Alla inlägg den 14 februari 2012

Av carriecarrie - 14 februari 2012 21:37

Jag har sett på 112 på liv och död + började se på mannen som talar med hundar. Jag har också gjort läxan och det är lite roligt att jag känner igen det här och kommer ihåg det från förra terminen. Det är lite kul att man minns det man gjort, allt jag behöver göra är att gå igenom det några gånger för att få tillbaks minnet, det fungerar klockrent. Imorgon går det nog bra i skolan  


 


Nu ska jag snabbrasta Tarzan och sen gå igenom läxan en gång till innan jag dunar, det blir ju en tidig morgon imorgon. Onsdagar är den längsta dagen på veckan, man går upp 6:30, gör iordning sig och pojken, lämnar sonen på dagis, går en liten runda med hunden, sen iväg till skolan och så fortsätter dagen med en massa annat. Imorgon är jag uppbokad från det att jag går upp tills jag ska hämta sonen på dagis. Så nu säger jag:


//God natt.


Av carriecarrie - 14 februari 2012 19:11

Det är så typiskt mig att skjuta upp läxan till sista stund. Idag har jag och farsan gjort lite ärenden ute, bla slängt tv;n som inte fungerade på tippen, vi mötte Tobbe där. Sen hem igen där han hjälpte mig att hänga upp brandsläckaren och sätta upp en av brandvarnarna som jag har fått. Så nu kan man sova tryggt om nätterna åtminstone i den frågan. Sen hämtade jag Alle på dagis, vi for upp på solbacken och handlade några små presenter till mina föräldrar, jag köpte en trisslott till mig själv, jag vann 50 kr haha lite kul faktiskt. sen hem till mina föräldrar där jag och alle fick lite prensenter från Stockholm som min moder hade fått med sig, det tackar vi så hemskt mycket för  . Sen middag, jag hängde mest med farsan för ni kan ju gissa vem Alexander hängde med hela kvällen. Det var en trött liten kille som gick och la sig för en stund sen. Så nu sover grabben och jag ska hoppa in i duschen innan jag sätter mig med en kopp kaffe och pluggar och sist men inte minst rastar Tarzan på gården innan det blir dags att hoppa i säng.

Av carriecarrie - 14 februari 2012 10:44

 


Såhär ser jag ut nu, oborstat hår, myskläder och allmänt ovårdad. Jag har ingen man som jag behöver göra mig fin för, jag hade nog inte gjort det endå. Men man behöver ingen man för att vara lycklig, jag är otroligt lycklig endå    . Om ca 2 timmar kommer farsan hit och ska hjälpa mig med en del saker, vi ska också iväg och göra några ärenden, klockan 15 ska min underbara son hem. Då ska han få sina presenter, han är ju mitt hjärta. Funderar endå på att köpa nånting till mina föräldrar eftersom dom har varit så otroligt underbara och ställt upp för mig och Alexander till max efter operationen. Men först nu ska jag vila en stund, det blev ju inte så mycket sömn inatt.


//Ha en underbar alla hjärtans dag alla underbara läsare .

Av carriecarrie - 14 februari 2012 07:37

Fick inte mycket till sömn inatt då telefonen ringde oavbrutet ett tag mitt i natten. Först ett samtal från en riktigt arg person som vill ha nummret till en annan, jag som låg och sov med min son bredvid mig hade lite svårt att hänga med, då jag väl fattar poängen så ringer jag till en 3:e person och pratar med den. Det konstiga är att vuxna människor håller på att busringa till varandra på dolt nummer, när den personen i fråga svarar så läggs det på i andra änden, sånt trodde jag att barn höll på med, inte vuxna. Mitt i allting hamnar jag som inte har med saken att göra... Helt otroligt.


Annars har denna morgonen flytit på, Alexander är på dagis och jag ska leta efter mina nycklar som min ängel har lyckats få tag i och som jag inte har en susning om vars han kan ha lagt. Det blir nog en vända förbi Erica när jag har hittat nycklarna, sen ska nog jag och farsan fara och dumpa saker på tippen, sen plugga, städa, vila mm innan sonen kommer hem. Jag har alltså en del inbokat idag, får se vad man hinner med.

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards