Alla inlägg den 25 februari 2012

Av carriecarrie - 25 februari 2012 22:18

Jag slänger in ett kvällsinlägg innan jag om en liten stund ska gå lägga mig. Båda barnen somnade relativt snabbt ikväll och har sovit hela kvällen, jag har bara hört några små ljud ifrån dom. Rossan mfl är fortfarande på fest, dom lär nog inte dyka upp här ännu på några timmar. Men allting har gått bra hittills, jag har sett på Ticks och paranormal activity 3, 2 bra filmer som jag kan rekomendera om det är någon som är nyfiken. Jag släppte nyss ut Tarzan på gården så han fick kissa en sista gång för natten. Jag tycker lite synd om SKy som blir ensam hela natten, men hon klarar sig, jag och Alexander far ju hem nångång under morgondagen.


Jag sitter här på golvet och skriver detta inlägg. Jag kunde ha valt soffan men just nu var golvet mera lockande, det är så varmt i den här lägenheten. Jag tror dom har golvvärme lyckostarna, men jag funderar på att skaffa det när jag själv kommer igång med renoveringen på min lägenhet. Rossan och Bosse har ju sin 4:a. jag är avundsjuk men kommer väl att flytta till något större i framtiden. Jag vet inte riktigt om jag har så mycket mer att komma med just nu, jag menar jag kan ju skriva milslånga inlägg om vad som helst när jag känner för det, men just nu har jag inte riktigt orken till det. Jag har ju inte en susning om när barnen vaknar imorgonbitti och vill ha frukost, jag kan bara hoppas att dom som festar inatt inte är alltför bakis imorgon. Men samtidigt är det ju så sällan dom kommer iväg på fest så dom får passa då att ha så roligt dom när dom väl kommer iväg. 


Jag skrev i förra inlägget att det kan bli lite dåligt med bilder en tid framöver, jag pratade med Rossan ikväll och med lite tur så får jag låna deras kamera igen, det skulle ju vara guld värt. Jag ska ringa nån dag och höra hur det går med min kamera, jag vill ju ha tillbaks den så fort det bara går. Annars får jag väl spara och köpa en ny som är ännu bättre då fota är en del av mitt liv. Jag vet inte hur många bilder jag har på min son, jag vet inte heller hur många fler jag kommer att ta på honom, men den summan går det nog inte att komma upp till då sonen är min lilla model haha, nämen skämt åsido. Nu ska jag göra mig iordning och gå lägga mig bredvid min son utan att väcka honom. Sen hoppas jag att båda barnen tar sovmorgon.


//God natt

Av carriecarrie - 25 februari 2012 14:39

Förmiddagen spenderade jag inne i lung och ro, härligt härligt. Efter att inte har gjort nånting på några timmar så gick jag ut på en härlig promenad med Tarzan, då vi hade gått halva rundan så träffade vi Madelen och Wox som vi gick resten av promenaden med, det är ju alltid kul med sällskap.


     


Jag älskar att ha Tarzan lös, han springer fram och tillbaks, helt plötsligt kan han stanna och lukta på nånting. Han blir en valp igen.


Direkt efter promenaden så kom min älskade son hem som för tillfället sitter och ser på lilla spöket Laban, ovanligt eller hur... Nu ska vi bara ta det lugnt här hemma innan vi ska bege oss till Rossan med famlij.


 


Måste bara lägga ut den här bilden på Tarzan, såhär kan han se ut efter en härlig promenad ute. Måste tyvärr också meddela att det kan bli ont om bilder nu ett tag frammåt då Rossan ska få tillbaks sin kamera nu då dom ska på fest och jag inte har fått tillbaks min kamera. Men med tur kanske jag få låna Rossans kamera ett tag till, jag kan ju alltid fråga. Men får se vad som händer. Kanske slänger jag ut ett inlägg till ikväll, vi får se.


//Ha en underbar lördag alla underbara läsare.

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards