Alla inlägg den 1 februari 2012

Av carriecarrie - 1 februari 2012 22:33

Men spännande natt, jag kommer att ligga och hosta hela natten känns det som. Har ont i halsen och höll på att spy nyss KUL.. Eller så inte. Jaja Alexander är ju åtminstone frisk nu, jag hoppas bara att jag inte smittar honom så det blir rundgång, imorgon blir det att plugga och kurera sig för på fredag ska jag verkligen göra allt jag kan för att ta mig till skolan och på lördag SKA jag på fest.


//God natt

Av carriecarrie - 1 februari 2012 21:11

Jag funderar på att skaffa en till tatuering. Jag har 2 stycken än på högra skuldran med Alexanders namn och stjänor runt om, den är ju min absolut favorit, sen har jag ju mitt armband. Känner bara att jag är sugen på en till men har inte bestämt mig för vad jag exakt ska ha i sånafall.


 


Funderar på att ha den 3:e på högra armen, men det gäller att tänka sig för. Fler blir det endå förr eller senare om det blir fler barn för jag ska ha alla mina barns namn tatuerade. Men det är väl en framtidsfråga som inte är aktuellt just nu.


Vad tror ni jag skulle kunna ha på högra armen?


Annars är det lugnt här hemma, Tarzan har nyss varit ute och kissat, Alexander sover och Sky sover. Olle for hem nyss så nu ska jag chilla en liten stund innan det blir dags för sängen.


//Chiao!.

Av carriecarrie - 1 februari 2012 19:11

Det har varit en mysig kväll med Alexander, han och Olle tog ett bad och sen innan Alexander klädde på sig sin pyjamas så var det bus i min säng:


   


Man kan verkligen undra vad han hade för sig ibland. Men han var väldigt busig, sötast var han nog endå när han lekte koja under täcket:


 


Titt ut... Är han sötast eller vad?.

Nu sover han och jag ska plugga en stund innan jag ser på 112 på liv och död och sen gör en tidig kväll. Olle far nog hem om en stund.


//Ha en bra kväll.

Av carriecarrie - 1 februari 2012 17:05

Nu sitter man hemma igen. När jag hade skrivit förra inlägget så blev jag på extremt dåligt humör då paktet från ellos såklart inte hade kommit idag heller. Kommer det inte imorgon så ska jag ringa till dom och fråga varför det inte har kommit, det står ju att det är skickat. Hursomhelst så tog jag tag i städningen så nu är det lite finare här hemma igen, sånt gör en ju alltid på lite bättre humör. Men gladast blev jag ju såklart när jag hämtade min älskade son på dagis. Dom lekte med barnen just när vi kom dit jag och Olle, Alexander var en hund som skulle lägga sig ner just då, det var en såndär gammal lek som vi lekte när jag var barn, jag kommer dock inte ihåg vad leken heter. Jag pratade som vanligt med Kerstin när jag var där, Alexander hade inte riktigt varit sig själv idag men mest troligt är det väl för att han har varit hemma och sjuk flera dagar nu. Då det dessutom är så sjukt kallt ute så hade dom inte varit ute idag, jag måste verkligen skaffa mig en ny termometer. Men meddans vi promenerade hem så var han jätteglad och pratade om månen, gud så underbar liten pojke jag har.


Då vi kommit hem gjorde Olle middag, korv stroganoff och ris, det tackar vi för. Under tiden lekte jag med Alexander i hans rum. Han ville mest dammsuga i början men då han är så trött så blev han sur och gav upp ganska snabbt. Han åt inte speciellt mycket när vi åt middag heller men mår man inte helt bra så är man ju inte speciellt hungrig. Han ska få gå lägga sig tidigt ikväll så får vi väl se om han mår lite bättre imorgon:


   


   


Tarzan blev aningen skeptisk när dammsugaren var igång. Han är ju inte helt frälst i den, men det är det nog inte så många hundar som är. Sky gick och gömde sig, det gör hon alltid.


Sen in i köket och vänta på maten, jag tog en kopp kaffe:


 


Meddans vi väntade på maten så satte vi oss och såg på unga mödrar, Alexander hittade lite chips som han åt under tiden, hmm inte helt ok men what ever.


 


Min älskade son har ju lite olika miner framför kameran, han ser ju helt bäng ut men håll med om att han är söt.

Av carriecarrie - 1 februari 2012 12:42

Det blev inget skrivet igår då det absolut inte fanns nånting alls att komma med, jag har igentligen inget att komma med idag heller men några rader borde jag ju kunna skriva.


Jag har blivit halvdålig, har fått lite hosta och känner mig slö. Annars mår jag bra, jag for inte till skolan idag heller, jag missade provet, inte bra. Nåja det finns fler tillfällen att visa vad jag kan, jag sms:ade med Sandra imorse och hon var inte heller i skolan. Men nu ska jag kurera mig till på lördag då jag ska på fest hos Erica. Runt tretiden kommer Linnea och Kikki hit och ska förfesta här, sen blir det en promenad till Erica och Peter, ska bli askul att fara dit och festa då det var ett tag sen nu. Linnea berättade för mig att dom har öppnat en ny pubb i stan som har en åldersgräns på 23 år, awesome, hon och Kikki ska dit och ville att jag skulle hänga på. Tjaa kanske det, det var ju år sen man var på krogen senast så jag kanske följer med, det bestämmer jag på festen.


Men då är det ju bara onsdag idag, idag har jag absolut inget inbokat, det blir att kanske vara med Erica i eftermiddag. Före det ska jag ta ut hunden, städa och bara ta det lugnt. Ska snart kolla om Alexanders paket har kommit, jag hoppas det för nu har jag väntat sen i fredags och det stod att det var skickat redan i måndags. Har det inte kommit nu så blir jag sur. Jag har ingenting som heter tålamod när jag verkligen vill ha nånting.


Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards