Alla inlägg under oktober 2011

Av carriecarrie - 14 oktober 2011 23:12

Började med ett besök av Rossan och Felicia, fortsatte sen med att Erica hörde av sig. Så det blev ett besök hos henne, vi pratade på om det mesta och tittade på tatueringar. Erica bjöd på kaffe och gofika, trevligt trevligt  .


  (Erica).


När jag varit där mötte jag Michelle när jag var påväg hem. Det blev en kopp kaffe hos henne också.


Sen var jag tvungen att gå till dagis men blev stoppad av Robert som berättade för mig att jag kunde se på matchen med dom imorgonkväll YES. Sen efter det var jag tvungen att skynda mig till dagis, var 5 minuter sen men det var det ingen som sa något om. Det är ju tur att man har det dagis som är bäst.


Direkt då jag hade hämtat sonen så for vi till Linnea. Ganska direkt när vi hade kommit dit så bjöd hon på middag då Alle var hungrig.


      Det var god mat, Alle vräkte i sig sin mat. Han åt nästan allt + lite av Jonas mat. Sen var det bus och fika i vardagsrummet en stund innan barnen fick ett bad tillsammans.


   

Jag tror dom badade i nästan en timme inna dom fick komma upp. Sen var det dags för kvällsfika, Alexander åt 3 portioner gröt. Jag fattar inte hur han orkade det på all mat och allt fika. Men glad är man ju så länge han äter.


 


Måste bara lägga ut ett filmklipp på barnen då dom var så söta i badet..



  .


Sen var det dags för Jonas att sova, jag och Alle lekte i vardagsrummet meddans Linnea sövde Jonas. När hon kom in blev det kaffe och surr i soffan  .


  .


Då vi hade hållit igång och tiden rusade iväg så somnade Alle tillslut i min famn i soffan. Det är sällan han är så go som han var ikväll, men gud så mysigt när det händer...


     

Klockan var väldigt mycket så vi drog oss hemmåt tillslut. Alexander var hungrig och skulle ha en flaska välling när vi kom hem trots att han var så trött.


 

En trött kille men go och glad. Fördelen med att det blev såhär sent för honom är att han nog kan sova lite mer imorgon på dagen så jag hinner plugga. 


Nu är det dags för sängen.. See you.

Av carriecarrie - 14 oktober 2011 07:47

Jag har absolut ingenting att komma med den här morgonen. Jag sitter här som jag alltid gör när jag har lämnat sonen, och det är också så jag brukar starta mina morgoninlägg.


En positiv nyhet är att katterna har blivit kompisar nu, dom busar för fullt i vardagsrummet just nu. Och själv ska jag snart gå sätta mig en Engelskan igen. Ska först bara ta det lugnt en stund.


Jag väntar tills Rossan hör av sig, då hinner jag plugga. Jag funderar också på att stanna hemma idag och plugga istället för att kanske fara till skolan, om sanningen ska fram så har jag för lite bensin i bilen. Jag har ju lovat att fara till en kompis ikväll, kan dock inte sova över som tanken var först. För Alexanders del hade det säkert gått bra, men jag har inte tid den här helgen. Ska ringa till Linnea sen, jag ska ju förbi Lise idag också en kort stund. Hmm ibland förstår jag inte själv hur jag tänker. Jag får ta mig tid helt enkelt.


Av carriecarrie - 13 oktober 2011 21:43

Gud så trött jag är, funderar på att göra kaffe och fortsätta plugga en stund till. Det blir nog att plugga till inatt nångång då jag inte pluggade idag som jag egentligen hade bestämt mig för.


Rossan kom hit, vi lunchade på Frasses och hade riktigt trevligt. Men före det spenderade jag tiden till att göra annat, bla städa. När Rossan hade varit här promenerade vi hem till henne, hon skulle ju hämta sin tös. Jag tror Rossan och Felicia är ganska förtjusta i Sky, Rossan gillade Meja. Imorgon ska dom hit båda två, ska bli spännande att se vad Felicia säger om Meja, hon har ju bara träffat Sky.


  (Sky)


  (Meja).


Runt 3 tiden gick jag från Rossan för att hämta min son på dagis. Han är busig och blir alltid lika glad när jag kommer. Men idag ville han inte gå hem direkt utan ville ta en liten promenad. Vi gick neråt förbi Frasses och till affären, där han ville titta på en hund som stod där. Sen gick vi hemmåt, pratade med Jenny på telefon en liten stund. När jag hade avslutat med Jenny var ju tanken att vi skulle gå in, men det vägrade sonen att göra. Vi gick till lekplatsen istället, där träffade vi, en liten tjej som hette  Elvira och hennes mamma, som vi umgicks med en stund innan vi gick in. Sen blev det middag, sen bus en stund innan han gick och la sig.


Man kan väl säga att det har varit en ganska vanlig dag för mig och lilleman  .


    Sötnosen min  .


Nää nu ska det göras kaffe, sen plugga, plugga, plugga. Tur att sonen ska till dagis imorgon, så man får vila en liten stund då.


/See youH

Av carriecarrie - 13 oktober 2011 08:07

Natten gick väl skapligt, katterna låg faktiskt tillsammans i min säng en stund, hmm dock inte bredvid varandra utan typ på varsin sida av sängen. Jag vaknade av att Sky fräste åt Meja, sen ville inte hon sova nå mer i min säng den här natten.


Anyway så vaknade jag av larmet och kände mig ovanligt pigg, jag gick upp och gjorde mig iordning. Meja sprang runt mina  ben i köket hela tiden så när jag gick in i badrummet så stängde jag ut henne. Då stod hon utanför och jamade, himmel så högt hon pratar, igårkväll när jag nattade Alle så var jag helt övertygad om att det var Sky.


Nu är min goa lilla pojke på dagis, jag blev kvar där en stund då jag pratade med Anna om lite privata saker. Sen hem och har suttit här frams tills nu. Har spanat runt på olika sidor och har skickat ett låååångt mejl till någon. Som jag har sagt tidigare, jag har mina hemligheter. Kanske avslöjar jag dom längre fram.


Nu ska jag försöka få i mig nån frukost innan jag tar tag i saker, måste ju dammsuga, plocka undan och plugga idag.


Av carriecarrie - 12 oktober 2011 22:06

Vad gör jag vaken just nu??? Jag är så trött så ögonen står i kors, men kan bara inte sova. Katterna är väldigt lugna just nu, jag har inte hört dom kivas nå mer. Alexander sover sött i sin säng.


Pluggandet går ju riktigt bra, känns som att jag trots allt kanske fixar provet på måndag. Imorgon ska jag fortsätta pluga, då ska jag försöka hålla på längre än vad jag gjorde idag.


Men nu ska jag hoppa i säng och hoppas djuren låter mig få nån sömn.


/God natt

Av carriecarrie - 12 oktober 2011 20:06

Sky har saknat en kompis sen Blade dog, ikväll gjorde jag slag i saken. Nu har hon fått sin kompis...


   

Dom är väldigt lika varandra, man ser bara nån enstaka liten skillnad på dom. Trots sin likhet är dom inte släkt.  Hennes kompis heter Meja och är en go och social liten tjej.


Sky har fräst ifrån några gånger samtidigt som hon är nyfiken. Jag tror absolut inte att det kommer att bli några problem mellan dessa tjejer.


Det var en trött liten kille som gick och la sig, vi var bortbjudna till Robert och Jennie ikväll men Alexander orkade inte. Så ska ringa till dom om en liten stund.


  Alexander somnade när han låg såhär, det såg inte speciellt bekvämt ut så jag la han till rätta sen. Han älskar båda katterna och tycker det är lite konstigt att dom är likadana.


Nu måste jag plugga..

Av carriecarrie - 12 oktober 2011 14:25

Jaha då sitter man här igen. Har man hunnit med att göra det man ville? Nej det har jag ju inte. Så ovanligt, är slö som jag vet inte vad. Ska läsa genom läxan en gång till nu innan jag ska hämta sonen. Var nyss på solbacken, då jag glömde vad jag egentligen skulle ha så blev det bara kattmat och sköljmedel.


Har haft lite kontakt med Michelle, men har inte träffat henne ännu, jag prövade att ringa till henne men fick ej något svar. Ska prova igen om en stund.


Jag fattar inte vad det är med mig, känner mig helskum. Jag är trött, får ingen ro är rastlös mm. Har inte en susning om varför, läxan har ju faktiskt gått bra och jag tror att jag hinner med det jag måste göra innan måndag. Får hoppas att Alexander vill sova mycket i helgen.

Nu ringer Rosita, orkar inte svara, jag har ingen ångest men jag är bara inte mig själv just nu. Hoppas det inte är viktigt, men då ringer hon nog igen.


Dags att plugga en liten stund innan sonen kommer hem.

Av carriecarrie - 12 oktober 2011 11:57

Har läst på läxan, tvättat 2 maskiner och sen sovit en stund. Nu när jag vaknade känner jag mig sååå stressad, jag vet inte varför. Ska försöka få i mig nått innan jag kanske tar en promenad upp på solbacken för att handla det viktigaste. Jag behöver frisk luft. Sen blir det att fortsätta plugga. Michelle har inte ringt ännu, får se när hon hör av sig.


Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards