Alla inlägg den 13 mars 2012

Av carriecarrie - 13 mars 2012 23:48

Vad gör jag vaken såhär dax? Jag som ska till skolan imorgonbitti, börjar halv 9, ush jag hatar Onsdagar pga skoltiden men å andra sidan slutar jag ju runt 11 så det behöver ju inte vara helt fel. Hundarna har nyss varit ute och jag ska hoppa i säng, jag är trött som ett as, men borde gå genom läxan en gång till. Orkar inte plugga, orkar inte vara vaken, jag är helt slutkörd. Var ju hos Rossan tidigare ikväll, Camilla var också där, trevligt att träffa dom och umgås en stund, tanken var ju först att jag bara skulle hämta Tarzan. Jag vet inte vad det är med mig just nu, jag får som ingen ro för tillfället, kanske ska jag träna en stund innan jag somnar, Rossan och Camilla visade mig ett sätt att träna bort gravidmagen som jag inte har tänkt på. Träningstips uppskattas alltid, så den metoden kommer jag att använda när jag ska träna framöver.


Nåja jag kanske bäddar ner mig i sängen och går igenom glosorna en gång till innan jag somnar, kanske får jag sällskap av Sky som är otroligt sällskapssjuk för tillfället, nu har ju äntligen Chila lärt sig att lämna henne ifred. Chila har lugnat ner sig otroligt mycket, hon gör framsteg varje dag, Sky och Chila kanske kan trivas tillsammans så småningom, mina ögonstenar. Tarzan och Chila har varit lugna ikväll, när vi hämtade Tarzan var Chila ganska på, men under kvällen har hon lämnat honom ifred vilket är bra, gammlingen orkar ju inte med hur mycket som helst.


Men nu ska jag duna, godnatt  .

Av carriecarrie - 13 mars 2012 15:14

Det är typ sommar ute, nämen inte riktigt men nog är våren här alltid. På eftermiddagen så tog jag bilen och körde till solbacken, då jag tog en powernap som var längre än väntat så var jag tvungen att ta bilen. Hursomhelst när vi kom dit så tog jag med mig Chila in på Arken där jag inte kunde motstå ett jättefint ganska brett läderhalsband med ett rött mönster på, jag provade det på Chila som blev jättefin i det, nu är det synd jag inte har nån kamera för då hade ni fått se det, nåja det lär ni få se endå tidsvis nog, jag passade också på att kolla på olika biabäddar så det ska jag nog köpa till henne nästa vecka. Jag beställde också en namnbricka med mitt telefonnummer på som jag ska sätta på hennes halsband om hon nu skulle råka springa bort eller  nånting annat skulle hända. Jag älskar ju min vovve, jag har också fått chipnummret av Marianne nu så till veckan ska jag ringa till veterinären för en besiktning och registrering på Chila, ska även ta med mig Sky då så jag kan registrera henne och vaccinera henne, sen ska jag försäkra dom båda. När vi hade hämtat Alexander så tog vi en liten extra runda med Chila, hon hittade en pinne som hon lekte med meddans vi var på gården och förstörde isen. Nu har jag öppnat balkongdörren så nu vädras det för fullt, jag ÄLSKAR våren, jag älskar när värmen är på ingående, sommaren är på väg, men just nu njuter jag av våren + sällskapet av min underbara son och min älskade vovve. Sky smyger omkring på balkongen, hon ser ganska rolig ut, Alexander och Chila busar i vardagsrummet så nu ska jag gå titta till mina vildignar.


 


Kom på att det var ett tag sen nu som jag la ut en bild på Sky, så här har ni henne min ögonsten.


//See you.

Av carriecarrie - 13 mars 2012 07:44

Imorse när vi gick till dagis var det jättehärligt ute, om det bara kunde sluta blåsa. Vars kommer blåsten ifrån?. Nåja väret kan man inte styra över så därför blev det bara en kortis med  Chila så hon fick göra sina behov. Nu ska jag ta en titt på sammarbeta så jag vet vad vi har för läxa och sen blir det att chilla och äta frukost innan man sätter igång. Sen tar man en lååång paus och äter lunch och tar ut Chila på en längre runda innan man sätter sig med studierna igen. Så har jag planerat dagen. Kanske tar jag en promenad till solbacken också, jag måste handla lite saker, ska samtidigt passa på att gå in på Arken med Chila och se vad dom tar för biabäddarna där, min ögonsten måste ju få ligga på något mjukt ställe om hon vill, nu ligger hon i soffan eller under bordet när vi är i vardagsrummet eller köket. Men då vi går och lägger oss så ligger hon alltid under min säng, hon vill ju så gärna vara med mig hela tiden. Då hon har försökt hoppa upp i sängen några gånger så tror jag hon vill ligga på en mjukare plats ibland, inte mer än rätt att hon ska få det då. Rosita tipsade mig om att det finns olika typer av hundsängar/korgar på Rusta och ÖB och det är en jättebra ide, men jag satsar nog endå på biabädden då den inte drar till sig lika mycket hundhår.



Slänger ut en bild från förra året på mig och min busiga son, han såg faktiskt ut såhär imorse, jag älskar när han är såhär glad, som han oftast är som tur är. 


//Talk to you later 

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards