Alla inlägg den 2 mars 2012

Av carriecarrie - 2 mars 2012 16:53

Jaa då har man sportlov i en vecka frammåt, för mig gör det ingen större skillnad då jag har varit hemma så mycket endå sista tiden. Och för er som tror att vi bara är lediga på lovet så kan jag säga att så är inte fallet, nejdå vi fick med oss ett helt gäng med läxor. Men det hinner man ju med utan några som helst problem, så lite skönt är det faktiskt med lov då man nu har en hel vecka på sig att hinna göra läxorna som vi har, annars ska man ju göra dom på en dag så jag får medge att det är lite friare och mer tid på lovet. Jag har inga större planer för detta lov, om min son blir helt frisk så ska jag fara och bada med han i Piteå någon dag hade jag tänkt, sen kanske ta med mig han och pulkan och fara till nån backe, jamen typ som en heldag i Malå eller bygdsiljum te.x Annars ska vi nog bara vara hemma. Rossan är ju sjuk så jag vet ju inte exakt hur länge jag ska ha Tarzan men han blir kvar här i helgen åtminstone. Då jag är barnledig nu till imorgon så står städning som en hög prioritet på min lista, ska även passa på att plugga en del så man får det gjort. Men först nu ska jag ta en promenad med vovven, det blev tyvärr inget med Madelen idag då jag var tvungen att göra en del ärenden på stan idag mm. Men vi ska gå med hundarna imorgon, idag får dom en paus vilket kan vara bra för dom.


Har kommit på att jag behöver storhandla, har också kommit på att jag inte har några pegnar, BIG PROBLEM!! Nåja inte mycket att göra, jag ska försöka få låna lite pegnar av farsan, fy jag hatar att låna pegnar, det finns nästan inget värre. Men what to do? jag får låna till det absolut nödvändigaste helt enkelt. Vi måste ju överleva jag och sonen. Alexander går ju på dagis nu under sportlovsveckan så jag har all tid i världen att plugga mm. Men om det blir Piteå och Malå eller nått så ska jag ge honom ledigt en eller två dagar. Nåja nu ska hunden ut...


 

Av carriecarrie - 2 mars 2012 10:31

Det har varit en lugn morgon här i Skellefteå för min familj. Vi har varit inne, sett lite på tv, snabbrastat hunden mm. Jag mår trots min förkylning som nu håller på att ge med sig väldigt bra. Tarzan är underbar, pojken är understimulerad pga att han bara har varit inne nu några dagar så idag ska han få komma ut en liten stund. Han har fortfarande lite feber till och från men är så otroligt pigg, han är dock hes. Just nu sover han och jag ska ta det lungt en liten stund till innan jag ska fara iväg och tanka bilen, Alexander ska få följa med då för han tycker det är så himla roligt att få följa med på sånt. Sen ska jag lämna honom hos hans mormor och morfar där han ska få stanna till imorgon och sen drar jag iväg till skolan. Efter skolan blir det den efterlängtade promenaden med Madelen och hundarna YES  . Måste städa också, lägenheten ser ut som ett bombnedslag eller ett minfält, trampar du på en mina så exploderar det ännu mer och kaoset blir värre än vad det var för 5 minuter sen typ. Alexander har redan utlöst ett antal minor och fler blir det väl innan vi kommer iväg. Men what ever!!!. Det är bara att städa och för er som undrar så får han minnsan ta och hjälpa till, ibland tycker han det är roligt och ibland totalvägrar han. Då han vägrar brukar jag låta det ligga kvar och vänta ut honom, jag frågar honom några gånger om han ska komma och ta upp det, gör han det inte så får det ligga kvar på golvet en stund till. Det brukar fungera för efter ett tag så går han dit och städar efter sig. Det är min favoritmetod för då slipper jag bråka med honom, han vet ju mycket väl att han måste städa efter sig, speciellt om han har slängt saker på golvet i ren trots.


//Ha en underbar dag, det tänker jag ha...

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards