukar säga. Efter skolan blir det ju roligt för då ska jag och Michelle fara och handla, sen får man se vad dagen har att erbjuda.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carriecarrie - 3 juni 2012 23:53

Nu flyttar jag igen.   http://www.nattstad.se/Carriecarrie   Det verkar inte lika roligt så kanske kommer jag tillbkas till den här bloggen. Men nu gör jag ett försök, folk påstår ju att nattstad är sååå mycket roligare. Nåja det återstår att...

Av carriecarrie - 3 juni 2012 20:39

Då vi inte hade speciellt mycket för oss sist jag skrev så blev det att ge Alexander några smörgåsar och sen att vi drog iväg till solbacken. Men då jag också pratade med Erica i telefon så blev det en vända dit, hon ville träffa Alexander innan han ...

Av carriecarrie - 3 juni 2012 15:02


Vilken otroligt lugn dag vi har här hemma. Ingen av oss har gjort speciellt mycket, vi har ätit, chillat, varit ute med dogsen och bara haft mysigt. Men eftersom att det bara jag, sonen och dogsen hemma just nu så passade vi på att äta i vardagsrumme...

Av carriecarrie - 3 juni 2012 11:27

Jaa det är ofattbart vad tiden går fort imorgon blir man grabb 3 år redan!. Hans sista dag som 2åring har hittills varit lite jobbig men då är det bara förmiddag än så länge. För tillfället sover han, det är inte konstigt att han är trött idag som vi...

Av carriecarrie - 1 juni 2012 12:23

Det är 1:a Juni idag och inte det minsta varmt, det är ca 16 + ute, ok det är inte jättekallt men jag saknar den riktiga sommarvärmen som vi hade förra helgen då det var minst 22 + och strålande sol. Vars har den värmen tagit vägen liksom?. Borta i G...

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards