Alla inlägg den 5 februari 2012

Av carriecarrie - 5 februari 2012 13:43

Jag borde försöka äta något, dricka c-vitamin, ta febernedsättande, och ringa 1177. Ja det var någon som sa det till mig, kanske personen har rätt, så jag tog min hostmedecin, har tyvärr ingen c-vitamin hemma, borde kanske försöka äta något ja, har provar ringa till 1177 då jag har så sjukt ont i min vänstra lugna. Men det var 23 minuter lång väntetid så jag la på, kanske provar jag att ringa igen om en stund. Hostan lugnar ner sig väldigt snabbt efter att jag har tagit mollipect, så att den smakar skit kan jag leva med. Jag tror fortfarande inte det är någon lungiflamation jag håller på att få utan lugnan gör ont pga hostan. Jag uppskattar verkligen när folk bryr sig om mig, men ibland känns det som en del blir lite för dramatiska. Ni vet ju själva att man kan få ont i lungorna om man hostar jättemycket, man kan ju tom bryta något revben pga svår hosta. Så jag väntar ett tag till innan jag blir orolig för nånting. Alexander har fortfarande inte kommit hem, jag ska vila en stund till och sen får jag väl ringa och prata med honom, han har blivit så duktig på att prata i telefon (åminstone med mig). Jag får väl fråga honom om han vill komma hem, jag hoppas det för jag saknar ju min lilla pojke, samtidigt skulle det kanske vara bra om han kunde stanna där till imorgon så kan jag hämta han på dagis klockan 16 imorgon. Men vi får se vad som händer. Det där med skola imorgon ser tyvärr väldigt mörkt ut, jag måste egentligen komma iväg, men med min hosta och min feber som kommer och går hela tiden just nu så kan det bli svårt att ta sig till skolan. Någon som har något som gör en frisk på en dag? ha ha en mirakelkur skulle ju inte vara fel. Men det blir väl som vanligt att vara hemma och kurera sig, ser nu att jag har fått 2 sms, ett av Rossan och ett av min moder, jag kanske borde svara på dom. Men fy nu börjar jag frysa igen, ska sätta mig med en kopp kaffe i soffan och linda in mig i täcket, vem vet kanske man slumrar till en stund.


//Ha det bra alla underbara läsare.

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards