Alla inlägg den 22 februari 2012

Av carriecarrie - 22 februari 2012 21:45

Ska snart hoppa i säng efter en trevlig kväll, Michelle och Eliot dök upp och var här en stund innan det blev läggdags för Alle. Vi lekte i hans rum en bra stund hela gänget innan vi hamnade i vardagsrummet för att barnen ville se på film, så mycket filmtittande blev det dock inte, åtminstone inte från Alle som var jättetrött mot slutet. Han sa själv att han ville ha välling några gånger, jag tror klockan var runt 20.00 när han kom i säng, men det var trevligt med besök från dom. Nu ska man själv gå lägga sig efter att ha sett på film och bara tagit det lugnt. Morgondagen består av läxläsning då vi har prov om en vecka + hundpromenader mm. ska bli skönt med en lugn dag imorgon.


//Sov gott alla underbara läsare.

Av carriecarrie - 22 februari 2012 15:40

Då är man hemkommen från skolan, det gick riktigt dåligt för mig på skolan idag. Vi fick ett litet prov som skulle förbereda oss inför provet nästa onsdag, det gick så dåligt så jag vägrade lämna in det, jag höll på att få ett utbrott men lyckades hålla ilskan inom mig. Åsa hjälpte mig med att få igång sammarbeta så nu går det att hänga med trots att man är hemma med sjukt barn. När jag hade slutat för dagen så drog jag och Sandra iväg till matsalen och käka lunch meddans jag surrade på om typ allt och inget. Då hon sen hade uppehåll några timmar så blev jag kvar i skolan och var med henne till halv 2. Det var ganska kul att hänga på skolan och vara med henne, riktigt trevligt faktiskt.


     


Vi hade inte speciellt mycket att göra men har man inget att göra så kommer man väl på något. Vi surrade mest och var inne på hennes fb mm. Snacka om att man har tur som får så fina vänner när man börjar om skolan  .

Av carriecarrie - 22 februari 2012 07:44

Först vill jag bara säga TACK till Rossan som gav mig en kommentar på förra inlägget. Den värmde verkligen, det är alltid roligt att få såna kommentarer  .


Då sonen gjorde en tidig kväll igår så gjorde han ju såklart en tidig morgon imorse, han gick upp halv 5 och tyckte att det var dax för bus. Han hade samma energi när han skulle till dagis 3 timmar senare. Egentligen var det ju en tid bokad till barn denna morgon men då hans farsa har som vana att ge honom sin morgonmedecin som han absolut inte skulle ha denna morgon så fick vi boka om tiden. Det är helt ok att man glömmer sånt ibland, sen tycker jag det är bättre att man ger honom sin medecin en gång för mycket än för lite så det gör jag ingen grej av. Det som var tragiskt med det som hände just denna morgon var att jag hade kunnat hjälpa Michelle med en sak, hmm vågar man ringa till henne tro? Jag chansar. Om jag inte får kontakt så drar jag till skolan om en stund. Jag måste verkligen komma iväg dit, hon svarar inte så då får det bli att fara till skolan och träffa kompisarna mm.


Jag bjuder på två bilder från igår, vi åt middag framför tv:n:


   


Alexander älskar denna maträtt, men det förstår jag för den är ju såååå god. Nu ska jag göra mig iordning för att på en stund dra iväg mot skolan.


//Talk to you later.


Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards