Alla inlägg den 22 mars 2012

Av carriecarrie - 22 mars 2012 21:17

För en liten stund sen kom jag på att jag helt hade glömt bort tvätttiden, jag kör för tillfället 3:e maskinen idag i lägenheten, det kan jag göra för att jag köpte en sånhär:


 


Tidigare stod den ute på balkongen men då det blir kallare ute på kvällarna än sålänge så valde jag att ta in den. Nu står den i vardagsrummet, det känns underbart att ha köpt den, den kan ju alltid vara bra att ha senare också, fast vi har fått igång torktumlaren, för den klarar jag mig inte utan i längden. Ska leta rätt på papprerna till den imorgon.


Nu har dogsen varit ute för sista gången ikväll, själv ska jag göra mir redo för sängen så jag orkar sätta mig med studierna imorgonbitti då jag har varit ute med dogsen på morgonrundan.


   


Här ligger hjärtat mitt och sover, så gudomligt underbar min lilla pojke är. Det är oftast full fart hela dagarna, men på kvällen blir det lugnt. Han la sig runt 19 ikväll, han var trött. Men det är inte så konstigt med tanke på att han gjorde morgon 5 imorse, så idag när jag hämtade honom på dagis så bestämde jag att han bara ska få sova 1 timme på dagarna from nu. Får väl se hur det går för min ängel  .




Av carriecarrie - 22 mars 2012 19:24

Då har man suttit med läxan en stund och allting jag behöver göra är att gå igenom glosorna några gånger till, det känns riktigt bra att vara så förberedd som jag endå är. Jag kanske inte får toppbetyg imorgon men ett G skulle inte vara helt fel. Just nu känner jag mig redo, sen får man väl se hur man känner sig då man sitter där med provet framför sig.


 


Ska gå ta mig ett bad och sen ladda med lite glass och några koppar kaffe, sen blir det att plugga tills det sitter, för imorgon ska jag klara provet  .

Av carriecarrie - 22 mars 2012 16:21

Jag beundrar dom som är ensamstående med barn, hund och katt och som klarar av att studera på heltid. Själv pluggar jag ett ämne och har endå svårt att hänga med i allt som behövs. Jag hade tänkt plugga idag, vad har jag gjort istället?. Varit ute med hundarna, handlat, städat, hämtat sonen på dagis och sen umgåts med honom. Det har helt enkelt inte funnits tid till att sätta sig ner med läxan, det är tid jag får ta mig när Alexander har gått och lagt sig. Jag är som sagt inte så orolig men jag måste säga att jag beundrar dom med heltidsstudier som har barn, djur och är ensamstående.




   


Alexander springer oftast direkt och tar på sig skorna och jackan när jag kommer och hämtar honom, idag stod jag och pratade med en vikarie som heter Tina så när Alexander var färdig så kom han fram till mig och sa kom mamma. Då var han redo att gå ut till Chila som väntade utanför. Nog märks det att han blir äldre och att talet börjar hinna ikapp honom, underbart. Nu ska jag snart börja med middagen, jag har inte en susning om vad vi ska äta men kommer nog på något.

Av carriecarrie - 22 mars 2012 13:52

När jag hade kommit hem efter att ha hämtat och skjusat hem Michelle och varit hos henne en stund och pratat med hennes föräldrar så blev jag så vansinigt läss på mitt tvättberg som jag har i mitt badrum pga för lite utrymme att hänga den på. Så nu har jag bokat en tid i tvättstugan mellan 18 och 21:00 så jag får allting taget. Jag som är så bekväm och aldrig har användt tvättstugan förut, får väl se om man klarar av det eller om det blir katastroff haha. Nejdå nog ska det gå bra, jag står bara inte ut med att ha det som jag har det nu. Ska hämta grabben på dagis om en timme, jag funderar på att fara till rösta och köpa ett större tvättställ som jag kan ställa på balkongen nu när det är så varmt ute  då tvätt som har fått torka ute i friska luften alltid luktar så mycket friskare och godare


 

Av carriecarrie - 22 mars 2012 11:26

Är inte alltid så lätt, ibland kommer man på sig själv med att kanske ha tagit på sig lite väl mycket. Men det får gå endå, ingenting kan få mig att ge upp min familj och mitt liv. Hundarna har nyss varit ute så nu har man gett dom mat och håller på att städa för fullt meddans jag har Jenny i telefon. Jag är verkligen jättedålig på att höra av mig till alla mina vänner så jag blev jätte glad när hon ringde. När min farsa var här för några dagar sen och tittade på torktumlaren så gjorde han verkligen allt för att hjälpa mig att komma på vad som var fel, men utan resultat, jag ska leta rätt på bruksanvisningen till den, i annat fall så måste vi lämna in den. Piss, får hoppas att vi kan lösa det själva. Nu ska jag göra mi iordning för att fara om en stund.



   


Mina ögonstenar, jag funderar på att köpa en spindel  . Hittade en på blocket igår, men man får väl se.


//Talk to you later.

Av carriecarrie - 22 mars 2012 10:00

Morgonen har varit lugn, Alexander var underbar innan han fick gå till dagis, go och glad, en morgon som dom flesta och tur är ju det  . Chila var lugn tills det var dags att gå till dagis, min underbara hund, Sky är alltid en ängel, imorse blev hon dock kallad för spyboll av min besökare, hon hade tydligen spytt upp lite kattmat, taskigt att ge henne det öknamnet men å andra sidan så kanske inte jag är rätt person att yttra mig i den frågan. Nu ska jag ta min första kopp kaffe och sen sätta mig med studierna, runt 12 ska jag fara och hämta Michelle på bussstationen. Men idag blir det hundpromenader + pluggande då jag har prov imorgon, jag tar en paus då jag ska hämta Michelle, följer med henne hem en kort stund och ber om en kopp kaffe. Sen hem och tråka med Engelskan igen. Skönt att få provet gjort imorgon så man kan slappna av i helgen, jag är dock inte så orolig. 


 


Min lilla prinsbus som tjatade om att jag skulle gå upp, men då hans farsa tog han till dagis imorse så vägrade jag gå upp, haha då fick jag hete dumma mamma, men trots det var han lika go och glad som alltid, busungen min  .



Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards