Alla inlägg den 6 mars 2012

Av carriecarrie - 6 mars 2012 22:25

Alltså ikväll var jag ute runt 20 med Chila, hon gjorde inga behov alls fast vi var ute nästan en halvtimme. Så fort vi kommer in så sätter hon sig och kissar på golvet, WHY???. Jag blev faktiskt riktigt sur, för en stund sen var hon ute igen inga behov gjordes då heller, så får väl se hur många gånger hon kissar inne inatt. Jag tror hon är för stressad för att kissa ute, hon gjorde iof det när vi var i Boliden men varför gör hon det inte annars?. Någon som har någon aning om varför hon inte har gjort det?. Nåja nu har jag ställt undan vattenskålen, förra natten hade hon fri tillgång till den men tills hon har lärt sig att kissa ute så får hon avstå från vatten helt på natten.


Dom sa att hon var rumsren men att det kan hända någon olycka så jag får lita på det dom sa och ge henne några dagar att lugna ner sig och anpassa sig lite mer. Det är inte lätt att flytta för andra gången i hennes låga ålder, min stackars underbara tjej. Bortsett från det så har jag inga som helst problem med henne, så bara hon blir rumsren så kommer hon att bli en drömhund, det är hon redan. Innan Chila kom så sa jag att jag aldrig mer skulle ha en tik då jag hatar när dom löper, men just nu är jag tacksam för att hon är en tik då tikarna sätter sig och kissar meddans hanhundarna går och skvätter överallt. Det hade ju inte varit så kul om jag hade han en handhund som hade gjort det, det har jag ju iof haft, han hette Diesel. Nåja nu ska jag inte älta det förflutna utan försöka leva i nuet. Imorgon ska jag träna mer med Chila när det gäller rumsrenheten, nu när Tarzan har farit hem så blir det lättare att bara koncentrera sig på henne. Allting kommer att ordna sig, för är det nånting jag har lärt mig av Chila så är det att hon är extremt lättlärd och extremt snabb på att lära sig nya saker. Så  jag tror inte att hon gör behoven inne för att hon inte är rumsren utan jag tror hon gör dom pga stressen efter allt flyttande fram och tillbaks. Nu ska jag hoppa i säng efter en lång dag så jag orkar lämna sonen på dagis imorgon. Önska min älskade hund lycka till inatt  .

Av carriecarrie - 6 mars 2012 17:19

Då jag hade lämnat sonen på dagis så blev det en sväng till Rossan med hundarna, Tarzan är hemma igen. Rossan fick direkt en ny kompis då vi kom dit:


 


Hon är så go min Chila, lite vild kanske men då är hon ju valp. Jag blev kvar där en stund och drack kaffe samt blev bjuden på   nudlar till lunch, sen tog vi en promenad hem. Vi hann bara kommma till parkeringen innan Olle mötte upp oss där, vi for till Boliden och hälsade på bolidenfolket:


   


Det har varit extremt härligt väder ute idag omän det var lite kallt.


 


Bildens togs när vi var påväg till Boliden, jag älskar att köra bil, ännu roligare är det om man är påväg till ett ställe som man inte har planerat. Olle skulle hämta en sak i Boliden så att vi stannade där och åt pizza med hans mor och syster var väldigt oplanerat med riktigt trevligt.


     


Slänger ut lite bilder också på världens finaste Chila, hon var helt slut när vi hade varit där ett tag, endå är hon i full gång nu när vi har kommit hem, för tillfället leker hon med en boll. Yrvädret mitt.


Alexander sitter och äter middag och jag funderar på att ta ett bad med honom när han har ätit färdigt. Stackarn blev kvar på dagis till halv 5 idag, det var inte alls meningen men det blev ett missförstånd mellan mig och hans mormor som skulle hämta honom. Men allting gick bra, han är hemma nu go och glad men aningen trött, jag tror det blir en tidig kväll för honom.   

Av carriecarrie - 6 mars 2012 07:37

Det var lite jobbigt imorse då Alexander bestämde sig för att gå upp och busa klockan 5, Chila blev väldigt glad då han kom in. Med tanke på att hon är helt ny så har hon varit väldigt lugn, hon har kissat inne 2 gånger och bajsat en gång. Men det får man väl ta då hon blir lite stressad av allt kaos som är runt omkring i den här familjen, självklart var ju Alexander tvungen att vara på sitt värsta humör den här morgonen. Men samtidigt tänker jag att det kan vara bra om hon får vara med om när det är som stökigast här hemma för så mycket värre än vad det var imorse kan det nog knappast bli. Chila fick följa med och lämna Alexander på dagis, när vi lämnade henne utanför så satt hon där helt lung och väntade på oss. Nu ska jag äta frukost innan jag går en runda med Tarzan och Chila i kylan, vars tog värmen vägen?. Det blir att klä på sig långkalsingar idag också innan man promenerar iväg. Chila fick Rambos gamla leksak när hon kom hit, en stor skiftnyckel, hon älskar den. Just nu ligger hon bakom mig och tuggar på den. Chila har verkligen en av och påknapp verkar det som, lika snabbt som hon blir vild så blir hon lugn. Nyss busade hon med Sky, nu ligger hon helt lugnt bakom mig. Jag ska köpa en biabädd till henne sen, för madrasserna som hon ligger på nu är ju helt förstörda, tyvärr.


Rosita kommer och hämtar Tarzan idag, trååkigt men nu har jag ju min egen hund så nu blir det inte fullt så tomt när Tarzan far, men Tarzan är ju alltid Tarzan. Han kommer tillbaks snart igen som tur är och under dom dagar som han inte är här kommer jag att ha fullt upp med att träna Chila. Hon är verkligen jätteduktig, innan vi gick till dagis så fick hon sitta ner och vänta meddans vi andra gick ut, det gick jättebra, så nog kan hon alltid. Hon måste bara varva ner innan hon får gå ut och det verkar som sagt inte vara några problem alls. Men nu ska jag äta frukost och sen ta ut hundarna.


//Ha en bra dag.

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards