Alla inlägg under januari 2012

Av carriecarrie - 15 januari 2012 22:30

Jag borde gå lägga mig men kan som vanligt inte det, allting är bra och jag har ingen ångest eller känner någon oro. Kan det bli bättre?. Imorgon är det skola, måndag är den längsta dagen på veckan. Det ska bli kul att komma iväg dit och se vad man ska göra eller vad man får för läxa mm. Jag fick ganska bra kontakt med några i klassen i fredags när jag var där på första lektionen som var en timme, hmm det kändes aningen oseriöst men något annat hade jag inte förväntat mig. Jag är där för att bättra på min engelska och ta igen det jag inte han och orkade ta förra termingen. Jag hoppas bara jag lyckas den här terminen åtminstone få ett G om inte mer.


Jag har ont i nacken, jag fattar inte varför. Jag har också ont i mitt vänstra öga, det känns som om någon har slagit mig där, men ingen har ju gjort det, hmm det är lite konstigt. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga är så sjukt trött men kan omöjligt somna. Sky var extremt kelsjuk ikväll, hon är så go  mystjejen min. Då jag mår dåligt och min son inte är hemma då finns hon alltid där, hon är så lojal och tillgiven min älskade katt. Sen Meja flyttade har Sky blivit så gudomligt fin igen, hon är mera social och har lugnat ner sig avsevärt mycket. Sky blir 10 månader nu den 27:e Januari, snart ett år. Hon är en liten tjej, jag tror inte hon blir så mycket större. Men jag älskar henne precis som hon är. Jag älskar när hon kommer och lägger sig i min säng och kurrar med sin varma ,mjuka, silkeslena päls. Hon är vacker och jag är så otroligt stolt över min snälla, fina, underbara katt.


Jag har det bra som har allting som jag har. Jag har mina fantastiska vänner, min otroligt fina katt och min underbara son som är mitt allt. Han har sina stunder på både gott och ont men han är det bästa som har hänt mig, är det något jag verkligen har lyckats med så är det Alexander. Lägenheten var ju ett ganska bra köp men dock inte det bästa, endå har jag bott här i snart 5 år, helt otroligt. 2:an jag hade på löftesgränd var nog den finaste lägenhet jag någonsin har haft, jag absolut älskade den lägenheten och ibland saknar jag den verkligen. Men det var innan man fick barn, innan man behövde mera plats mm. Jag har bilen som jag iof måste lämna in på lagning men den har hängt med mig i några år nu, jag är hemskt nöjd med bilen. Ingen vet var jag och Alexander och Sky flyttar i framtiden, jag kommer nog inte att bo här för alltid. Men var sak har sin tid, imorgon ska jag till skolan, denna termin blir det att plugga,  till sommaren och efter det har jag inte en susning om vad som händer. Men det gäller att ta det lugnt för jag är inte där ännu.


//Dröm sött!.

Av carriecarrie - 15 januari 2012 21:21

Det har varit en intensiv men trevlig eftermiddag och kväll hos Michelle och Eliot, barnen måste ha varit trötta då dom bråkade en hel del till och från. Men trots det så gav Alexander och Eliot varandra två stora kramar innan vi for hem, sötnosarna.


Det började med att jag lämnade Alexander där och tog bilen och hämtade Linnea, Akram och Jonas då dom inte kunde ta sig dit. Vi lämnade bilen hemma på min parkering och promenerade till Michelle:


 


En suddig men fin bild på familjen.


Då vi kom dit så severades det på tårta, kakor, kaffe mm å sen blev det fullt ös. Michelle gav mig en hel del jättefina kläder som hon inte ville ha längre + ett gäng med gardiner, så nu blir det att göra om i lägenheten.


 


En bild på tårtan, visst är den fin?. God var den iallafall.


       


Det var ett lyckat 2 årskalas för Eliot, det gjorde du bra Michelle. Runt klockan 19 så skjusade jag hem Linnea med familj, sen tillbaks och hämta min son. Erica och Peter som gick samtidigt som jag, fick skjus hem. Dom är ju bara för söta med Alexander, jag var tvungen att ta en bild på Peter och Alexader:


 


Den dagen Peter och Erica blir föräldrar så kommer dom att bli fantastiska föräldrar.


Nu sover pojken och lugnet har återigen lagt sig. Jag hade tänkt göra läxan men glömde mina papper hos Michelle så det får jag ta imorgon, det var ju bara att läsa genom häftet som vi fick. Så det oroar jag mig inte direkt för. Nu blir det en kopp te och lite popcorn framför tv:n.


//God natt

Av carriecarrie - 15 januari 2012 12:05

Det har inte hänt nånting, annars brukar det ju vara en orsak till min tystnad här i bloggen. I helgen har jag bara varit upptagen och inte haft tid att blogga, en helt vanlig förklaring.


Jag och Alexander tog sovmorgon denna morgon, härligt. Sen åt vi frukost vi satt vid köksbordet den här morgonen wow, efter det startade jag en diskmaskin innan vi klädde på oss och gick ut i bilen och startade motorvärmaren. På ett tag ska vi fara till Michelle och Eliot, Eliot blir ju 2 år idag, stora killen, Grattis Eliot  . Ska bli kul att fara dit och träffa gänget som kommer att vara där. 


Jag berättar med om det sen, nu måste jag göra lite nytta här hemma innan vi far iväg. Min son har sprungit runt här meddans han åt en hård smörgås, smulor överallt. Sånt är livet och nu ramlade han och slog sig. 


//Ha det bra

Av carriecarrie - 13 januari 2012 11:30

Jag är trött, jag fryser och har ont. Men jag ska till skolan idag, jag ska inte bli sjuk. Sonen är på dagis och jag har tagit det lugnt ett tag nu, ska snart ta ut Tarzan på en runda. Jag var ut och startade motorvärmaren för en stund sen, det var inte det trevligaste vädret ute, det var kallt, det blåste och snöade  . Men det är bara att klä på sog varmt innan man tar ut hunden, efter det blir det att packa ner sakerna man behöver i ryggsäcken och sen dra sig mot skolan. Ska bli kul  .

Av carriecarrie - 12 januari 2012 22:22

Jag sitter här och tänker på morgondagen. Jag har ju sagt tidigare att det är idag jag skulle börja skolan, men jag hade fel det är imorgon. Dock börjar jag 12:50 och går till 13:50 så det är ju bara en timme. Då jag redan har gått halva kursen en gång så vet jag ju ungefär vad det är som väntar, dock har jag inte en susning om vad jag får för kamrater och det är alltid spännande att se. Vem vet vad framtiden har att ge?, kanske man träffar någon, kanske man får nya vänner, kanske klarar jag att få det betyg som jag vill ha. Imorgon gäller det... AWESOME!!!. Men än så länge är det bara torsdag och jag måste hoppa i säng, hunden är nyrastad och filmen är slut.


//God natt

Av carriecarrie - 12 januari 2012 19:21

Den här eftermiddagen har jag spenderat hemma med min son, det var full fart så vi gick in i hans rum och lekte. Vi ritade, lekte med hans spis som alltid och lekte med duplot. Vi byggde ett torn tillsammans:


 


Riktigt högt, han skrattade när det råkade välta. Får se om man lyckas få det så högt att det når upp till taket, om vi sammarbetar som vi gjorde idag kanske det går.


 


Vi busade i hans säng också, jag lyckades få den här otroligt fina bilden på honom. Jag funderar på att skriva ut den och förstora den och göra en tavla som jag ska ha i mitt rum eller vardagsrummet.


Men nu har lugnet lagt sig igen, sonen har gått och lagt sig och sover nu. Själv ska jag ta en kopp te och sen ta ut Tarzan, kanske ser nån film, om inte så blir det en tidig kväll.


//Kram kram

Av carriecarrie - 12 januari 2012 13:55

Det blev en härlig promenad till solbacken med Tarza, jag gick in på Maxi och köpte kaffefilter sen gick vi hem igen. Det var helt underbart ute:


 


Jag älskar när det inte snöar och inte är så speciellt kallt, jag hade nog gått längre om inte kroppen hade börjat säga ifrån. Men både jag och Tarzan njöt av denna härliga promenad i detta härliga väder:


   


Nu när man kom hem känner man sig ganska trött och har ont så det blir att ta smärtstillande och sen sätta sig med en kopp kaffe i soffan en stund nu innan man ska hämta sonen på dagis. På tal om dagis så fick jag hem en fet räkning som jag måste betala för december månad. Det måste ha blivit något fel nånstans eftersom jag inte ska behöva betala för att ha honom där pga min låga inkomst. Hmm får väl ringa och prata med dom på kommnunen.

Av carriecarrie - 12 januari 2012 07:43

Var och lämnade sonen på dagis för en stund sen. Han väckte mig bara några sekunder före larmet satte igång, bra tajming. För att kunna ta det lugnt och ha mysigt med honom på mornarna så har jag börjat ställa larmet på 06:45 för då slipper vi stressa iväg. Han var go och glad nästan hela tiden, jag tror han var trött för han blev lite ledsen när vi skulle gå iväg, men det gick snabbt över då han fick åka pulka och ta med sig sin boll.


 


En trött kille på pulkan, han ser inte jätteglad ut men var nöjd när han satt där, sen när vi kom fram var det inte heller några större problem med att lämna han. Så nu ska man väl ta det lugnt en liten stund och sen ta ut Tarzan när  det blir ljust. Det är så mycket trevligare att gå en promenad då, så kanske man ska passa på att äta nån typ av frukost meddans man väntar in ljuset.

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards