Alla inlägg den 6 februari 2012

Av carriecarrie - 6 februari 2012 23:54

Jag vet inte riktigt varför jag skriver såhär sent, kanske beror det på att jag har svårt att somna då jag är sjuk. Alexander kommer hem imorgon, jag lääääängtaar så otroligt mycket efter honom. Olle har farit hem så nu är det bara jag och Sky hemma, ska nog sätta mig och se på reprisen på Familjen annorlunda som börjar typ nu. Sen blir det nog sängen:


 


//God natt.

Av carriecarrie - 6 februari 2012 14:13

Jag är fortfarande sjuk, fick veta imorse också att min älskade son har fått feber igen. Jag missar mer och mer i skolan vilket jag inte alls gillar. Jag saknar Alexander och funderar på att ringa och be dom skjusa hem honom. Alexander växer och växer, han lär sig nya saker hela tiden. Sista tiden har han varit dålig på att äta igen, precis som jag har varit, ingen av oss två får nån matlust när vi är sjuka. Det blir väl myskläderna på och sen bara ta hand om varandra jag och Alexander, jag ska höra vad dom säger därborta.


 


Jag lägger ut en bild på Alexander som togs nångång förra vintern, han var så mycket mindre då än vad han är nu. Tiden går så fort, i sommar blir han 3 år. Jag märker som tur är inte själv att jag blir äldre men jag ser på min son att han blir det. Han är fortfarande lika söt och kommer alltid att vara mammas lilla pojke, men det smäller väll bara till så börjar han skolan och efter det får han jobb och bildar en egen familj. Det är ju än så länge många år bort, men det är lite skrämande att tiden går så fort med ens barn. Älskade hjärtat mitt .

Av carriecarrie - 6 februari 2012 01:22

Borde sova, känner mig sååå trött men är fortfarande vaken. Why? Lugnan gör ont, jag är lite frusen och har det lite jobbigt med hostan. Men ska snart göra ett försk till att sova, Olle sitter i vardagsrummet och ser på tv, jag vet inte varför han inte har gått och lagt sig. Han gjorde några smörgåsar, jag kan inte äta såhär dax om jag inte är full, då går det möjligen. Jag saknar Alexander, han blev borta inatt också, ska hämta honom på dagis imorgon. Nu ska jag hoppa i säng igen och bara sova, sova, sova. Jag tror Rosita skulle ringa när hon slutar imorgon, får väl se om hon dyker upp här en stund, jag skulle inte ha gjort det om jag var hon. Får väl se vad man själv orkar med imorgon, jag vill bara sova just nu men tilllåter hostan det?. Man kan väl inte göra mer än att försöka.


På tal om något helt annat så har det hänt saker i lägenheten varje natt sista tiden, det är olika ljud som låter. Te.x så öppnas och stängs dörrar, jag har sett en dörr öppnas men inte att dom stängs. En natt då jag hörde det var jag helt övertygad om att det var Alexander, Tarzan som var här då låg och tittade mot hans rum. Jag var i vardagsrummet då, men då Alexander inte dök upp så tänkte jag att han kanske gick och la sig i min säng. Men då jag lite senare gick dit så var han inte där, jag gick in hans rum och där låg han och sov i sin säng. En sak till är att man hör hur någon flyttar på saker i lägenheten eller att saker ramlar ner från bordet, men då man går dit och kollar så har det inte hänt nånting. Ibland kommer det ljud från mitt rum också, jag har en påse på skrivbordet som helt plötsligt började prassla av sig själv, det var en tom påse som låg där och ingenting som hade kunnat få den att röra på sig. Sky har ibland rusat in till mig och Alexander och varit skräckslagen. Sen så känner man hur någon rör en, om jag står i badrummet kan jag känna hur någon stryker mig över högra sidan, alltid den högra sidan. Sen ser jag ju gestalter men det har jag gjort en längre tid. Det jag inte kan förstå är varför det har blivit så mycket nu och vad det egentligen är det vill förmedla. Biljetterna till siansen med Terry Evans har kommit nu så när vi far dit i maj så ska jag göra mitt bästa för att få prata med honom. Han väljer själv ut folk med hjälp från andra sidan, jag hoppas verkligen att jag blir en av dom utvalda. Sen så hör jag konstiga ljud från lägenheten ovanför min, jag känner dom som bor där, det är ett ungt par. Jag har frågat dom tidigare om dom har haft fest eller om dom gillar att vara vaken på natten och spela spel eller nånting i den stilen. Men sista nätterna hade det låtit som om dom har renoverat mitt i natten, självklart har dom inte gjort det men det är skumt. En natt då Tarzan var här så kom han in till mig i sovrummet och la sig bredvid min säng, det gör han nästan aldrig. När vi hade sovit en stund så hörde vi båda en fruktansvärd smäll från lägenheten ovanför, det lät som att någon tappade något jättetungt, men varför skulle dom göra nånting sånt mitt i natten? Jag sov inte mycket mer den natten, jag blev rädd, jag tror Tarzan blev det också. Alexander sov sig genom allt, han är helt otrolig sonen min.


Jag skulle kunna berätta hur mycket som helst om vad som händer här på nätterna, men känner att jag inte riktigt har tiden eller orken till det just nu. En sak som också är konstigt är att det alltid sätter igång när det är som lungast här hemma. Just nu hör jag ingenting och har inte känt av nånting heller. tv:n är på Olle äter sin smörgåsar och jag sitter här, Sky ligger och sover någonstans. Men då när man har gått och lagt sig eller sitter ensam och allting lugnar ner sig då sätter det igång, kanske är jag mera öppen för det då eller så är det någonting som tycker det är mest lägligt att göra saker då. Jag har ingen aning. Oj det här blev ett ganska långt inlägg, så nu ska jag sluta skriva och hoppa i säng.


//God natt

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards