Direktlänk till inlägg 29 september 2011

Igår och lite idag

Av carriecarrie - 29 september 2011 07:33

Nu har min förkylning kommit igång på alvar, jag tror även jag har lite feber. Idag måste och ska jag städa, sen blir det att plugga, för hur det än går för mig så måste jag till skolan imorgon.


Det blev inget inlägg igårkväll men jag hade helt enkelt inte tid.


Men jag hade världens härligaste dogwalk med Michelle och Eliot i renget. Det var ju typiskt att det skulle börja regna när vi just hade börjat gå, men som man säger... Det finnns inga dåliga väder bara dåliga kläder. Jag hade defenitivt fel kläder på mig när vi var ute, men stämningen var på topp så det kunde jag leva med. 


 


Efter våran lilla promenad som blev ganska lång så tog vi bilen och for en vända till Jysk. Jag hittade ett örngott och påslakan till Alle som jag bara inte kunde motstå. Jag fick låna en hundring av Michelle så nu ligger det i tvättkorgen med all annan tvätt, jag hatar när det blir så mycket tvätt så idag blir det ett helt gäng med klädet, kuddar, örngott lakarn mm som ska tvättas och tumlas. Jag måste också berätta att Linda som jobbar på Jysk var där med sin bebis Elvira som var 3 månader, det var riktigt kul att äntligen få se underverket och mysa med en liten bebis en stund.


 

Sen efter Jysk for jag hem och åt lite lunch då jag var utsvulten. Mitt i lunchen som jag spenderade framför tv:n så ringde Rossan. Så det blev ett litet besök där också innan jag skulle hämta Alle på dagis. Efter dagis så träffades jag och Rossan ute en liten stund och lät hundarna busa. Sen drog jag och Alle iväg mot Michelle och Eliot, vi möttes utanför hennes hus och drog oss mot mig och Alle. Vi var hemma hos oss en stund innan vi drog iväg till Frasses, där det var fullt ös på Eliot, men gud så söt han är.


  En bild på min glupska, trötta son.


Det var väl det som hände igår, kvällen vill jag inte berätta om.


Nu funderar jag på att vila en stund innan jag tar tag i allt som måste göras idag.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carriecarrie - 3 juni 2012 23:53

Nu flyttar jag igen.   http://www.nattstad.se/Carriecarrie   Det verkar inte lika roligt så kanske kommer jag tillbkas till den här bloggen. Men nu gör jag ett försök, folk påstår ju att nattstad är sååå mycket roligare. Nåja det återstår att...

Av carriecarrie - 3 juni 2012 20:39

Då vi inte hade speciellt mycket för oss sist jag skrev så blev det att ge Alexander några smörgåsar och sen att vi drog iväg till solbacken. Men då jag också pratade med Erica i telefon så blev det en vända dit, hon ville träffa Alexander innan han ...

Av carriecarrie - 3 juni 2012 15:02


Vilken otroligt lugn dag vi har här hemma. Ingen av oss har gjort speciellt mycket, vi har ätit, chillat, varit ute med dogsen och bara haft mysigt. Men eftersom att det bara jag, sonen och dogsen hemma just nu så passade vi på att äta i vardagsrumme...

Av carriecarrie - 3 juni 2012 11:27

Jaa det är ofattbart vad tiden går fort imorgon blir man grabb 3 år redan!. Hans sista dag som 2åring har hittills varit lite jobbig men då är det bara förmiddag än så länge. För tillfället sover han, det är inte konstigt att han är trött idag som vi...

Av carriecarrie - 1 juni 2012 12:23

Det är 1:a Juni idag och inte det minsta varmt, det är ca 16 + ute, ok det är inte jättekallt men jag saknar den riktiga sommarvärmen som vi hade förra helgen då det var minst 22 + och strålande sol. Vars har den värmen tagit vägen liksom?. Borta i G...

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards