Alla inlägg den 1 mars 2012

Av carriecarrie - 1 mars 2012 21:42

Efter all motion man har fått idag så är man ganska trött, men det är stor skillnad på att vara trött när man har rört på sig mycket och när man bara har suttit inne och inte gjort nånting. Man mår så mycket bättre när man har varit ute hela dan. Nu har lugnet lagt sig här hemma, Alexander sover, Tarzan sover och jag ska hoppa i säng.


 


Mammas lilla prins  . Den här bilden togs igår men då han är så söt på den så lägger jag ut den nu ikväll. Han har mått mycket bättre idag, dock har han haft feber till och från men inte lika mycket som igår för då såg han ut såhär:


 


Min stackars sjuka son, här var han helt utslagen. Han hade sovit ett tag när han kom och la sig med huvudet i mitt knä i soffan. Men som sagt idag har han varit pigg och glad och jag hoppas han får fortsätta att vara det. Älskade son  .

Av carriecarrie - 1 mars 2012 15:51

Jag och Madelen gick på en långpromenad med hundarna idag, vi var ute 2 timmar och det var helt underbart, det var 10 + och humöret var på topp, hundarna älskade promenaden lika mycket som vi gjorde. Vi valde dock att ha dom kopplade då det var andra som var ute och gick + att det kan bli lite för mycket för Tarzan om Wox blir för busig.


           


Själklart tog man ju en del bilder på promenaden, för det här var en av dom härligaste promenader som jag och Tarzan har tagit på länge. Jag är överlycklig som har en granne som har hund och som jag har lyckas bli så bra vän med, det är ju inte alltid man har sån tur. Dessutom älskar hon Shäfern, schäfer är nog den ras som står mig närmast hjärtat efter att jag hade Rex. Men nu står det en otålig liten pojke här som vill bada med sin mamma.


//Talk to you later...

Av carriecarrie - 1 mars 2012 10:37

Idag är det första dagen på första vårmånaden, det känns helt otroligt underbart att det närmar sig varmare tider nu, dessutom så är det ju så otroligt varmt ute. Jag hoppas att kylan håller sig borta nu. Om en stund ska jag ringa till Madelen och fråga om hon är redo för en promenad med hundarna i det härliga vädret. Våren gör mig glad, nu ska vi bara bli helt friska från alla sjukdomar så vi kan njuta av livet och våren  .


Får se om Alexander får följa med, frisk luft behöver ju alla. Han kan ju alltid få sova i vagnen när vi går. Men nu står han här och drar i mig så nu ska jag gå leka med honom en stund.


Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards