Alla inlägg den 7 mars 2012

Av carriecarrie - 7 mars 2012 22:42

Då har man haft Rossan på besök här ikväll, vi pluggade och pratade på om hundar och barn, riktigt trevligt. När hon gick hem så följde jag och Chila med och fortsatte våran promenad. Chila fick vara lös för första gången, det gick jättebra, hon var så duktig på att lyssna. Är ju underbart att kunna ha henne lös, hon rejsade upp och ner för snöhögarna och fram och tillbaks till mig, hon var väldigt noga på att hålla koll på vars jag var under promenaden, min ögonsten. Alexander vaknade just före Rossan och jag skulle gå, gud så söt han är, han var så go när han kom och gav mig en kram. För er som undrar så är Alexander aldrig ensam hemma, det finns alltid någon här hos honom när jag går ut med hunden på kvällarna. Älskade son, älskade hund och älskade katt, min underbara lilla familj  .


Av carriecarrie - 7 mars 2012 15:17

Har nyss hämtat hem Alexander från dagis, Chila fick vara hemma själv för första gången, det gick bra för henne att vara själv, hon skällde bara när vi gick. Nu ligger hon under sängen och tar igen sig efter allt hon har fått vara med om idag. Jag tog med henne till stan vilket var otäckt för henne till en början men det gick bättre och bättre, vi var där ca 30 minuter innan vi for hem igen. Det har inte hänt några olyckor inne idag vilket är bra, jag tror hon börjar lugna ner sig omän det kommer att ta lite tid innan hon kan slappna av helt.


Alexander och Chila blev överlyckliga när dom såg varandra idag, så det blev några pussar och kramar mellan dom innan han fick komma in och klä av sig. Nu sitter han och ser på en film meddans jag känner lugnet. Lite senare ikväll kommer Rossan och då ska vi plugga, jag har inte pluggat nånting på hela lovet så nu är det dags att ta tag i studierna igen.


 


Det är svårt att få en bra bild på Chila då hon rör på sig hela tiden.

Av carriecarrie - 7 mars 2012 07:34

Natten gick bra, det har inte hänt några olyckor inne som jag kan se. Imorse gick Alexander upp lite efter 6, en mycket mera acceptabel tid än igår. Jag gick ut med Chila direkt då jag gick upp från sängen för att hon inte skulle kissa inne. Hon satte sig efter några minuter ute, jag öste på med beröm, lillgumman borde kunna hålla sig längre men då hon fortfarande har så lätt för att varva upp och fått svårare att varva ner så får jag väl göra såhär ett tag. Sen följde hon med och lämnade sonen på dagis, hon fick vänta på samma ställe som igår, hon är sååå duktig på att vänta, hon sitter bara där helt lugn när vi är inne. Men då när vi kommer ut så blir hon helt galen, hon pratar men det är ju bara gulligt, sen att hon hoppar, gräver och drar i kopplet för att jag ska komma fram fortare är inte lika gullligt. Jag brukar vänta ut henne, då hon har lugnat ner sig lite mer går jag fram, blir påhoppad, dissar henne totalt, sen då hon har lugnat ner sig ännu mer så tar jag lös hon och väntar tills hon är helt lugn, sen börjar vi gå. Att få henne att förstå att hon inte behöver bli så vild och vara så stressad är en hel process som kommer att bli lättare med tiden, men det kommer nog att ta sin tid då Chila är så extremt känslig. Jag ska snart äta frukost och gå en runda med henne så hon får göra sig av med lite energi, jag funderar även på att träna lite lydnad med henne så hon får lite hjärngympa, den här tjejen behöver allt hon kan få.


   


Här väntade hon när vi kom ut från dagis. Än så länge har ingen gått fram till henne, jag har inte låtit någon hälsa på henne ännu då jag anser att hon måste lära sig att vara lung först. Men det kommer, tålamod är a och o med denna hund.


Alexander är ju jätteduktig med henne, han säger ifrån när det blir för mycket. Dom kan sitta och mysa tillsammans ibland, min son och min hund är verkligen skapta för varanda. Det är bara synd att det är så svårt att få nån bra bild på dom när ingen av dom sitter stilla och tittar på mig tillräckligt länge. Det verkar inte som om någon av dom gillar att bli fotograferade för då jag kommer med kameran vänder dom båda ofta bort huvudet efter några sekunder, hmm jag får skaffa en snabbare kamera, än så länge har jag Rossans kamera men idag vill hon ha tillbaks den, imorgon blir ju hon ett år äldre. Jag ska fara in till stan med Chila idag så hon får lite mental träning, dessutom måste jag göra några ärenden bla hitta något skoj åt tanten som bli 28 år  .

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards