Alla inlägg under augusti 2011

Av carriecarrie - 23 augusti 2011 20:49

Jag fick besök runt 9 imorse, det var väldigt oväntat. Klockan 9:45 drog jag iväg till stan och köpte boken som vi måste ha den här terminen. Det var tur att jag köpte den idag för vi har hur mycket läxa som helst som ska göras till på fredag och 98% är från boken.


När jag kom till skolan, mötte jag Theres som jag pratade med en stund innan vi gick in i klassrummet. Det var tragiskt nog den mest oseriösa lektion som jag någonsin har varit på. Jag hann bli riktigt förbannad ett antal gånger, jag trodde man gick i skolan för att lära sig och få hjälp om det var något man inte riktigt förstod. Hmm jag tror läraren har ett helt annat tankesätt, jag tycker hon svamlade på mest hela tiden och var dålig på att lyssna på en del elever. Jag hoppas verkligen att fredag blir en bättre dag i skolan.


När jag hade slutat så hade jag migrän pga allt svammel känndes det som, jag tog ut hunden och la mig i ett varmt bad direkt när jag kom hem, sen stupade jag i soffan en timme.


Nu ikväll så har jag lämnat tillbaks Tarzan och sen hunnit plugga en stund, problemet är att jag är så utmattad så att jag inte riktigt orkar tänka just nu. Men det går över förväntan endå med läxan.


 

Denna bok är det vi använder nu.


Nu funderar jag på att slänga i mig någon smörgås och ta en kopp te innan jag hoppar i säng. Jag vet, jag är duktig på att säga det men endå är jag inte i säng före 23, men ikväll kommer jag nog inte att ha några problem att somna.


Av carriecarrie - 23 augusti 2011 08:02

Som vanligt hade jag svårt att sova inatt, jag fattar inte vad det är med mig. Alle väckte mig 05:20 och ville ha välling, sen var han vaken till 06:10. Jag la mig och sov ca en timme till innan jag gick upp och gjorde mig iordning, innan Alle kom upp lite efter mig. Han har varit helt underbar sista dagarna, det har varit regnit ute men jag har haft min lilla solstråle inne som lyser upp mina dagar trots regnet. Nu ska jag ta ut Vovven och sen göra läxan, men den är ganska simpel. Sen blir det att dra iväg till stan och göra ett ärende innan skolan.


 

Jag hade lite att göra igår när jag försökte somna, ingenting hjälpte så jag låg nog vaken några timmar.


  Alexander försökte hämta nycklarna som hänger i nyckelskåpet ovanför honom, han är dock lite för kort än så länge.


/See you

Av carriecarrie - 22 augusti 2011 22:33

Alltså vad är det för fel???


Jag har gjort läxan men kommer inte in på min användare. Åsa har skickat med koden och allt, men det funkar inte. Jag har försökt hur många gånger som helst. Sånt här gör mig galen!!!. Jaja inte mycket jag kan göra, jag får prata med henne imorgon, mest troligt har dom andra samma bekymmer som jag.


Jag som hade tänkt komma i säng tidigt. Det är ju inte helt ovanligt att jag säger det men endå inte kommer i säng före 23. Jag tror jag har lite för svårt att varva ner helt enkelt, sen var jag ju dum nog att ta en kopp kaffe när jag hade nattat Alexander och började plugga. Då var jag så trött så det hade varit omöjligt att hålla sig vaken, men då nu när läxan är gjord och allting så är jag pigg istället. Nåja jag ska inte klaga då jag har gjort vad jag kan.


/ Natti natti

Av carriecarrie - 22 augusti 2011 19:43

Vilken dag det har varit jösses... Lämnade sonen på dagis som vanligt imorse, go och glad var han. Sen gick jag hem och sov 4 timmar då min son höll mig vaken flera timmar inatt, vilket jag iof förutsåg att han skulle göra. Sen upp och ut med hunden innan det var dags för skola.


Vad har jag då att berätta om skolan?


Tempot var högt, det var otroligt intensivt och det var mycket som skulle göras redan första dagen. Vi var ganska många i klassen men roligt det hade vi, nu känner jag mig som en klubbad säl. Har två läxor att göra, en jobbar jag med just nu och den andra ska jag göra imorgon innan jag far till skolan.


Jag har en känsla av att det här kan bli en mycket tuff termin då vi bland annat kommer att ha nationella provet i november. Jag pratade med Rossan ikväll som sa att man brukar ha ett år på sig i vanliga gymnasiet innan man ska göra provet.. Hmm allt det ska jag och dom i min klass hinna göra på en termin, men det är väl plugga som gäller... Plugga, plugga och åter igen plugga, det ska bara gå. Både Michell och Rossan har erbjudit sig att hjälpa mig om jag behöver hjälp, det är tur att jag har så fina vänner.


Idag var det mycket prat, bara på engelska förståss, vi skulle skriva ett brev till Åsa och Ullrika som våra lärare heter om oss själva. Jag gillar utmaningar och nog har jag fått en utmaning alltid. Jag hoppas Rossan kan komma förbi imorgon och hjälpa mig att koppla in skrivaren, den lär jag behöva nu.


När jag slutade för dagen kl 17 så drog jag direkt iväg och hämtade Alle, jag blev bjuden på middag där, vilket var tur, för jag var utsvulten. Imorgon ska jag ta med mig den skora koppen som jag fick av min mamma och fylla den med kaffe. Det behöver man då man sitter i skolan och ska koncentrera sig på typ tusen saker samtidigt, känns det som.


Nu ska jag snabbrasta hunden, sen varva ner och hoppa i säng tidigt.


  Min son hade bråttom in när vi hade lämnat bilen...   Lässtund och mysstund innan vällingen och sängen  .


Av carriecarrie - 21 augusti 2011 22:43

Jag har inte hunnit somna, jag gick och la mig efter förra inlägget men kunde inte somna. Det far runt för mycket tankar i huvudet just nu. Sky hade lyckats smyga in och gömma sig under min säng, inte för att hon inte får vara här men jag hade stängt in mig och trodde jag var själv här inne tills hon hoppade upp i sängen. Alexander vaknade nyss och ville ha välling, jag gav han en flaska sen somnade han om direkt.


Jag försöker sova, jag är trött, men det går inte att sova. Jag är nog lite spänd inför morgondagen, då jag inte vet vilka jag får som klasskamrater eller hur min nya lärare kommmer att vara, blir det mycket läxor? mm. Engelska var det enda ämne som jag inte blev godkänd i när jag gick högstadiet, då hade jag ju iof inte intresse för det, egentligen hade jag ju inget intresse för skolan alls. Jag struntade i att gå dit om jag inte orkade, det var mycket strul i mitt liv på den tiden. Men då jag levde så då, så får jag försöka hinna ikapp nu istället, bättre sent än aldrig.


Lev livet, låt inte livet leva med dig!

Av carriecarrie - 21 augusti 2011 20:53

Jag orkar inte skriva speciellt avancerade inlägg i min blogg eller dom blir väl mer eller mindre avancerade. Jag har gjort iordning det sista nu för ikväll, imorgon är det en ny dag, dock en ganska spännande dag då skolan börjar om.


Ikväll har jag i stort sett bara chillat framför tv:n, nu ska jag bara släppa ut Tarzan så han får kissa på gården och sen hoppa i säng tidigt. Jag önskar att jag bodde som Rossan för hon behöver bara öppna dörren, jag har det inte speciellt jobbigt heller, men jag måste gå ner för trappen och ut genom porten + att jag har en gemensam gård med en massa andra människor, vilket iof kan vara rätt så mysigt ibland.


Det ser ut som det är uppehåll ute nu vilket är skönt, jag orkar inte torka av en blöt hund så fort vi kommer in då jag trots allt känner mig ganska sliten efter igår. Det är mörkt ute, när vi var ute och gick tidigare idag såg jag att löven på träden började bli gula. Otroligt vad fort tiden går, det är fortfarande grönt ute, men nu börjar endå hösten göra sig påmind. 


Nu ska jag sluta skriva och ta ut vovven.

Av carriecarrie - 21 augusti 2011 18:34

Nu är allt i stort sett som vanligt igen, jag har hunnit städa och plocka undan, vara ute med hunden två gånger och sen bara tagit det lugnt. Jag hade tur andra gången jag var ute med Tarzan för det började spöregna just när vi kom in.


Alexander har haft det riktigt bra när han var borta i helgen, men något annat hade jag inte förväntat mig. Nu sover han i sin säng, han kommer att vakna extremt tidigt imorgonbittit är jag rädd för, han somnade ju lite efter 18, inte så bra men det var omöjligt att hålla honom vaken.


Nu ska jag se på film och sen göra en extremt tidig kväll själv  .


   

Det var ju som sagt fint väder för några timmar sen...


  Och nu vräker regnet ner, dennna bild tog jag från mitt sovrumsfönster nyss. Det är verkligen växlande väder, tur att jag bara behöver snabbrasta Tarzan på gården innan jag ska duna.


/See you

Av carriecarrie - 21 augusti 2011 12:46

God eftermiddag får jag nog säga då klockan närmar sig 13.


Jag vaknade nyss, känner mig helt slut men mår inte dåligt, HAHA jag slapp baksmällan idag YES  . Jag ska ta en kopp kaffe och en dusch och försöka bli lite piggare innan jag tar ut hunden och ringer hem sonen.  Jag slängde en blick mot spegeln i hallen när jag gick förbi den, jag ser ut som tusen svåra år, kan inte visa mig nånstans just nu. Men det kan jag leva med för roligt hade vi på festen  , jag slapp ju som sagt baksmällan idag  .


/See you 


Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards