Alla inlägg under januari 2012

Av carriecarrie - 2 januari 2012 12:24

Ska snart på ett möte uppe på psyk, fick ett sms för en stund sen. Jag har inte en susning om varför jag ska dit eller vem jag ska träffa. Har tid hos min kurator först den 16:e. Nåja det lär jag väl få se. 


Jag känner mig glad, det känns som om jag blivit född på nytt, så många nya möjligheter och så mycket positivt man har runt omkring sig mm som man inte såg tidigare. Den 12:e börjar skolan om, nu ska jag klara av engelskan för MIN egen skull och inte för alla andras. Jag vill göra det så jag kan få ett jobb så småningom, jag vet inte riktigt vad jag ska göra det finns ju hur mycket möjligheter som helst. Då jag provade på att jobba för räddningstjänsten så blev ju det ett drömjobb, samtidigt så vill jag jobba med barn, på förlossningen, med hundar, som polis, ambulansförare mm. Tusen olika saker, tusen möjligheter, det svåra är bara att komma på vad man vill göra i slutet, men det behöver jag inte bestämma idag.


Olle sitter i soffan, Olle är min vän. Vi har verkligen varit ovänner, vi har verkligen gått över alla gränser som vi kan mot varandra. Men idag är vi vänner, idag älskar jag honom för att han fanns där när jag behövde någon som mest, han står kvar. Jag tänker också stå kvar, hans fanns/finns för mig, jag finns för honom. Han tar verkligen hand om mig och säger hela tiden att jag far inte hem förrän´s jag vet att du och Alexander klarar av att leva som vanligt igen. Det älskar jag honom för. Jag tänker inte leva i det förflutan utan jag lever i nuet. Det gäller även andra som jag har blivit ovän med, kanske kan vi aldrig bli vänner igen, men jag tänker inte hata någon för deras misstag, jag tänker inte vara arg på mig själv för mina egna misstag. Livet är för kort för negativa känslor även om dom kommer och går som allt annat i livet.


Sen får jag absolut inte glömma bort mina andra vänner, listan är lång på vilka som är mina vänner, det jag tycker är synd är att jag inte vet vilka dom anonyma vännerna som gav mig stöd och hjälpte mig att tänka mm i min blogg är. Jag kan bara säga tack till er allihopa.


Jag sms:ade med Linnea igår, gud så fin den tjejen är. Jag firade nyår hos Rosita och Bosse, gud så fina dom två är. Erica och Peter, också helt underbara, Michelle, en fantastiskt fin tjej. Listan kan som sagt göras lång. För alla dom har funnits och finns kvar men på så otroligt olika sätt, det är sånt man behöver. Det finns namn som jag inte har skrivit ner här också, men jag har inte glömt er heller, jag ser bara nu att tiden håller på att ta slut. Nu ska jag klä på mig och rulla iväg till mitt möte på psyk.


//Tack för allt, familj, släkt och vänner, Tack för att ni är en del av mitt liv.

Av carriecarrie - 1 januari 2012 23:24

Har nyss kommit in efter en kort promenad ute i snön, det snöar och är riktigt härligt ute nu. Jag hörde att det ska bli snöstorm imorgon, man får väl se om det stämmer, gör det de så är det bara att klä på sig varmt när man ska gå ut. Jag ska försöka komma ut och ta åtminstone en promenad varje dag.


 



En kompis till mig frågade om jag har avlagt några nyårslöften, hmm.


Jag kommer nog att försöka leva mera sunt än vad jag har gjort tidigare år.

När allting har läkt färdigt efter operationen så kommer jag att börja träna igen.

Jag kommer att se möjligheterna som jag har och njuta av det jag har istället för att försöka få det jag inte kan få.


Det är så mycket som har hänt år 2011 som har varit både bra och dåligt. Vissa saker kommer att bli annorlunda, andra inte. Men i det stora hela så har 2011 varit ett ganska bra år. Men man får väl se om 2012 kanske kan bli ett ännu bättre år.  


//God fortsättning på det nya året

Av carriecarrie - 1 januari 2012 17:04

Jag har inte orkar sätta mig framför datorn förräns nu så det är väl dags att skriva några rader.


Vi steg upp lite efter 14 och har städat undan det värsta, jag vet att jag inte får anstränga mig men håller på att bli galen av att inte få göra nånting. Jag har bara kört några maskiner, eftersom man har varit så extremt dålig så har ju tvätten fått vänta, disken likaså. Jag hade hoppats att Olle skulle orka göra det men har samtidigt full förståelse för att han inte har gjort det. Det är så lätt att glömma bort honom i allting, alla har varit underbara och brytt sig om mig, så Olle har hamnat lite på sidan om, han är ju den som har varit med mig under hela den här fruktansvärda resa om jag får uttrycka mig så.


Hursomhelst så blir det väl att fortsätta att tvätta, det finns ett helt berg med kläder i badrummet nu, så brukar det aldrig vara i normala fall. Sen har jag kört 2 diskmaskiner nu så det blir väl en sista när den som är igång nu är färdig. Olle får hjälpa till med att plocka undan lite mer och dammsuga, jag hoppas på att kunna skura sen. Men får väl se vad kroppen orkar med, så fort jag blir trött eller får det minsta ont så slutar jag. Det är svårt ibland att veta var gränsen går, det sägs att man ska röra på sig och hålla igång för att inte få en blodpropp men samtidigt ska man ta det extremt lugnt. Hmm kanske blir det en kort promenad lite senare.


Nu ska jag ta smärtstillande om en liten stund och sen ska vi iväg och se om det är öppet nånstans då jag måste handla, hmm det borde finnas någon affär öppen denna röda dag. Får se får se  .

Av carriecarrie - 1 januari 2012 03:26

Först vill jag bara säga tack för alla underbara kommentarer som jag har fått  .


Så har det blivit 2012 och jag lever, förhoppningsvis får jag leva många år till med min underbara son och mina underbara vänner. Jag får självklart inte glömma släkten. Det sista som hände år 2011 var att mitt liv höll på att ta slut:




Såhär såg man ut några timmar efter operationen, där låg jag på avdelningen och var mest drogad, hmm inte mådde man bra där inte.



Mitt rum som jag delade med en annan kvinna, svävaren var  min bästa vän just då.


Men jag överlevde och var hos Bosse och Rosita nu på nyårsafton.


 


Det blev en riktigt lyxig middag som började med en suveränt god förrätt, som sen fortsatte med varmrätt och sen avslutades med efterrätt. Jag höll på att hamna i matkoma efteråt, jag har svårt att äta så mycket efter operationen, det kanske tar ett tag innan man kommer igång igen.


Efter middagen så förflyttade vi oss till vardagsrummet där vi såg på filmen shark night meddans vi åt efterrätten. Efter filmen spelade vi ett spel som hette ryktet går, det var verkligen ett riktigt roligt spel som jag tänker köpa så vi har det hemma.


           


Klockan 24:00 skålade vi och sen gick vi ut och kollade på alla fyverkerier:


 


Jag var helt slut men hade kul endå.



Det var riktigt härligt att stå där ute på deras uppfart och se allting. 


Sen när det var över for jag och Olle till Erica och Peter och blev där några timmar, det var också jättekul:


     


Det blev bara en massa prat där, men det var som sagt otroligt roligt att vara hos dom en stund.


Men nu ska man gå sova för om några timmar kommer nog Peter och Erica hit. Jag mår bra nu men är grymt trött, kanske har jag hållit igång lite för mycket. Jag tog det väldigt lugnt så jag hoppas att det inte händer något sen. Men så har min nyårsafton sett ut och jag är lycklig  .


//Gott nytt år 


      

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards