Alla inlägg under januari 2012

Av carriecarrie - 27 januari 2012 10:51

Jaha så har min stackars son också trillat dit. Han väckte mig inatt och var rent groteskt varm, jag tog en temp på honom 40,1 graders feber, men stackarn. Natten har varit orolig och han skulle absolut sova i min säng, det slutade med att jag låg under täcket och han låg under ett lakan i min säng, sen sov vi några timmar. Nu på morgonen/förmiddagen så har han endå varit pigg trots att han är jättevarm, jag tror han har fått ögoninflamation också för hans vänstra öga ser inte ut att må så bra. Så helgen spenderas nog hemma med min sjuka son + djuren + stuidierna. Det är tur man har en förstående lärare som talar om exakt vad man har i läxa.


 


Det är inte lätt att vara sjuk, han fick sova i bara blöja inatt, nu har han sprungit runt hemma med bara blöja hela dan. Hmm att få han att ta det lungt är inte så lätt, jag funderar på att ta fram kritorna så han får sätta sig och rita, det brukar fungera.

Av carriecarrie - 26 januari 2012 15:09

Då har man kommit hem och sovit 2 timmar efter detta återbesök. Rolf och jag pratade igenom allting och jag har fått svar på alla frågor som jag hade. Det känns som att jag kan gå vidare nu men att jag måste bearbeta allting på nytt, det var inte så hemskt som jag trodde att få svar, jag var lite rädd för att det skulle bli jättejobbigt. Men för att inte den här händelsen ska upprepas just nu så har jag valt att sätta dit en p-stav igen. Det gjordes idag på förlossningen under ett lustgasrus och lokalbedövning. Nu sitter den på plats och allting är som det ska med mig, jag hoppas bara att det går bättre den här gången än vad det gjorde sist jag hade p-stav. Sist så hade jag stora problem med blödningar + att jag blev skengravid (stavning?), ni vet vad jag menar, dock var det ju alldeles efter förlossningen, Alexander var ju bara 6 veckor, det kan ha varit lite för nära förlossningen sa dom, så nu gör jag ett försök till.


Ett utomkvedshavadeskap kan uppstå igen för mig när jag blir gravid, jag fick även svar på varför jag mest troligt blev drabbad. Jag har haft en infektion som gör att mina äggledare tyvärr fick en massa stryk. Jag hade en ärrvävnad på äggledaren som dom tog bort vilket gjorde att den i stort sett hade slutat fungera, därför stannade graviditeten i äggledaren, den orkade inte ta sig till livmordern där den skulle vara. Min högra äggledare som jag har kvar är tyvärr också påverkad men den fungerar fortfarande. Ingen vet vad som händer när jag blir gravid nästa gång, men det finns ingen anledning till oro för att det ska hända igen, jag kan föda 10 barn till, men det finns också en ökad risk för att det händer igen. Ingen vet vad som händer i framtiden och det är inget jag tänker spekulera i eller oroa mig för heller. Jag är glad att jag lever och att jag har min son, min son som kommer att växa upp och bli en underbar person som vuxen och som förhoppningsvis också får barn nångång i tiden, men det är väldigt lååååångt fram, för nu ska han bara vara min lilla pojke  .

Av carriecarrie - 26 januari 2012 07:41

Vaknade lite före larmet, låg kvar en stund själv meddans Alexander lekte här inne, han har ju kommit på hur man startar datorn nu vilket inte är så uppskattat från min sida. Problemet är att han är mästare på att komma åt inställningar mm men kan inte återställa datorn sen, så där sitter jag då och ska komma på vad han kan ha gjort, för en amatör som jag är när det gäller datorer så är det nästintill omöjligt att komma på.


 


Hmm vad kan den här busungen tänkas bli som vuxen? Det ska bli spännande att se vad han får för intressen mm när han bli äldre. Tiden går ju så fort, jag kan inte fatta att min lilla pojke blir 3 år i sommar, för mig är det helt ofattbart.


 


Tog en bild på min andra växt som också kommer att bli ganska stor om den bara får växa och mår bra, jag har ställt den där i fönstret då Sky har svårt att låta den vara ifred, men när den står där rör hon den inte.


Alexander och jag tog det lugnt imorse, det var ingen stress och inga sura miner när vi skulle gå till dagis vilket var jätteskönt att slippa. Han har ju blivit så duktig på att klä sig själv, han älskar sin nya overall också. Den är varmare än den andra och lite större, han växer ju som ogräs pojken min:


 


Nu ska jag bara ta det lugnt innan jag ska på ett återbesök på lassarettet klockan halv 10. Jag ska träffa Rolf för första gången nu efter operationen, hmm vad ska jag säga till honom?. Typ tack för att du räddade livet på mig?. Det låter ju så simpelt, jag menar, vad säger man till en som har rädda livet på en? hur kommer jag att reagera när jag ser honom?. Allt jag vet är att jag måste få lite mer svar på vad det egentligen var som hände? vad såg han när han opererade mig?. Hittills har jag hunnit höra allting och förstå till en viss del, men jag har nog inte riktigt förstått allting, det finns frågor som jag måste få svar på för att kunna å vidare. Att få en andra changs i livet är ett mirakel som en del människor får vara med om. Men för mig gick det för fort, därför måste jag få veta mer så jag kan gå vidare. Men nu ska jag sluta tjata om det, nu ska jag bara ta det lugnt tills jag ska dit. Berättar mer om det när jag kommer hem igen. Nu ska jag ta ut Tarzan  .

Av carriecarrie - 25 januari 2012 22:17

Nu ska jag göra samma sak som Sky:



Så nu säger jag god natt. 

Av carriecarrie - 25 januari 2012 19:26

Är helt slut, har ont i huvudet men är glad endå. Dagen har varit underbar, min son var go och glad när han kom hem så livet leker. Var ute med hunden på en längre runda idag, det var riktigt härligt ute, Tarzan var som en valp när vi var ute, jag valde dock att inte släppa honom lös då det var så många andra ute. Tarzan är den absolut snällaste hund jag känner men hur ska en som är hundrädd veta det?. Nåja han klagade då inte över att måsta vara kopplad, vädret var på topp precis som humöret. Jag ska sätta mig en läxa nu då jag inte har hunnit göra det tidigare. Pojken sover så det är väl bara att sätta igång  .


 

Av carriecarrie - 25 januari 2012 13:33

Vi försov oss imorse jag och sonen, jag hade ställt larmet på 06:15. Jag måste ha stängt av det i sömnen för när jag vaknade av att Sky bökade på bredvid mig så tittade jag på klocka, 07:30 oooopsie!!. Jag skyndade mig upp, ringde min moder som var en ängel och kom, så meddans hon lämnade min son på dagis så gick jag ut med hunden + tog bort is från bilen mm. Sen körde jag till firman, då jag självklart var så stressad så var det rödljus hela vägen genom stan. Men tillslut var man framme, jag lämnade bara nyckeln och sa snabbt till Tommy att leta rätt på felen och ringa till mig sen. Blev sen skjusad till skolan av moder så jag kom precis i tid, snabba ryck med det gick bra tillslut. Skoldan i sig var helt ok, dock gick det riktigt dåligt på testet idag, får nog bara G. Anyway, dagen svischade förbi på skolan idag så plötsligt slutade man. Jag ringde farsan som fick komma och hämta mig, dock fick han släppa av mig i stan, jag träffade Michelle där och tog en lunch med henne uppe på CK, trevligt, trevligt. Sen skulle hon på ett möte så jag fortsatte att strosa runt på stan en stund innan jag ringde min moder som fick komma och hämta mig på kupan där jag köpte ett linne och en kopp.


Nu kom man hem för en stund sen och sitter här med en kopp kaffe, jag har baljat kaffe idag. Ska ta ut vovven på en runda innan jag sätter mig med läxan, och sen blir det att hämta sonen på dagis och bara ha mysigt med honom. Det är väl det jag har tänkt, sen om det dyker upp annat så blir det väl så. Joo föresten Tommy ringde från firman, det var en hel del som behövde fixas i bilen, så det kommer att kosta mig 7000 kr att få den lagad, hjälp så dyrt. Men det är dyrt att ha bil, så det är bara att betala. Får mest troligt tillbaks den på fredag.


//Ha det bra.

Av carriecarrie - 24 januari 2012 21:16

Kom på mig själv med att ha tagit på mig lite väl mycket imorgonbitti. Jag har ställt larmet på 06:15 så det borde gå bra, sonen ska lämnas på dagis 7 före det måste jag hinna rasta hunden för direkt pojken är lämnad måste jag ta bilen och fara iväg till verkstan, hmm jag kommer att vara en zombie på skolan imorgon. Har gjort läxan så den är färdig åtminstone. Frukost kommer jag inte att hinna med så det blir väl att köpa nån smörgås på skolan då man kommer dit + kaffet såklart, med lite tur kanske Sandra bjussar på kaffet, men det är inget hon måste göra, var bara lite kul att hon ville göra det eftersom jag bjöd henne på kaffe i måndags.


Nää nu ska jag hoppa i säng!.


//Sov gott

Av carriecarrie - 24 januari 2012 17:25

Jag har verkligen ingenting att komma med igentligen, jag satte mig här för rons skull. Kom nyss upp från ett härligt bad i lugnet, Alexander är inte hemma, fick ett samtal så någon annan hämtade honom idag. Han borde dock komma hem snart. Jag känner mig ganska trött, har inte pluggat men har gjort annan nytta istället och sånt får mig alltid på bättre humör. Nu ska det bli fint här hemma, jag vill inte ha det som jag har haft det tidigare, ni skulle bara se köket ni som är vana vid mitt stökiga kök mohaha, idag har jag varit duktig. Imorgon ska jag fortsätta med städningen efter skolan, måste handla också, inköpslistan kan göras låååång, så jag tar bara dom nödvändigaste sakerna. Sen när jag lämnat sonen på dagis imorgon ska jag lämna in bilen på verkstan så den äntligen får bli fixad, sen får jag gå från firman till skolan, tur att det inte är så långt. Hoppas att det inte är lika kallt som det var imorse, jag höll ju på att frysa ihjäl när jag lämnade Alexander på dagis.


Eftersom att jag nu är igång med att få ordning i lägenheten mm så funderar jag också starkt på att börja renovera igen, jag har ju bara tagit Alexanders rum och där har vi bara bytt golv. Det ger inte så mycket ännu att tapetsera om te.x eftersom mycket kan hända när en 2 åring har ett eget rum. Men i köket funderar jag starkt på att byta golv i och även alla skåpluckor, får se vad ekonomin och farsan säger, jag behöver hans hjälp när jag renoverar. Till sommaren funderar jag på att måla om i lilltoan, funderar på att göra det ljusblått därinne. Ska ta en bild senare så kan ni få säga vad ni tror om det, det är alltid kul att få ideer och höra vad andra tror. Sky har för tillfället sin låda där inne, den får ju inte riktigt plats någon annanstans men det går att ordna om man är lite smart, det ska inte hänga på Sky. För tillfället ligger hon och sover i min säng, jag tror hon har legat där ett tag nu. Det är otroligt vad den där katten sover, visst katter sover mycket men sen Meja flyttade så kelar hon eller äter när hon är vaken, resten av tiden sover hon. Det var någon som frågade mig om jag funderar på nått fler djur i nuläget, absolut inte!. Jag ska bara ha Sky, jag har fått den frågan tidigare men svaret är fortfarande NEJ till fler djur. Om några år när Alexander har blivit äldre funderar jag på att skaffa en hund igen, men det är inte aktuellt nu. Just nu har jag ju Tarzan några dagar i veckan, att ha han och Sky hemma när sonen är på dagis räcker. Tarzan är 13 år men behöver trots det komma ut och röra på sig ibland.

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards