Alla inlägg den 9 februari 2012

Av carriecarrie - 9 februari 2012 22:52

Jag är trött, jättetrött, men känner mig endå så rastlös. Jag ska snart gå lägga mig i sängen, men av någon anledning får jag inte ro till att göra det, jag är glad trots allting som har varit med sjukdomar mm. Olle var här några timmar idag, nu har han dock farit hem. Alexander är pigg ena stunden och har det jobbigt andra, han är glad när han mår lite bättre men han blir trött väldigt snabbt. Han har inte ätit mycket alls idag och det är inte så bra, men vad gör man?, så länge han får i sig nånting är det bra. Jag däremot har ätit som en häst idag, har typ ätit mer idag än vad jag har ätit sista veckan, hmm jag vet att det inte är så bra men hungern kommer inte för mig heller då jag är sjuk. Imorgon blir det en lugn dag med sonen, missar ju skolan imorgon också SUCK men det finns tyvärr inget jag kan göra åt saken.  Min moder är i Stockholm och hans pappa kan tyvärr inte ta honom, så det är bara att stanna hemma som jag endå har gjort dom 2 sista veckorna. Nu sover han föressten, jag skrev för en liten stund sen och då var han inte så glad, jag gick in då och gav han hostmedecin och välling så nu har han äntligen somnat, jag misstänker att det var hostan som höll honom vaken. Jag önskar att jag kunde göra nånting för att få honom frisk fortare, jag tycker det är så hemskt att se honom må så dåligt som han gör vissa stunder, jag tycker det är så orättvist att små barn ska behöva bli så sjuka. Men livet är grymt ibland, Alexander kommer ju att bli frisk snart, jag hoppas bara att det går fort nu och att medecinen han får hjälper. Vi ska tillbaks till barn om 14 dagar för en koll mm. Älskade sonen min, du har det inte lätt, men både mamma och pappa gör allt vi kan för att hjälpa dig. Hans pappa mår inte heller helt bra, han har ont i halsen och har börjat hosta, stackarn nu trillar nog han också dit, sen har hela familjen varit sjuka. Det sägs att man kan vaccinera sig mot influensan, jag ska ta reda på om man kan vaccinera små barn mot den också, nu har han ju redan fått den men jag tänker på nästa vinter, då är han 3 år så det kanske går. Det är värt att kolla upp. Men gud vad jag sitter och skriver, förra inlägget blev väldigt kort men då lite senare kommer ett av dom längre inläggen. Jag borde verkligen gå lägga mig, varför är det så svårt att få ro att sova?. Kanske har jag sovit för mycket det sista dynget, hmm jaa vem vet. Nu ska jag göra ett försök att sova, funkar inte det kanske jag sätter mig och ser på nån film.


//God natt igen.

Av carriecarrie - 9 februari 2012 22:09

Min son är ledsen i sitt rum, jag har gått in till han och när jag väl är där inne hos honom så blir han lugn. Jag undrar om han verkligen fick i sig sin medecin som han skulle, det är ju ganska svårt att ge honom den då han gör allt för att slippa. Hursomhelst så ska jag själv göra mig iordning för sängen, han får gärna komma och lägga sig hos mig om det gör honom lugn. Det är nästan så att jag funderar på att flytta över honom, såhär ledsen brukar han inte vara min stackars sjuka son. Nu ska jag gå ta hand om honom.


//God natt

Av carriecarrie - 9 februari 2012 11:28

Det är kallt ute idag, Alexander är mycket piggare och jag skulle säga att han är klart på bättringsvägen äntligen!!!. Själv är jag också på bättringsvägen, men eftersom det är så kallt ute så spenderar vi dagen inne. Vi tog en powernap till och sen har vi myst i soffan, läst och sett på barnkanalen:


     


Nu ska vi äta lunch  .

Av carriecarrie - 9 februari 2012 09:10

Efter att ha sovit lite drygt 14 timmar kan man tycka att man borde vara utvilad men jag tror jag har sovit lite för mycket, Alexander likaså. Han somnade igår när vi kom hem, direkt när jag hade skrivit förra inlägget gick jag och la mig i sängen för att ta en powernap meddans han sov. Jag blev väckt runt 21:40 igårkväll av att han kom och ville sova bredvid mig. Som i en dimma gick jag upp och gav honom alla medeciner han skulle ha, att ge han sin astmamedecinen är inte lätt då han hatar masken, det slutar med att jag måste hålla fast en arg lite pojke som gör allt han kan för att komma loss och slippa sin medecin, hmm inte så kul men det är nog bara nu i början tills han har vant sig. Hursomhelst så väckte han mig mellan 7 och 8 imorse och var hungrig, så nu börjar man känna igen han igen, han var go och glad tills för en stund sen, då blev han trött igen och somnade på 5 röda när han fick sin välling. Så nu ska jag bara ta det lugnt idag, då jag också är trött konstigt nog.


 


//Talk to you later.

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards