Alla inlägg den 2 februari 2012

Av carriecarrie - 2 februari 2012 20:56

Har varit ute med hunden, har nattat pojken, har plockat undan en del och känner mig just nu lite piggare. Kan det vara på g att gå över nu?, hostan finns ju kvar men med tur kanske jag kan fara på festen på lördag. Jag vill ju verkligen komma iväg med tjejerna. Det roliga med den här festen är att det nu är blandat, det är inte bara tjejer utan både och, det blir att ta med sig kameran om jag kommer iväg. Blir det så att jag drar iväg på krogen sen på natten med Linnea och Kikki så ska jag absolut ha med mig kameran, jag ska fota som aldrig förr. Men än så länge är det osäkert på hur det blir på lördag.


Jag satt en ganska lång stund och kelade med Tarzan som låg i sackosäcken, jag började fundera på hur mycket man verkligen kan älska en hund. Jag ljuger inte när jag säger att det finns gränslös kärlek till en hund, jag älskade mina hundar Rex och Tilly gränslöst mycket, tyvärr finns dom inte kvar längre, men dom finns alltid i mitt hjärta. Jag älskar Tarzan, jag älskar Tarzan av hela mitt hjärta. Tarzan var Rex bästa vän, jag vet också att Tarzan tyckte väldigt bra om Rex också. Rex gick inte ihop med andra hanhundar men med Tarzan gick det väldigt bra. Ibland önskar jag att jag kunde förstå mer vad en hund tänker. Tarzan lever än så länge och nu har jag honom hos mig, han är och kommer alltid att vara Rositas hund men att få ha Tarzan betyder så otroligt mycket. Tarzan var ju med mig när jag hade det som svårast i livet. Så det finns många fina minnen med denna underbara hund.


Av carriecarrie - 2 februari 2012 18:26

När jag hämtade Alexander så blev han glad när jag kom, jag blev kvar ett tag på dagis och pratade med Kerstin som vanligt + lekte lite med barnen som var där, fick det nya namnet busmamman, det var lite kul. Kanske är det för att jag tar till mig alla barnen på olika sätt, och busar jag då med mitt eget barn så kan jag lika gärna busa med dom andra också. Sen gick vi hem jag och Alle, han var glad och busade lite på vägen hem. Men då vi kom innanför dörr,n så blev han sur, allting blev bara fel. Jag gjorde mat, han fick i sig några tuggor innan han fortsatte att vara arg och ledsen. Tillslut så la jag mig med han i min säng där jag läste för honom en stund, han blev gladare. Sen gick vi in i hans rum och lekte en stund till. Han var trött ikväll, jag är också jättetrött. Nu ska jag sätta mig framför tv:n och se på Judys domstol innan jag själv hoppar i säng sen. Men jag kan ärligt säga att mitt tålamod började tryta i slutet, jag var tvungen att räkna till 10 ett antal gånger för att inte bli arg.


   


//Ha en bra kväll. 

Av carriecarrie - 2 februari 2012 14:46

Jag hostar, jag har feber, hmm vem kan ha smittat mig?. Om en liten stund ska jag gå hämta min son på dagis, sen ta mig ett varmt bad med honom tror jag, han älskar det och jag behöver det. Jag känner mig klubbad så efter badet blir det myskläder på och bara se nån film med lillkillen, jag hoppas han är lugn när han kommer hem. Det blir att värma på någon mat för jag orkar inte ställa mig och laga nånting, det är tur vi har matlådor hemma.


Allting går bara man vill. kan ärligt säga att det är jobbigt att vara själv när man är sjuk och har en livilig 2 åring hemma, men då han förgyller mina dagar med sin glädje mm så går allting. Det finns alltid värre saker, så trots att jag är sjuk och känner mig överkörd av en ångvält så ska det bli roligt att få hämta hem min älskling från dagis. Jag kan inte bli annat än glad när jag ser honom och får egen tid med honom.


Av carriecarrie - 2 februari 2012 12:00

host, host united host. Jag kunde sova inatt men när jag är vaken så kommer hostan igång, när jag vaknade så orkade jag inte lämna Alexander på dagis utan ringde till min moder som kom hit och lämnade honom där. Alexander hostar också men inte alls lika mycket som jag. Jag var nyss ute och rastade Tarzan, det är kallt ute men oj så härligt det var att få lite frisk luft, jag ska försöka ta en lite längre runda med han sen om jag orkar innan jag ska hämta Alexander. Annars kommer dagen mest att bestå av att kurera mig och försöka städa i den mån jag orkar. Sky har sprungit runt och busat hela förmiddagen tillslut blev jag ganska less för hon springer framför fötterna på mig hela tiden, just nu tror jag hon ligger i soffan. Det är ju bra att Tarzan är lugn iallafall. Jag hoppas att paketet från ellos kommer idag, det hade ju såklart inte kommit igår, jag börjar tappa allt som heter tålamod i den frågan. Men kommer det inte idag så är det bara att vänta, det finns ju inget annat att göra.


Hmm oj vilket tråkigt inlägg det här blev, men så är det när jag inte har något att komma med. Kanske berättar något mer intressant i nästa inlägg.


//Talk to you later.

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards