Alla inlägg den 18 mars 2012

Av carriecarrie - 18 mars 2012 19:47

Har haft en riktig superdag med min son, hund och en av mina bästa vänner Rossan. Det började med att hon kom hit, vi chillade extremt mycket hela gänget:


     


Jag hade ju bara myskläderna på mig, Sky låg i min säng och sov och Chila... Jaa vad ska man säga om henne?


 


Min coola hund med sin extremt udda stil, nån som ser vad hon egentligen gör?


 


Hon kan ju ta det lugnt hon också. När vi tyckte att vi hade chillat färdigt och var hungriga så åt vi på, Frasses. God och onyttig lunch:


     


Alexander var på riktigt bra humör och jag måste säga att det var riktigt trevligt att äta där idag. Då Alexander inte åt upp allt så fick han ta med sig maten hem + en flagga:


   


Han bar allting helt själv hela vägen hem, min duktiga underbara son  .


Chila tyckte inte om att vara ensam hemma så hon fick ett tröstande ben när vi kom hem, gissa om hon blev glad:


   


Då Alexander lekte med sin mat så pass mycket när vi kom hem så fick Chila rester, vem säger nej till det?


 


Jaa inte hon iallafall. Sen promenerade vi iväg till Rossan.


Sen blev vi hos Rossan några timmar, barnen lekte ute en stund när vi kom dit, sen gick vi in och förde över bilder på mitt usbkort så nu har jag ca 500 bilder som jag inte har lagt ut, från tiden innan jag blev gravid, även från min graviditet och även bilder från då Alexander var bebis. Men det får vänta för jag måste sortera alla bilder, men snart kommer det såna bilder, jag lovar.


 


Vi blev bjudna på middag hos Rossan innan ungarna fick bada, blött blev det och roligt hade dom. Nästan lite för kul så vi fick lugna ner dom några gånger, dom badade ca 1 timme och ville trots det inte komma upp när vi sa till dom.

 


Min nybadade son, ganska snart efter det nattade Rossan Felicia och följde med oss en bit på vägen hem. Alexander var så slut så han somnade i vagnen, Chila gick exemplariskt hela vägen hem, det jag också upptäckte var att hon inte skällde på folk och andra hundar när vi gick hem trots att vi fick några såna möten. Gud så underbar och duktig hon är min älskade hund. Imorgon ska jag till veterinären med henne och Sky, det ska bli spännande att se vad dom säger. Sky ska chippas och vaccineras, Chila ska besiktas och registreras på mig.


 


Mitt allt   .


   

Min älskade hund  .


Nu ska jag snabbt gå igenom läxan en gång till och sen bara ta det lugnt innan jag ska snabbrasta Chila och sen hoppa i säng.


//Ha en underbar kväll.

Av carriecarrie - 18 mars 2012 08:22

Alexander väckte mig klockan 07:15, jag fick typ min sovmorgon som jag drömt om. Vi gick upp och gjorde oss iordning, ganska snabbt sa Chila till så vi tog en promenad med henne så hon fick göra det hon skulle. Både min son och min hund skötte sig exemplariskt, det här var första promenade som vi tog utan att Chila drog i kopplet, AWESOME. Vi var alla 3 på bra humör och vädret var underbart, kan det bli bättre?. Jo en sak, att Alexander äter fruksot, han ville bara ha chips imorse och då han inte fick det så vägrade han äta frukost. Hmm fine men då får han inget annat heller, han vet så väl att det inte blir nå chips före frukosten, väljer han då att testa mig så får han göra det men utan resultat. Det är nu det kan vara lite jobbigt att vara mamma, men det sägs att 3 års trotsen är bland dom värsta, Alexander har varit extrem i perioder sista tiden och som det verkar nu har han fått mitt temperament, NEEEJ!!!!. Nåja det är bara att stå ut, han är ju oftast helt underbar hjärtat mitt. För tillfället ser han på spöket Laban och jag känner lugnet med en kopp kaffe meddans jag väntar på att Rossan ska höra av sig, hon och Tarzan kommer hit och spenderar förmiddagen med oss här, gissa om jag ska ta kort mohaha, hon ska få ta med sig kameran så lite senare bjuds det på nytagna bilder. Men nu bjuder jag på dom här:


 


En bild som togs förra vintern nångång men jag älskar den här bilden, det är också en bild som jag funderar på att förstora  .


 


Om man bortser från hur hemskt jag ser ut så kan man njuta av närbilden på Chila  .


Men som sagt denna dag har startat helt otroligt bra, så jag hoppas den får fortsätta vara såhär bra  .


//Ha en underbar dag alla underbara läsare!.

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards