Alla inlägg den 21 mars 2012

Av carriecarrie - 21 mars 2012 21:57

När jag skulle gå lägga mig kom tankarna tillbaks, det märkte Chila som kom fram till mig och hade världens chow och busattack:


     


Hon var så go och så otroligt söt, hon talade verkligen om med hela sitt språk att jag inte skulle vara ledsen, jag har ju henne, Sky och Alexander som är min famlij och mitt liv. Det var verkligen som att hon sa att vi är ju här hos dig, titta på mig matte. Hon lyckades tillslut få mig att verkligen skratta åt henne, jag gav henne en kram och tackade för att hon finns, underbara, älskade hund, vilken tur jag har som köpte dig  


Nu blir det lättare att sova då jag vet att jag har denna älskade hund sovandes i sin bädd bredvid min säng eller under sängen. + en killkompis som är här, vi har pratat ganska mycket ikväll + att min älskade, underbara son kommer och lägger sig hos mig inatt nångång + min goa älskade katt Sky som är betydligt lugnare + min bonushund Tarzan som har varit med mig när jag har haft det extremt jobbigt tidigare. 


//Sov gott alla underbara läsare, det ska jag försöka göra  


  

Av carriecarrie - 21 mars 2012 21:04

Efter detta tråkiga besked som jag fick så har jag bara tagit det lugnt. Jag har besök av en kompis som sover här inatt, ska göra en extrem tidig kväll och hoppas på att få nån sömn. Vi såg på en film nyss, det fick mig att tänka på annat, jag kan ju inte begrava mig i det som har hänt omän det är fruktansvärt tråkigt  


Grabben sover, han var trött ikväll, men vi hade vårat kvällsbus och mys innan han gick och la sig. Jag vet inte vad jag skulle ha gjort om det hade hänt honom nånting,. Jaa jag vet att jag är knäpp men tankarna far genom huvudet på en när man får sånahär tråkiga besked, speciellt också när man själv höll på att stryka med för inte alltför längesedan. Men som sagt hundarna ska ut på en kvällsrastning och själv ska jag göra mig iordning för sängen.


//Ha en bra kväll.


Av carriecarrie - 21 mars 2012 18:13

Det är när man får sånahär nyheter som man får en påminelse om hur snabbt livet kan förändras, jag var där själv. Det som skiljer sig från min situation är att det gick så fort för mig, en operation sen var jag utom fara, men före det var det fara och färde. Jag lever, kvinnan jag skrev om i förra inlägget lever men vet att hon kommer att dö om det nu inte sker ett mirakel. Jag hann aldrig riktigt förstå vad som hände med mig innan det var över, jag är tacksam för min andra changs i livet, jag önskar bara att fler kunde få ha samma tur som jag hade.




Jag la mig och vilade efter det jag hade fått veta, jag tror jag sov en stund för jag blev väckt av min son som kom och var go, han busade och skrattade åt mig i sängen. Då vet jag att jag verkligen kan skatta mig lycklig som är frisk nu, jag mår bra. Min sorg kommer att bli lättare med tiden, sorgen som jag delar med hennes andra vänner, familjen mm. Ingenting kan jag göra, bara finnas där och tänka på henne. Jag skrev ett meddelande till henne idag, det är svårt att hitta några ord, jag kan bara hoppas att hon slipper lida, det är det värsta som kan hända. Jag hoppas hon får må bra och vara lycklig oavsett vad som kommer att hända.


Jag tittade till djuren:


   


Jag hittade Sky och Chila tillsammans i soffan, mina djur tycker verkligen om varandra. Återigen kommer jag på mig själv med att ha ett väldigt bra liv, jag är så glad för det jag har, men mest tacksam för att jag lever och får må bra, jag får vara frisk, jag får se min son växa upp, jag har världens finaste hund och katt. Min familj och mina vänner betyder allt för mig.


Tack för att jag fick en andra changs i livet, det är ju tyvärr inte alla som får det. Nu ska jag ta ut hundarna, jag är så nere just nu, men samtidigt så otroligt tacksam. Jag vill inte att hon ska dö, jag vill att hon ska få samma changs som jag fick, om det finns någon som kan få fram ett mirakel så snälla visa det nu och rädda denna underbara människa.


//Tack för mitt liv, jag lever!!!

Av carriecarrie - 21 mars 2012 17:00

Det blev ingen skola idag då jag har ont i magen, fick veta av en kvinna som jag känner att en av mina äldre vänner har insjuknat i cancer. Den kvinnan har jag känt sen jag var liten, jag lekte med henne dotter när vi var små, den kvinnan är så otroligt underbar. Idag fick jag veta att hon hade fått cancer i gallan om jag förstod det rätt, cancern har spridit sig till magen på väldigt kort tid och det finns ingenting någon kan göra. Hon får smärtstillande, men det finns ingen behandling som man kan ge då det har gått för långt. Enligt läkarna så har hon allt från 3 veckor till 1 år kvar att leva. Hon ligger i Umeå just nu, hon är väldigt svag, hon kanske får komma till Skellefteå snart. Om hon får det ska jag ta mig till lassarettet och försöka få träffa henne. Jag vill se hur det är med henne, jag hoppas vi kan få en stund tillsammans, jag hoppas hon orkar prata med mig, annars kommer jag bara att sitta där hos henne en stund. Den här kvinnan är genomsnäll, hon har ett hjärta av guld. Varför ska hon drabbas? varför måste cancer finnas?.


Jag blev så ledsen när jag hörde att det var hon som hade insjuknat och att det hade gått så fort. Allt vi kan göra nu är att be om ett mirakel om en förbättring. Jag hälsade till henne idag via en kompis till oss båda, jag hoppas av hela mitt hjärta att jag får se henne en gång till  . Fina underbara människa, som inte har gjort nånting ont mot någon  

Av carriecarrie - 21 mars 2012 07:54

Just nu skulle jag vilja ta ett avbrott från vardagen och bara fara iväg nånstan, typ utomlands till något varmare ställe, sätta mig bredvid polen med en härlig god drink, vadå drömma sig bort liksom. Nåja nu är det ju inte så att jag bara kan släppa allting och dra iväg som det passar mig. Att lämna min son på dagis var hemskt, han blev ledsen och ville följa med mig hem, promenaden dit gick bra, men att lämna honom där när han är sådär ledsen är hemskt. Chila och jag gick till bilen och tog in Tarzans mat och medecin som jag inte fick med mig igår, sen gick vi in. Alla djuren fick mat, hundarna och katten + vatten. Nu står Tarzan och Sky och äter Chila vet jag inte riktigt vad hon gör, det är helt otroligt att jag får vara ifred en liten stund. Just nu sitter jag här med min kaffekopp en liten stund, måste egentligen till skolan, måste ta ut hundarna före det. Jag har ont i huvudet, funderar på att stanna hemma och plugga inför provet på fredag istället. Helt enkelt bara ta det lugnt hemma, städa och plugga. Tarzan och Sky hårar så sjukt mycket så efter promenaden blir det att dra fram dammsugaren och ta den vända över golvet, jag måste dammsuga minst en gång om dagen än så länge, hmm det blir väl minst 3 gånger om dagen när Chila också kommer igång.


Jag längtar till i sommar då den riktiga sommarvärmen kommer, då man slipper klä på sig själv och pojken en massa kläder, nu klär jag inte på oss speciellt mycket endå när vi bara ska till dagis för det är ju trots allt + grader men endå. Allt man behöver göra på sommaren är att ta på sig ett par shorts och ett linne, grabben likaså, sen traskar man bara iväg, AWESOME. Jag får försöka tänka att den tiden snart är här, det kommer bara att smälla till så är man där. Sommrarna hade gärna fått vara längre här upp i norr, jag ska dock inte klaga med tanke på att den här vintern har varit den kortaste vintern genom tiderna, åtmonstone som jag kan komma ihåg det. Snön kom ju först nångång i December och är påväg att smälta bort nu i Mars, det finns fortfarande mycket kvar men för mig är det underbart att det har varit en så kort vinter, nu skulle jag säga att det är vår/vinter.


Jag skulle kunna sitta och skriva ett milslångt inlägg just nu känns det som, men det är väl en sånhär morgon då jag verkligen behöver få skriva av mig min frustration. Nåja jag har inte tid att sitta här längre, ska dricka upp mitt kaffe innan jag ska ta ut hundarna på en vanlig runda.


//See ya!.

Av carriecarrie - 21 mars 2012 06:58

Alla mornar kan ju inte vara bra, jag har en extremt gnällig son hemma som gjorde morgon klockan 5 imorse, inte nog med det så slängde han ut kattmaten på golvet, busade och gnällde om vartannat. Nu är han relativt glad, men jag är trött och aningen less på gnället och trotsen, nåja om en kvart ska vi gå mot dagis, Chla får följa med men Tarzan får stanna hemma. Chila brukar alltid få följa med, Tarzan kan hålla sig längre så han får helt enkelt vänta som han brukar göra. Sen när jag och Chila kommer tillbaks ska jag ta mitt morgonkaffe innan jag tar en riktig morgonrunda med båda hundarna.


 


Chila håller koll på läget under sängen.


 


Jag tycker inte alltid som mamma men visst är jag söt endå?


Min trotsiga, underbara, busiga, jobbiga, söta son  . Du kan driva mig till vansinne, men jag skulle inte överleva en dag utan dig, mitt hjärta  .


//God morgon  .  

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards