Alla inlägg under september 2011

Av carriecarrie - 21 september 2011 11:00

Som jag har sagt tidigare så har jag funderat på att sälja lägenheten och flytta till något annat. Jag spanade runt på hemnet för en stund sen och hittade en jättefin 3:a som jag funderar på att kanske flytta till. Den var på 78 kvm men vad spelar det för roll, det är ju en så grymt liten skillnad. Man får väl se, jag ska på visningen som är om en vecka och sen fundera vidare.


Den är ju som ni förstår alltså här i Skeå, det tåls verkligen att tänka på då den var riktigt fin. Den är ju närmare stan också men inte helt i stan. Aja nu ska jag sluta drömma mig bort och fortsätta plugga. Jag blev bara lite lysrisk   .

Av carriecarrie - 21 september 2011 09:47

Har pluggat, pluggat, pluggat. Just nu tar jag en paus, jag är riktigt nöjd, det går över förväntan med läxorna än så länge. Hmm man kanske inte ska ropa hej ännu liksom.Men humöret är på topp   


Funderar på att försöka äta nånting, har ju som inte gjort det ännu. Jag startade däremot en tvättmaskin nyss där mitt nya bäddsett just nu befinner sig, jag älskar det, ni ska få se det sen.


Här kan jag inte sitta och roa mig, dags att få något i magen innan jag ska fortsätta plugga!


/See you

Av carriecarrie - 21 september 2011 07:28

Inatt sov jag som aldrig förr, jag hade dom mest sjuka drömmarna men då när jag blev väckt av larmet så kände jag mig ovanligt utvilad. När jag hade gjort mig iordning så ropade Alexander och ville ha välling, jag gav han bara 100 ml då han skulle äta på dagis alldeles efter, så överdrivet hungrig tror jag inte han var. Men jag blev glad inatt när han väckte mig och ville ha välling, det verkar lite konstigt jag vet, men orsaken till att jag blev så glad är att han har varit så sjukt dålig på att äta sista tiden, så om nu aptiten kommer tillbaks så blir jag bara glad.


Då jag har haft en härlig natt med mycket sömt och en underbar morgon med min son och min katt så är det ju dags att börja plugga nu. Känner mig ganska taggad faktiskt, det blir endå en lunchpaus med Michelle lite senare.


    Sötnosen påväg till dagis, han stannade vid vinbärsbusken, jag såg att det fanns kvar en del bär, men jag tror det var i kallaste laget, för när han smakade på ett bär fick han en rysning.  Han var så söt för han tjatade om att baka hela vägen till dagis, jag sa att vi kanske kan baka något i helgen. Jag ska verkligen försöka leva upp till det om vi bara har det som behövs hemma.

Av carriecarrie - 20 september 2011 22:33

Det är otroligt att det gick så bra att plugga kväll, ska det få gå bra för mig på provet trots allt eller hade jag bara tur ikväll och har glömt bort allt imorgon?. Ja det återstår att se, nu gjorde jag ju dock inte allt men man blir ju alltid taggad när det går bra för en. Men då jag ska upp tidigt imorgon så är det dags att säga god natt nu.


Så sov gott alla där ute, vi ses imorgon igen med nya krafter. Så mycket värre än det var imorse kan det knappast bli  .

Av carriecarrie - 20 september 2011 20:35

Jaa det har jag, och det kommer inte att bli lätt. Innan fredag ska vi kunna alla olika termer + hela kapitlet kittens. Som att det inte räckte så ska vi göra en redovisning och läsa på ett häfte om Kina till på fredag. Vad tänker våran lärare med?, visst att tempot ska vara högt men det borde ju finnas gränser på hur hårt man får driva sina elver.


Som ni då förstår kommer då onsdag och torsdag att bestå av plugg, plugg och ännu mera plugg. Till er som jag har lovat att umgås med dom här dagarna måste jag tyvärr säga att jag inte kommer att hinna det, då jag måste klara det här provet. Jag hoppas ni kan ha överseende med det och förlåta mig för att jag måste lämna återbud.


Vad har vi gjort ikväll då?

Joo jag och Alle har haft besök av världens bästa Michelle och världens bästa Eliot,. Vi har druckit kaffe, busat i Alles rum, Michelle började plocka undan meddans jag tömde tumlaren. Hon kom då på att vi kanske skulle möblera om i hans rum, tjaaa varför inte? tänkte jag.. Sagt och gjort, nu ser det ganska annorlunda ut i hans rum, dessutom så har vi inte hunnit bli färdiga då tiden rusade iväg. Klockan var runt 08:15 när Alle gick och la sig, han somnade ca en kvar efter med flaskan i munnen.


 

Det var duplo överallt, Alle blev överlycklig när han fick sitt nya duplo  .


 

Det var en trött och vällingsugen liten kille som sa hejdå när våra underbara vänner gick hem till sig. Han står ju och suger på knoppen haha det såg faktiskt ganska kul ut  .


Nu ska jag hoppa in i duschen och sen plugga en stund innan sängen, jag vet att jag brukar säga det men inte göra det. Men nu SKA jag göra det.


/See you




Av carriecarrie - 20 september 2011 17:53

Har haft en bra dag med min son och Michelle och Eliot. Var först i skolan, det var väl ganska ok.  Sen for jag och hämta Michelle, vi drog upp på Maxi och handlade, jag köpte inte speciellt mycket, men jag hittade ett jättesnyggt bäddsett som jag bara var tvungen att köpa + lite mera duplo till Alexander. Jag lägger ut nån bild lite senare, nu ligger sättet i tvättkorgen.


När vi hade handlat färdigt så var klockan nästan 15 redan så det var dags att fara och hämta Alle på dagis. Sen blev det tillbaks till Michelle och Eliot, killarna busade, dom ritade och busade om vartannat. Själv gav jag en sak till Michelle och fick 2 saker av henne, vi är givmilda mot varandra, men det är roligt om det är något vi inte behöver eller bryr oss om speciellt mycket att kunna byta eller ge bort det.


Vi kom hem för ett tag sen, har nyss ätit middag och lekt i Alles rum ett tag. Nu springer Alle fram och tillbaks i lägenheten, med sin mössa på sig, han är verkligen söt.


 

I den här familjen äter vi middag tillsammans, Sky äter alltid när jag och Alle äter.


  Världens finaste  


Det är skönt att han har varit på bra humör hela dagen då jag inte hade orkar tjafsa med honom idag. Nu ska jag ringa upp till Rossan som ringde nyss, sen ska jag ringa till Michelle igen.


/See you

Av carriecarrie - 20 september 2011 09:45

Jag har inte börjat plugga ännu, men jag behövde få rensa tankarna istället. Rebban tack för din gulliga kommentar och omtanke.


Ganska snabbt efter förra inlägget så ringde Michelle, hon hade nog inte läst bloggen men hon ringde verkligen när jag behövde få prata med någon. Jag ska inte säga så mycket om henne, men den tjejen har inte heller haft det lätt. Jag tror att hon om nån verkligen kan förstå vad man går egenom ibland.


Istället för pluggandet så rensade jag som sagt tankarna, samtidigt som jag gjorde det lyssnade jag på musik och startade tvättmaskinen + tömde tumlaren + fyllde diskmaskinen. Inget nytt egentligen men det är alltid nånting. om ca 45 minuter ska jag vara i skolan, den här dan får det bära eller brista helt enkelt.


Sky har varit helt underbar den här morgonen, hon känner ju direkt om det är nånting, hon hoppade nyss upp i mitt knä och strök sin yviga svans i ansiktet på mig innan hon la sig till rätta, nu ligger hon här och kurrar myskissen min. Hon kan verkligen slå om från att nästa vandalisera lägenheten till att vara lunget själv.


Men min största favorit hos djuren är ju trots allt...


  Tarzan, han har varit en stor del av mitt liv. Han är Rositas hund, han har aldrig varit min och kommer aldrig att bli min. Men förutom med Rex som var MIN så är Tarzan det djur som jag älskar mest.


Den här underbara hunden har varit min...


  Rex, en schäfer/gråhund som bara blev 3 år. Men oj vilka år det var. Jag har nog aldrig stått så nära en hund eller något djur tidigare som jag har stått Rex. Vi var verkligen skapta för varandra. Rex var en stor hund, med stor personlighet och ett hjärta av guld. Jag glömmer dig aldrig gubben min  .


Men gud vad jag sitter och skriver ner saker. Det är såhär jag har en tendens att bli när jag inte mår helt bra.


Anyway så är det ju snart dags att bege sig mot skolan, jag är inte speciellt nervös, men jag är TRÖTT. Det är ju iof inte så konstigt efter min känslostorm, men det är bara att ta tjuren vid hornen som man brukar säga. Efter skolan blir det ju roligt för då ska jag och Michelle fara och handla, sen får man se vad dagen har att erbjuda.



Av carriecarrie - 20 september 2011 07:32

Jag mår inte bra, jag är verkligen körd i botten. Jag vaknade runt 6 av att Sky levde om. Jag var deppad, jag orkade inte äns bry mig om henne. Jag hamnade i mina djupa tankar, allting kom tillbaks och då menar jag allting. Uppväxten, sveket mm.


Jag la mig ner igen och grinade som ett jävla våldtäktsoffer, jag kände mg så fruktansvärt ensam. Efter en stund tittade jag på klockan, det var 10 minuter kvar tills larmet hade tvingat mig att gå upp. Jag gick och satte mig i vardagsrummet en stund. Sen när larmet sa till så gick jag in till min son, han låg i sin säng, han hade nyss vaknat. Jag sa god morgon till honom, han tittade på mig och log, jag lyfet upp honom, han började skratta. Jag sa som det var att jag var deppad och och ville ha en kram. Jag fick en kram, sen gick vi och la oss i min säng. Alexander räddade min morgon, hans glada humör, hans varma lilla kropp och hans otroligt söta leende fick mig att må mycket bättre ganska snabbt.


Vi låg i sängen en ganska lång stund, när vi kom till dagis var klockan nästan halv 8. Men jag behövde honom, ibland får jag tröst av att se min son, av att veta att han finns där när jag behöver honom, precis som jag finns och ALLTID kommer att finna för honom.


Nu sitter jag här med mitt kaffe som vanligt, jag längtar till jag ska hämta Alexander på dagis idag. Jag ska sätta mig med Engelskan en stund, jag måste verkligen ta tag i den nu, jag har verkligen slarvat med engelskan, kanske är det för att jag har mått som jag gör. När jag mådde som sämst imorse så ville jag bara ge upp, men nu har jag bestämt mig för att fara till skolan. All den här energin som kom tillbaks fick jag av min son.


Han är verkligen mitt mirakel. Jag lovar inte att jag klarar av det här just nu, men jag vet för första gången i mitt liv vad det verkligen är jag vill bli. Jag vet att jag inte får ge upp, trots det så gör jag det ibland. Men min son och mina vänner finns ALLTID där.


Som jag har sagt tidigare och jag kan säga det igen, i min blogg delar jag med mig av mycket, men inte allt. Jag skäms inte för att berätta att jag mår dåligt ibland, fruktansvärt dåligt. Jag delar gärna med mig av det, om det är någon som har frågor och kommentarer så kom med dom. En del tycker att jag är en stor loser, det får dom tycka om dom vill, en del älskar min blogg för att jag vågar skriva det jag tycker, tänker och känner, det är roligt. Men jag är bara mig själv!.


Ha det så bra, vi hörs sen bloggen.

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards