Alla inlägg under januari 2012

Av carriecarrie - 24 januari 2012 13:48

Det är verkligen hög tid för en rejäl storstädning här hemma, jag har tagit det mesta i köket och ser att det är sååå mycekt mer som behövs. Endå har jag lyckats rätt bra med det jag har tagit, men då jag nu har städat i 2 timmar så känner jag att det är dags för en paus, jag fortsätter imorgon efter skolan. Ska nog sätta mig i soffan med en kopp kaffe och läxan så jag får den gjord. Om jag nu får det för Sky som går runt och jamar, jag fattar inte vad det är med hon, just nu är hon ju helt knäpp. Jaja hon ger sig väl så småningom.


Av carriecarrie - 24 januari 2012 11:55

Vi fick skjuts till logopeden idag jag och Alle där han fick göra lite mer tester. Han var trött idag men det hela gick endå ganska bra tycker jag. Han var trött nu när jag lämnade han på dagis igen, det är tur att dom bara skulle äta nu, sen får han sova. Jag skulle också vilja sova ett tag men har inte tid för nån powernap då jag måste städa och plugga, sova får man göra ikväll.


Sky blev överlycklig när jag kom hem, jag var borta ca 2 timmar och nu när man kommer hem är det som om man har varit borta ett år minst, jag visste att hundar blev så glada men jag har nog aldrig varit med om en katt som har visat det i den utsträckning som Sky gör.


Dags att sätta igång, det är inte specellt mycket, det är bara jag som är extremt dålig på att komma igång med städningen. Men med lite musik så går det mesta  .

Av carriecarrie - 24 januari 2012 07:17

I vanliga fall brukar jag göra i ordning mig och sonen nu för att lämna honom på dagis. Men denna morgon väckte larmet oss 06:30, jag lämnade alltså Alexander klockan 7 imorse. Why? Joo helt enkelt för att jag ska på ett möte klockan 08:30 och har en del att göra innan mötet. Alexander var bara för go när han gick upp imorse, tills vi skulle klä på oss, det gick bra men det tog emot för han. Men allting blev bättre när vi kom ut genom porten och han fick sätta sig på pulkan. Sky däremot blev väldigt förvånad när vi gick upp, hon låg på datastolen och såg ut som tusen svåra år. Jag tror hon somnade om när vi traskade iväg mot dagis. Men då sen när jag kom hem skulle hon ha mat, helt otroligt vilken energi hon fick helt plötsligt, men hon är klok, frukosten är ju trots allt dagens viktigaste mål:


     


Visst är hon fin?. Sky är min ögonsten, finare katt får man leta efter, hon är så snäll och genomgo, ibland är hon nästan för social. Men hellre en social katt än en skygg. Lusse är ju också en favorit hos mig, han är så exremt speciell då han är så pratglad och go, sen att han är så stor gör ju det hela ännu mera mysigt. Men han är inte här nu, jag kanske ska få låna han snart, kom inte ihåg vilken månad. Men ikväll kommer ju Tarzan hit igen, älskade hund. Man har det man gör, men det är så det ska vara  .


Av carriecarrie - 23 januari 2012 19:35

Sonen sover, jag har bara tagit det lugnt. Olle och Tobbe är här men dom ska fara nu. Så nu blir det bara jag, Alexander och Sky hemma igen. Eftersom jag är helt slut så blir det att lägga sig i soffan och se på 112 på liv och död och efter det Det okända, sen blir det sängen.


 


En fin bild på Sky om man bortser från ögonen som blir konstiga av blixten. Det är lite synd då hon är så grymt fin in real life.

Av carriecarrie - 23 januari 2012 16:45

Då har man kommit hem för en stund sen. När jag skulle till skolan idag märkte jag att bilen var helt översnöad och kall, hmm klantiga jag hade glömt att starta motorvärmaren i tid. Men min moder var gullig och ställde upp för mig idag. När jag hade fått skjus till skolan så gick jag in i klassrummet och tänkte läsa på glosorna. Förhöret idag gick bra, jag kände igen dom flesta orden, jag misstänker att jag hade 2 fel. Efter lektionen med Åsa så gick jag och Sandra och köpte kaffe i fiket. Här kommer en bild:


 


Vi är lite galna men vi har roligt tillsammans, vi har pratat om att försöka träffas med barnen nån dag och låta dom leka. Hennes dotter är ju jämnårig med min son så det skulle vara kul.


   


Det är roligt att sitta på lektionen och lära sig saker men också ha barnasinnet kvar, vi kan faktiskt bli ganska busiga på lektionen. Men det är väl så det ska vara i skolan, man ska ha roligt med sina vänner.

Vi slutade 14:40 idag, min moder kom och hämtade mig, vi for och tog en fika på Stigs. Det var en riktigt mysig stund med min moder, det var ju ett tag sen vi hade alontime, sen for vi till pingstkyrkan och handlade, jag köpte 2 t-hirts och 2 linnen till Alexander. Min moder köpte 4 jättefina småtallrikar till mig då jag har lite för lite sånt. Så nu är man riktigt nöjd och glad  


Klockan var 16 när jag hämtade Alexander på dagis idag, nu var dom ute på gården och lekte så jag stod och pratade med Carro en stund innnan vi gick hem. Alexander lekte med Rasmus när jag kom vilket gjorde mig glad och samtidigt lite förvånad. Dom två har haft väldigt svårt att komma överens tidigare, men det är alltid roligt med positiv förändring.


Nu ska jag gå börja med maten, vi måste ju äta middag nångång.


Av carriecarrie - 23 januari 2012 07:41

Jag är trött minst sagt, Alexander blev väckt av Sky runt 5 och kunde inte somna om, tillslut gav jag han en flaska välling i hopp om att han skulle somna. Men det var ju bara att glömma då han fick mer energi av den, sen när han satte sig upp så märkte jag att han hade kissat så mycket så blöjan hade läkt, treeevligt!. Det var bara för Olle att byta på honom och för mig att renbädda sängen. Sen ville ju inte Alexander somna om så det var en trött kille som vi lämnade på dagis denna morgon. Alexander har inte haft någon bra morgon då han ramlade och slog sig dessutom, så när det var dags för mig och Olle att gå så ville han inte släppa mig trots att det var Kerstin som tog emot honom. Det är ovanligt men det händer, och ni som är föräldrar vet ju hur hemskt det är att lämna sitt ledsna barn på dagis när dom ropar efter en.


Men nu har man kommit hem, så nu ska jag ta en kopp kaffe och sätta mig i soffan meddans jag går genom läxan några gånger. Jag börjar ju 12:10 idag så det finns tid till att göra det mesta som jag hade tänkt hinna med innan skolan idag.

Av carriecarrie - 22 januari 2012 21:10

Har haft en riktigt trevlig dag idag. Alexander somnade runt 12:40 och sov nästan 3 timmar, han var trött. Meddans han sov dök Michelle och Eliot upp, det var trevligt att dom kom förbi och var här ett tag, tanken var ju att vi skulle träffas ute men då Alexander sov så länge idag så började det med att dom kom hit. När dom hade varit här ett tag fick Eliot väcka Alle, det var två glada barn som lekte i Alles rum ett tag innan vi gick ut, Erica kom förbi hon också.


Sen gick vi ut, vi hade tänkt gå till nån backe så barnen skulle få åka pulka, men då det var så mycket snö ute så blev det en promenad istället som slutade på pizzerian:


 


Alexander drog sin pulka ganska långt innan han ville åka, han är så duktig min stora pojke. Då vi kom fram till pizzerian började Alle busa nästan direkt, han var dock lugnare än han har varit tidigare. Eliot var väldigt lugn hela tiden tycker jag. Så vi hade två riktigt duktiga barn med oss den här gången.


     


Fast ärligt talat så var Alexander ganska busig till och från när vi var där, Eliot var däremot så lugn så jag trodde han skulle somna. Men dom höll sig vakna och åt ganska bra båda två. Som förra gången fick dom en klubba var när vi skulle gå, dom är verkligen gulliga på den där pizzerian.


 


Då tiden rusade iväg så gick vi hem efter att vi hade varit där. Vi tog ett bad tillsammans innan Alle fick hoppa i säng, han var trött ikväll trots att han hade sovit så länge. Så när han hade somnat så satte jag mig med läxan, det gick fort, ska bara gå genom den några gånger imorgon. Men då jag själv är ganska trött så ska jag hoppa i säng nu.


//God natt.

Av carriecarrie - 22 januari 2012 11:48

Den här förmiddagen har vi spenderat inne och bara haft det mysigt.  Alexanders rum var nystädat igår, det låg inte en enda grej framme. Nu ser det ut såhär:


 


Alexander älskar verkligen sitt rum, han älskar sitt duplo, sin tågräls, sin spis mm också. Jag ska nån dag sortera ut alla leksaker som han inte leker med längre, jag kan tänka mig att det blir en hel del som kommer att skickas iväg och en del som jag kommer att spara.  Men det är så mysigt när han är på sitt bästa humör och vi leker i hans rum, eller sätter oss i soffan och läser en bok eller ser på barnkanalen eller bara har mysigt på andra sätt.


För en stund sen gick jag upp, Olle och Alexander stod och åt apelsin i köket, Alexander var naken för han hade bestämt sig för att han skulle bada. Så meddans Olle och Alexander badar så ska jag starta en diskmaskin och förbereda lunchen, jag har inte riktigt kommit på vad jag ska göra ännu men nånting blir det alltid.


 


Efter lunchen går vi nog ut och leker en stund, vi ska få besök av Erica också. Hon kanske kan följa med oss ut, vi hade pratat om att träffa Michelle och Eliot också, så nånting roligt blir det alltid  .


//Ha en bra dag!.

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards