Alla inlägg under oktober 2011

Av carriecarrie - 9 oktober 2011 09:00

Denna morgon väkte sonen mig 06:10. Jag var och är fortfarande dödstrött, jag vet inte hur jag ska bli pigg idag, just nu försöker jag bli pigg med kaffe men utan resultat. Jag har nog druckit så mycket kaffe i mina dar så det har slutat fungera som något upppiggande för mig.


Till frukost blev det gröt och smörgåsar, Alexander vräkte i sig. Han åt upp nästan 2 stora smörgåsar och 2 stora portioner gröt, hmm får se om han orkar äta så mycket till lunch.


Han väkte mig 2 gånger inatt och var ledsen eller rädd för nånting. Första gången var klockan lite efter 2 så då satte jag mig bredvid hans säng på golvet, han somnade om nästan direkt så jag gick och la mig igen. Efter bara nån timme så väkte han mig igen, jag orkade inte vara vaken med honom så han fick komma och lägga sig i min säng, han somnade om och sov till 06:10 för då var det morgon ansåg han.


Jag tror Rossan med familj kommer hit om ca en timme, vi pratade om det igår. Det skulle vara bra om Alle fick leka med Felicia en stund innan lunch, då kanske han sover mitt på dan idag, det är ju inte alltid som han vill göra det, men då jag är så extremt trött så skulle det vara skönt om han ville det.


Nu ska jag tömma diskamskinen och torktummlaren innan jag startar en tvättmaskin och sätter mig och ser på barnkanalen med min son. Kanske her jag igång nån barnfilm, får se. Rossan hör nog av sig snart hoppas jag.


/See you soon.

Av carriecarrie - 8 oktober 2011 19:51

Den här dagen har gått fort, Linnea och jag kom inte i säng förrän kvart i 2 inatt. Klockan 10 vaknade jag av att Akram ringde och väkte mig, han ville såklart prata med Linnea. Vi var uppe en liten stund sen kom min son hem samtidigt som Linnea skulle fara.


Alexander fick tag i popcornskålen som stod i vardagsrummet, då han ville vara duktig och ställa den på diskbänken så for allting ut på golvet. Det var bara att ta fram sopen..


    Han ville så gärna sopa så han fick låna den när jag hade tagit det värsta. Min duktiga kille.


Efter det ringde Rosita, vi bestämmde att vi skulle ses när barnen hade sovit lunch. Så jag gjorde lunch till mig och Alle innan vi busade en liten stund, sen ville han ha välling. Då jag var helt slut och han absolut skulle sova i min säng så gick vi och la oss där. Det tog inte lång tid innan vi båda sov, sen väckte han mig runt 14 och var go och glad. Jag hade ett missat samtal från Rossan då så jag hann precis tänka tanken.. Snälla gumman ring upp igen, så ringde hon. Vi pratade tills min telefon dog, sen for jag och sonen dit.


Det var två busiga barn vi hade ikväll. Det började nästan med en gång då vi hade kommit in...


  Dom får inte busa och vara i lådorna i hallen. Det var det första dom gjorde. Sötnosarna...


Ganska snabbt efter att vi kommit dit beställde vi mat som Bosse for och handlade, det blev en Hawaii till mig och Alle, vi delade såklart på en. Rossan orkade inte hela sin kebabsandwish.. Gissa vem som tog den?


  Mitt underbara lilla matvrak till son, det är så skönt att han har fått tillbaks aptiten.


  Felicia fick en barnhawaii.


Sen var det bus ett tag, det var två trötta barn som busade och trotsade om vartannat.


 

Här kan man ju fundera på om dom hamnade i nån sorts matkoma då dom båda hade gått in i köket och ätit pizza tillsammans meddans jag och Rossan var i vardagsrummet.


Sen blev det dags för bad...


     

Och efter badet blev det kvällsfika innan Felicia gick och la sig. Jag och Alle for hem ganska snabbt efter det, vi pratade i köket en liten stund hela gänget innan vi begav oss hemmåt.


  Bosse och Alexander sitter ute meddans Rossan rökte och vi som alltid har sååå mycket att prata om innan vi verkligen kommer oss iväg.


Det var en trött kille som gick och la sig, då han har det jobbigt med hostan så fick han hostmedecin innan. Men nu då sonen äntligen sover så ska jag ta mig en kopp te och varva ner innan jag själv ska sova. Jag är helt slut efter allting.


/Slutet gott allting gott  .

Av carriecarrie - 7 oktober 2011 22:29
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av carriecarrie - 7 oktober 2011 22:24

Har verkligen en superkväll med Linnea, när hon kom hade hon Jonas med sig så barnen fick leka en stund. När barnen farit så satte vi oss i soffan och såg på film.


Vi ser fortfarande på samma film, den suger rent ut sagt så jag tar en liten paus meddans jag sitter här.


Lite bilder...


      (Sky)


  Jag och mitt allt.


  Världens bästa Linnea...

Tja

Av carriecarrie - 7 oktober 2011 16:45

Då har man haft en underbar och lugn dag där jag har hunnit göra det mesta av allt som jag ville få gjort.


Just nu är potatisen på spisen och snart ska jag ställa mig och steka på fiskpinnarna. Japp det blir min och sonens middag ikväll. Sitter och och väntar på Linnea som är påväg hit och ska slagga här till imorgon. Ska bli kul att få rå om henne ett dyng. Får väl se vad jag och hon hittar på.


Min son är nog ganska hungrig,  han leker att han gör mat och kommer och bjuder mig på sin mat lite då och då. Gud så söt han är, han börjar bli så stor och hittar på något nytt nästan varje dag.


Nu ska jag fortsätta med maten.


/See you later ...

Av carriecarrie - 7 oktober 2011 07:18

Jaa äntligen är sonen frisk, jag var och lämnade han på dagis för en liten stund sen. Han var så glad när jag gick in till han imorse, äntligen var han sig själv igen.


Vad ska då jag göra idag?. Först ska jag bara känna lunget med en kopp kaffe, sen ska jag städa och sen fara till skolan. Så ser planen ut just nu. Efter skolan ville Rosita hitta på något så jag ska väl ringa till henne. Men måste få undan en hel del nu då jag faktiskt inte har hunnit få undan speciellt mycket när Alexander har varit sjuk.


Det var riktigt kallt när vi gick till dagis den här morgonen brr, måste nog ta fram höstjackorna nu. Det är verkligen höst, vintern närmar sig mer och mer. Ingen snö har kommit ännu och det är ju skönt, men kylan är på väg så snön är väl också här snart.


När Alexander är frisk och på sånt underbart humör som han var imorse så brukar den glädjen smitta av sig på mig, det kommer jag att leva på hela dan. Men det är sånt som jag och han behöver efter en jobbig vecka.


Nu är kaffet klart... Vi ses bloggen.

Av carriecarrie - 6 oktober 2011 22:28

Men gud så fort tiden går, jag har duschat och bara tagit det lugnt ikväll. Har också läst andras bloggar och ändrat i min egen blogg som ni ser, omväxling förnöjer. Jag har ju inte gjort det speciellt avancerat, bara lekt med bloggen. 


Men så här får den se ut ett tag nu, till jag kommer på ytterligare något nytt  


Jag borde verkligen ha kommit i säng för längesen, jag förstår faktiskt inte varför jag är vaken. Eller njaa det där var ju inte riktigt sant, jag är vaken av en orsak men den vill jag inte tala om. Bosse och Rossan ni vet ju varför, men ska inte säga något mer nu. Även jag har ju mina hemligheter.


Nu är det defenitivt dags att hoppa i säng...


/Sov gott alla där ute i stora världen.

Av carriecarrie - 6 oktober 2011 20:19

Glömmde att säga tidigare att jag och Alle var uppe på barn tidigare idag. Jag hoppas det visar bra på proverna den här gången. När vi hade varit där så ville han ha med sig apan som dom har i fönstret hem, men det gick ju såklart inte. Han fick en älg och en piggelin istället, då han som han alltid är var jätteduktig.

 


Fick ett besök av Bosse och Rossan som skulle hämta Tarzan, men dom sötnosarna överasskade mig med att bjuda mig och sonen på mat från Frasses. Efter det så for dom och hämtade Felicia, sen kom dom tillbaks hit och bjöd på gofika, gud så underbara vänner man har.


  Alexander softar och äter strips i sackosäcken...       Alle kelar med Sky, Sky tyckte han blev lite för tung så hon flyttade på sig direkt när jag hade tagit bilden..   Tarzan står mellan barnen och väntar på fika..


När dom hade varit här en stund så var Alle så pass pigg och feberfri så vi for hem till dom som bjöd på middag. Jag kom inte ihåg vad maträtten som vi åt hette men den var riktigt god.Alle har ju varit feberfri hela dagen så om han nu inte har feber imorgon så blir det dagis för honom.


Nu är jag jätte jättetrött så ska bara hoppa in i duschen innan jag ska duna. Men tack för allt Rossan och Bossebus, ni är mina änglar.


Joo just det... Rossan klippte luggen på Alexander ikväll...


  Visst blev han söt?


/See you soon.

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards