Alla inlägg den 27 mars 2012

Av carriecarrie - 27 mars 2012 21:57

På eftermiddagen idag så plingade det på en man som började prata om att göra nya kök mm. Jag tyckte det lät intressant så jag sa att han kunde återkomma runt 18 då vi var mitt i maten när han kom. Då han kom tillbaks på kvällen så berättade han var han hade att erbjuda, eftersom vi endå har pratat om att renovera köket så kanske det inte är en sån dum ide. Jag bad om att få återkomma med ett svar, innan veckans slut måste jag svara. Visst det kostar men då får jag samtidigt ett riktigt fint och bra kök. Får se vad jag beslutar mig för, det är ingen billig historia men klart värt det om det visar sig vara bra grejer.


Annars har jag sett på film och innerst inne mått pyton, den här svackan verkar jag ha svårt att ta mig upp ifrån. Men som Michelle sa när jag var hos henne tidigare idag (om jag minns rätt), då man är längst ner i djupet så kan man bara ta sig uppåt. Goa, underbara vän  .  Grabben sover sen några timmar tillbaks, hundarna har nyss varit ute på sista kvällsrastningen och Sky sover. Just det idag blir ju min älskade katt 1 år, jag kan inte riktigt förstå att hon har blivit vuxen, vars tog tiden med henne vägen?. Det är otroligt vad tiden går fort sen man fick barn, det gäller att ta vara på dom bra tillfällena, speciellt då man är i en svacka som jag är. För mig är måendet en enda stor berg och dalbana. Ena stunden känner jag mig väldigt glad, tex när jag och Madelene gick med hundarna, sen på kvällen så kom mitt sämre mående tillbaks. Nu ska jag snart hoppa i säng, ska bara göra en lite dum grej först. 


 


Jag ser verkligen ut som jag känner mig, nåja livet går i vågor. Jag är fortfarande glad som lever även om jag kan tänka att smärtan som jag har inom mig är outhärdlig ibland. Jag har för mycket att leva för, så jag kommer inte att kasta bort mitt liv.


Till min vän som ligger döende i cancer:


Kanske får jag aldrig mera se dig.

Kanske får jag aldrig mera ge dig en kram.

Kanske får jag aldrig mer säga hur mycket jag tycker om dig.

Men när du dör ska jag leva för dig,

Den dagen du inte finns längre kommer jag alltid att minnas dig.

Du kommer alltid att vara en ängel för mig.

Tack för att du är min vän oavsett var vi befinner oss.

Kanske får jag aldrig mera se dig,

men du kommer alltid att leva i mig.


Kram från mig till dig, din vackra ängel  .

Av carriecarrie - 27 mars 2012 15:49

Då har man varit på en lång härlig promenad med Madelene och Wox. Gissa om hundarna har sprungit och gissa om dom var smutsiga när vi kom in. Jag satte Chila i duschen, inte populärt men hon satt stilla, men hon sjöng kareoke hela tiden. Min duktiga tjej:


   


Världens finaste hundar  .  

Av carriecarrie - 27 mars 2012 07:37

Denna morgon har varit kaos men samtidigt riktigt härlig. Hunden trotsade, pojken busade men var go och glad. Det var så skönt att se att Alexander blev så otroligt glad av att komma hem igår. Han hade saknat mamma, Chila och Sky. Det första han gör ar att ge Chila en stor kram, underbart. Eftersom att Alexander kom iväg lite försent till dagis och allting har dragit ut på tiden så måste jag skynda mig iväg till ett möte som jag ska vara på klockan 8.


Ville egentligen bara säga godmorgon:


 

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards