Alla inlägg den 12 februari 2012

Av carriecarrie - 12 februari 2012 20:28

Den här eftermiddagen/kvällen har jag såklart spenderat framför tv:n, gissa om jag är njöd med den. Grabben sover fortfarande, det dumma är att jag måste väcka honom snart för att ge honom sin medecin. Nu är stereon igång och jag njuter av lugnet med en kopp kaffe, med lite tur så kan jag skicka Alexander till dagis imorgon då han har varit feberfri hela dan. Men man får väl se vad natten har att ge.


//Ha en bra kväll

Av carriecarrie - 12 februari 2012 16:37

Efter att Bosse farit så tog jag och Alexander ett bad, det är alltid uppskattat av sonen.


 


Efter badet kan ni ju gissa var vi hamnade:


     


Alexander var helt slut i soffan:


 


Sådär ser han ut nu, helt utslagen.

Av carriecarrie - 12 februari 2012 15:01

Denna morgon var hemsk, den började med att Alexander började böka runt i sängen och sa att han hade bajsat, dum som jag var så reagerade jag inte riktigt på vad han sa. Han började knuffa mig med baken nästan i ansiktet, jag sa till han att sluta. Han slutade inte utan fortsatte att hålla på, jag vände mig om i sängen och ignorerade honom tillslut, jag somnade om. Lite senare väcker han mig och sitter naken i min säng, jag frågar han var blöjan är, där sa han och pekade på min kudde, TACK!. Det var bajs i blöjan, men ingen annanstans som jag kunde sen, jag tog han till badrummet och gav han en ren blöja. Sen var det trots, han slängde saker om kring sig och var helt galen ett tag. Som tur var så skulle vi ganska snabbt iväg till solbacken med Rosita och Bosse, det var en glad kille som satte sig i bilen. Dom hade inte hunnit öppna när vi kom dit så vi flyttade oss till Bosses och Rossans bil:


   


Det var en trevlig stund i bilen med mycket prat och musik. Sen gick vi in.


Det gick ganska fort för mig att hitta tv:n som jag ville ha, sen följde Bosse med hem till mig och hjälpte mig att installera en. Gissa om jag är glad och tacksam. Så nu har man en 40 tums lcd tv i vardagsrummet:


 


Det var inte den bästa bilden på den men ljuva dröm säger jag bara. Den andra ska jag skicka till tippen imorgon, värdelösa skräp. Farsan kom hit meddans jag och Bosse höll på, jag tror han gillade tv:n, men den är  min mohaha. Den var faktiskt billig med tanke på hur stor den är och kvaliten mm. Så det var helt klart värt det  .


Nu ska jag parkera min son framför spöket Laban meddans jag ska röja upp i mitt rum, Alexander har härjat på rätt bra här inne.


//See you

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards