Alla inlägg den 23 mars 2012

Av carriecarrie - 23 mars 2012 22:35

Har haft en underbar eftermiddag och kväll. Då jag hade slutat så tog jag det bara lugnt med min hund, det blev en snabbrastning för att efter en liten stund fara tillbaks till skolan igen på ett möte. Jag ligger tyvärr inte speciellt bra till då jag har så hög frånvaro pga sjukdom mm, men det är bara att satsa allt man har så kommer jag nog att fixa engelskan, den är ju ett av dom ämnen som man kan gå flera gånger om, det finns tydligen några i min klass som har gått den kursen 4 gånger fick jag veta idag.


 


En bild på mig i skolan.


Efter mötet for jag och Alles farsa och käka på lakkapää, maten är awesome där, synd bara att dom inte har sushi där. Efter det handlade jag med en kompis på Maxi, sprang på Rossan med famlij där. Det var lite kul för det slutade med att vi fick med oss den här sötnosen när vi for hemmåt:


 


Felicia hade inget emot att följa med mig till bilen. Hon var bara med oss en liten stund, vi väntade utanför lägenheten en liten stund innan Rossan och Bosse kom. Dom skulle ju hämta Tarzan samtidigt så lite bonustid med bonusdottern är ju alltid roligt. Sen fara och hämta Alle och sen hem.


Vi hade en riktigt härlig kväll tillsammans hela familjen, det blev bus, bad, filmtittande mm. Alexander kom i säng runt niotiden ikväll, själv såg man en film till så nu är det dags för sängen. Så efter denna underbara dag så tackar jag för mig. Jag önskar bara att Vanjoda kunde höra av sig till mig och berätta hur det går för våran vän som ligger på sjukhus pga sin obotliga cancer, jag kan inte släppa dom tankarna helt. Dom finns alltid där, oftast kommer dom på kvällen men ibland på dagen också. Nåja jag kan bara vänta och se vad som händer.


//God natt.

Av carriecarrie - 23 mars 2012 13:59

Ja då har man gjort provet, själv gissar jag på att jag kanske får ett G, det gick inte jättebra men det gick inte jättedåligt heller. I helgen har vi fått tonvis med läxor med oss hem, först ett häfte på flera sidor som vi ska göra, sen ska vi börja läsa ett nytt kapitel i boken, haha ingen paus här inte. Nåja mitt humör är på topp trots allt. När jag gick ut med hundarna mm så upptäckte jag att det är en sån otroligt härlig dag ute, man vädrar för fullt, det är soligt ute och varmt och skönt, hundarna hade skött sig jättebra meddans jag var borta. Kan det blir bättre?.


 


Jag och min ögosten Sky  .


 


Jag utanför porten när jag skulle till skolan, härligt att bara behöva dra på sig sin väst och kepsen innan man drar iväg.


 


Såhär ser det ut på parkeringen nu + på dom flesta ställerna, visst är det kvar mycket snö men frågan är ju om den snö vi har stannar kvar så mycket längre då det smälter undan för varje dag som går. Nu ska jag hänga tvätten, dammsuga + göra lite mer nytta innan min son kommer hem från dagis.


//Hoj hoj

Av carriecarrie - 23 mars 2012 09:17

Alexader hade energi till tusen denna morgon, Chila höll sig lugn nästan hela tiden, hon blev åtminstone inte sådär uppjagad som hon brukar bli när Alexander sätter igång med sitt morgonbus. Han tog med sig en tidning och kom in till mig, han tittade i den ca två sekunder innan det var full fart igen. Nu är han på dagis och gör av med energi hoppas jag. Det är fredag, veckans sista dag och om några timmar har jag prov i skolan, ska sätta mig och plugga en stund till innan jag ska fara, jag är inte speciellt orolig men har inga höga förväntningar på att jag ska klara det heller, jag kanske får ett G men vem vet?. Jag har ju ingen aning om vad provet kommer att bestå av, men är det som Åsa sa att det är det kapitel som vi håller på med så borde det gå ganska bra, håll tummarna för att jag klarar det är ni gulliga.


 


Hmmm vad har den här sötnosen för planer?


 


Hej på dig  .


 


God morgon  .



Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards