Alla inlägg den 17 februari 2012

Av carriecarrie - 17 februari 2012 20:49

Då har man haft en toppendag, när jag slutade skolan så tog jag en fika på stigs med min moder. Sen när jag var påväg hem så ringde jag Rossan som kom förbi, hon var en ängel och hjälpte mig med bilderna till datorn så nu kan jag äntligen lägga ut bilder igen. Vad händer då??? MIN KAMERA GICK SÖNDER!!!!!!!!!!!!. Jag överlever typ inte utan den, det är fest imorgon, jag hade tänkt fota på den bla, ni vet ju hur beroende jag är av min kamera. Med tur så kanske det går att laga den men det ser mörkt ut. Jag har ju inte råd med fler utgifter, PISS!. Men jag hann iallafall lägga ut några sista bilder på datorn.


 


Min söta son som inte har nån skuld i det hela. Han är helt oskyldig till att min kamera gick sönder, jag bara hoppas att den går att laga. Nåja det kan alltid vara värre men det har blivit dyrt för mig den sista tiden, först bilen sen tv:n och nu kameran, sen måste jag lämna in bilen igen snart. När ska jag få möjlighet att spara lite pegnar?. Hmm ja det återstår att se. Annars bortsett från det så leker livet.


//Ha en bra kväll.

Av carriecarrie - 17 februari 2012 10:09

Min vardag består av läxläsning, vara mamma, ta hand om lägenheten och umgås med vänner. Det är absolut inget fel på min vardag men nu ska jag komma igång med träningen igen. Jag vill vara nöjd med min kropp, kunna se mig i spegeln och känna mig snygg mm, jag är snygg och jag mår bra och är nöjd med mig själv så jag ska inte klaga men det finns saker jag vill träna bort, jag vill få den platta vältränade magen, åtminstone i den mån som det går efter en graviditet och jag vill kunna ha en del av mina snygga kläder som jag tyvärr är lite för stor för att ha nu. Jag är smal det vet jag om, men jag vill må ännu bättre än vad jag gör nu.


 


Dom här snygga linnena vill jag kunna ha i sommar, nu är magen lite för stor men det rätt kost, träning och motion så kommer jag att lyckas. Jag funderar på att börja träna Zumba, alltså se om det finns någon grupp i stan som man kan gå med i. Förhoppningsvis finns det ju det och med tur kanske på dagtid så jag kan göra det när Alexander är på dagis tex. Annars får jag hoppas det är en kväll då någon kan  ta hand om honom en stund då och då. Så det där med Zumba ska jag spana vidare om sen. Nu ska jag ta ut vovven och sen sätta mig och tråka med engelskan. Jag får inte missa mer i skolan nu, det gäller att ligga i.


// Talk to you later.

Av carriecarrie - 17 februari 2012 08:30

Det förra inlägget blev ju helmysko, jag svarade på en jättegullig kommentar som kom just när jag höll på med ett inlägg. Allting försvan och sen när jag kopierade kommentaren så blev allting bara konstigt. Det är såna där komntarer som gör en riktigt glad. Sen fick jag en fråga till, ska se om det går bättre:


Fråga: Kan du inte lägga ut lite bilder från tiden då Alexander var bebis? //Anna


Svar: Just nu har jag dom flesta bilderna på Alexander när han var bebis i Rossans dator. Vi tog mycket bilder tillsammans då vi fick barn nästan samtidigt och på den tiden hade jag  ingen sladd till datorn från telefonen + att många bilder togs med hennes kamera. Men jag ska fara dit nån dag och föra över dom bilderna på mitt usbkort så jag ska absolut lägga ut lite såna bilder så fort jag har fått hem dom.


Nu gick det ju såå mycket bättre att svara, skumt det där. Vet inte alls vad det var som hände när jag svarade på Sarahs fråga. Nåja svar har ni ju fått iallafall, trots att Annas fråga var lättare att svara på och inlägget verkar bli normalt. Dock fick jag inte med Annas fråga i det förra inlägget vilket också är väldigt konstigt.


Nu ska jag plugga.


Av carriecarrie - 17 februari 2012 08:16

 sa

Ingen bild

Sarah

Fredag 17 feb 08:14

Du står ensam med din son och gör ett fantastiskt jobb med honom. Jag har följt din blogg sen du började blogga och tycker du har en fantastiskt fin blogg jag bara älskar den. Du hade otur när du fick ett utomkvedshavandeskap. Vad gör du om du inte kan få fler barn? och om du kan det hur många barn vill du ha då?


Lycka till med allt /Sarah



Jag svarar: Tack för din fina kommentar Sarah. Om jag nu inte kan få fler barn så finns det ju inget jag kan göra åt den saken, det skulle vara fruktansvärt tråkigt då min dröm är att få fler barn. Men jag har ju min underbara son Alexander som är ljuset i mitt liv, det går inte en dag utan att jag tackar för att han finns.


Om jag kan få fler barn som vill jag nog ha 2 till som det känns nu, men det är en svår fråga eftersom jag inte alls vet hur framtiden ser ut. Så länge jag står själv så vill jag åtminstone ha ett barn till men om jag träffar den rätta så får man väl se.


Den här morgonen har varit underbar, först vaknar man av larmet och gör sig iordning i lung och ro. Just när jag hade blivit färdig så vaknade Alexander och var på strålande humör. Det är såna här mornar man i vanliga fall är jätteglad en hel dag. Just nu känns allting jättebra men då jag befinner mig i denna svacka som jag för tillfället gör så går allting i vågor just nu. Men det är bara att kämpa på. Nu ska jag sätta mig med läxan eftersom jag inte har gjort den, det är väldigt lite och väldigt simpel. Det är veckans kortaste dag i skolan, skööönt.

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards