Alla inlägg den 19 mars 2012

Av carriecarrie - 19 mars 2012 22:45

Jag börjar ångra att jag lät dom ge Chila lugnande, hela kvällen har hon varit rastlös och velat gå ut och busa. Men nu är hon nyrastad och har faktiskt lagt sig till rätta för att sova (hoppas jag). Nåja det där med lugnandet som hon fick idag var ju nödvändigt för stackarn, jag hade bara hoppats på att hon skulle vara lugn till imorgon, men nejdå energin hann ikapp henne nu på kvällen.


 


Fast hon var duktig, här sitter hon redo för att gå ut.


     



Full med bus men hon gjorde det hon skulle, jag kan inte vara annat än glad efter denna underbara dag med mina djur, en vän och min älskade son.




I trappuppgången, hon ville gå ut  igen men accepterade att vara min modell innan vi gick in igen.    

Jag lovade ju att lägga ut en bild på halsbandet och namnbrickan:






Dom är finare i verkligheten men detta är vad jag bjuder på.




Äntligen har dom blivit kompisar, när jag fotade Sky ville helt plötsligt Chila vara med, haha men det är roligt att dom har blivit vänner nu, mina ögonstenar.     




Sky var åtminstone lugn. Hon ligger kvar i soffan och sover. 


Nu säger jag och min familj, godnatt  .

Av carriecarrie - 19 mars 2012 21:29

Jag borde hoppa i säng, har duschat, haft besök och startat en tvättmaskin sen jag lämnade förra inlägget. Nu har man dessutom gjort färdigt förhöret som dom andra ska få göra på onsdag, det var inte så svårt, ska bara finjustera det imorgon. Eftersom att jag fortfarande är så pass pigg så ska jag sätta mig och plugga inför provet nu, jag kan omöjligt somna. Chila ska snart rastas, hon har varit otålig och gnällig ikväll, hennes ork har väl börjat komma tillbaks, hon skulle behöva gå en långpromenad, men det går inte nu då vi är ensamma med Alexander. Honom lämnar jag inte ensam i lägenheten många minuter, när jag rastar Chila går jag till andra sidan av vägen, hon kissar nästan direkt då vi kommer dit så allt som allt så kanske jag är borta 2 minuter.


 


Den här sötnosen kom in till mig och ville sova i min säng, jag lät honom somna i den men sen bar jag över han till sin egen säng. Han har vissa kvällar då jag är extra viktig för honom  .


 


Chila ligger och väntar på att vi ska gå ut, hon får vänta ett tag till meddans jag pluggar för det var inte längesen hon var ute. Ska endå försöka gå lägga mig i någorlunda tid, men nu ska jag hänga upp tvätten, en del av mina nya kläder finns där wihoooo  .

Av carriecarrie - 19 mars 2012 19:00

Ikväll for jag och shoppade med min son och en underbar vän. Detta fick jag med mig hem:


 


YES en ny kamera så nu kommer det bilder i bloggen igen  .


   


Jättefina kläder, bilden ger dom inte riktigt rättvisa, byxorna till vänster är mörkblå inte svarta. Gissa om jag är lycklig. Pojken sover nu och jag har nyss rastat Chila som har blivit sig själv igen, hon var verkligen drogad i stort sett fram tills nu. Klockan 20:00 ska jag se på 112 på liv och död och sen efter det Det okända så nu måste jag börja plugga och göra min del av förhöret som vi ska ha i skolan på onsdag.


 

Min fina hund som har blivit pigg igen  .


//See you.

Av carriecarrie - 19 mars 2012 14:49

På skolan var allting i stort sett som vanligt, fick veta att vi har prov på fredag så jag får plugga lite extra den här veckan, jag är inte orolig då jag är ganska säker på kappitlet vi har prov i. Men till på onsdag har vi en massa glosor + att jag och Morris i min klass ska ta hand om en del av läxförhöret. Så ikväll när jag har lagt pojken ska jag sätta mig och göra min del av det som ska bli ett läxförhör för dom andra. Hur jag gör får ni veta sen för det finns några i min klass som läser min blogg, inte för att det är hemligt men det är bara lite kul att hålla det för sig själv till på onsdag.


När jag slutat svängde jag förbi hos Erica en stund, hon har ju skaffat två kungspyton som jag bara var tvungen att fara dit och kela med. Jag är en ormtjusare, jag älskar ormar och kan hålla på med dom hur länge som helst. Men orm ska jag inte skaffa mig nu, kanske om några år. Nu räcker det med djur för min del, då jag nu får vardagen att fungera så vill jag inte förstöra den. Ormar kräver inte mycket men då jag är den ormälskare som jag är så skulle jag inte kunna låta bli att hålla på med dom jämt, det roliga är att Alexander också älskar ormar, så man får väl se vad framtiden har att ge. Nu ska jag vila tills jag ska hämta pojken om en timme.


//Talk to you later.

Av carriecarrie - 19 mars 2012 10:53

Då har man varit hos veterinären med hunden och katten, dom var otroligt duktiga båda två. Chila var väldigt nervös och stressad men trots det så var hon jätteduktig. Dom besiktade, vaccinerade och klippte hennes klor, dock fick hon kraftigt lugnande när dom klippte klorna på henne för annars hade det inte gått då hon var så rädd. Men duktig var hon så hon förtjänar allt beröm hon kan få, nu ska jag fylla i alla papper på henne och Sky sen skicka in dom till jordbruksverket, sen finns det ingen som kan ta min ögonstenar ifrån mig. Sky blev chippad och vaccinerad, hon var väldigt lugn och trygg när vi var där, hon förtjänar också allt beröm som hon kan få. Chila var så pass drogad så jag fick bära ut henne till bilen, då vi kom hem så var hon så pass pigg så hon kunde gå från bilen, dock bar jag upp henne för trappen så hon inte skulle ramla då hon trots allt var väldigt drogad fortfarande. Nu ligger hon i sin biabädd här bakom mig och sover, knappt hade hon lagt sig där förrän hon sov. Sky går runt här hemma som vanligt, men jag tror hon också kommer att somna snart, jag har bokat en tid till då Sky ska vaccineras igen och även steriliseras, det blir inga kattungar efter henne, tyvärr kommer jag inte att ha ork eller tid för det, så den 17 April klockan 10 så ska hon och jag dit igen. Nu ska jag bara ta det lugnt innan jag far till skolan om en timme.


   


Min otroligt duktiga ögonstenar, mattes stoltheter  .

Av carriecarrie - 19 mars 2012 06:51

Alexander väckte mig runt 06:15, vi låg kvar en stund innan vi gick upp och gjorde oss iordning. Nu väntar vi bara på att klockan ska bli runt kvartöver 7 så vi kan börja gå mot dagis. Chila har inte varit ute ännu och hon fixar det väldigt bra, inga olyckor inne ännu, men å andra sidan har hon ju bara varit i mitt rum sen vi vaknade. Alexander springer runt och busar i hela lägenheten, Chila ligger under min säng och jag sitter här. När jag gick in i Alles rum för att hämta lite kläder åt honom så sprang Sky ut, den stackaren hade råkat bli instängd i Alles rum inatt när han kom in till mig, han stänger ju alltid dörren efter sig. Jag funderar på att ta mig en kopp kaffe meddans vi väntar på att tiden ska gå, Alexander kryper runt på alla 4 härinne och busar, han ligger i Chilas bädd och klipper i papper med sin lilla Bamsesax som han fick på barn en gång. Nog märks det att pojken har fått sova för han har sån energi alltså. Hunden verkar lite lugnare men även hon verkar ha hyfsat med energi. Jag ska gå en långpromenad med henne innan skolan + att vi ska till veterinären idag så förhoppningsvis blir hon trött så hon inte dör av uttråkning när jag är borta. Nåja nu ska jag gå se vad min vilding till son gör i köket, kan endå börja gå nu så hinner vi ta en runda med Chila innan dagis, hon verkar så sugen på att få komma ut nu.


 

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards