Alla inlägg den 4 februari 2012

Av carriecarrie - 4 februari 2012 23:24

Blev bortbjuden på middag tidigare ikväll, samtidigt som jag lämnade sonen. God mat och trevligt sällskap är aldrig fel. Det är otroligt hur snabbt det går innan man börjar sakna sitt barn när man har lämnat bort det, han kommer ju hem imorgon mitt på dan nångång. Han har varit så mysig idag, go och glad och full av bus. Imorgon ska jag sova ut, jag antar att jag kanske går upp först när Alexander kommer hem. Har också börjat ta hostmedecin, mollipect, den smakat skit rent ut sagt, men så länge den hjälper så får man väl stå ut. Jag har så ont i lungorna pga allt hostande. Någon sa till mig att det går lunginflamation nu också, en del har tydligen fått det pga influensan, jag förstår inte hur det kan vara så men jag är ju ingen läkare och kan ingenting sånt. Jag tror att jag har ont pga hostan och inget annat. Jag ska snart hoppa i säng, sitter just nu med en kopp te, det är så skönt att dricka nått varm eller kallt när man har ont i halsen. Så jag jobbar fortfarande på att bli friskare, men nångång går det väl över. Nu ska jag spana runt på nätet en stund innan jag går och lägger mig.


//God natt

Av carriecarrie - 4 februari 2012 13:50

Det finns ju flera olika sätt att busa på när man är sjuk och inte kan gå ut, ett av dom busen heter kuddkrig i mammas säng:


   


Visst är han söt när han busar? hela hans kroppspråk talade om att det var dags för bus, busungen min. Eftersom vi bara har chillat så kom jag på nu att vi faktiskt inte har ätit nån lunch, så jag ska gå göra lite lunch nu, en extremt sen lunch. Men då det blev sent igår tog alla sovmorgon idag.


//Talk to you later. 

Av carriecarrie - 4 februari 2012 12:33

Den här dagen får bli som dom andra dagarna sista veckan, bara vara hemma och kurera sig, jag är sååå läss på att vara sjuk nu. Jag missar så mycket i skolan + allt annat skoj man vill hitta på. Idag är det 30- ute så idag blir det en innedag, jag hade inte gått ut med Alexander även om vi hade varit friska, jag funderar på att starta motorvärmaren i bilen och fara till solbacken och handla, man kanske kan hitta på något kul med lilleman te.x baka eller nånting. Får se vad man orkar med, annars kanske Alle ska fara till sitt andra hem och vara där till imorgon och blir det så ska jag passa på att bara ta det lugnt. Måste dammsuga efter Tarzan, han hårar och har lämnat lite tussar här och där, dammsugaren är trasig, någon råkade förstöra munstycket till det, denna någon kanske borde vara lite mer försiktig när han gör saker. Det var inte jag eller Alexander som förstörde det. Men nu sover lilleman så nu ska jag nog ta en kopp kaffe och sätta mig i soffan och slötitta på tv en stund. Jag tycker inte om min hosta, mina lungor som gör så sjukt ont pga av hostan, min feber som kommer och går, dett kallas influensa. Jag har hört av några av mina kompisar att dom har varit sjuka i 3 veckor, men jösses det har jag verkligen inte tid med, jag måste bli frisk så jag kan ta mig till skolan, helst på måndag. Nåja inte mycket jag kan göra åt det, får bara fortsätta kurera mig så gott det går.

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards