Alla inlägg under februari 2012

Av carriecarrie - 16 februari 2012 18:56

Jag måste vara galen som tar mig en cigg just nu, jag mår inte speciellt bra ena stunden för att vara uppe i det blå andra. Fick ett paket cigg av grannen. Sätter mig och röker, gud så lugnande det var. Men hallå jag är ju inte rökare, vad är det för fel på mig egentligen?. Måste seriöst skärpa mig nu, hur dåligt jag än mår så ska jag inte börja röka, måste jag börja med något så blir det väl att snusa igen. Men det bästa jag kan göra är att komma igång med träningen. Jag behöver stöd från mina vänner, jag fick en vänlig kommentar av en vän som jag uppskattade. Men då har jag ju världens bästa vänner. Tack för att ni finns. Grabben sover nu, själv ska jag sätta mig och se nån film, kanske gå igenom läxan också. Bara jag får något annat att tänka, för nu är jag defenitivt inte mig själv.

Av carriecarrie - 16 februari 2012 16:51

Mitt minne i datorn är fullt så därför kan jag inte lägga ut nya bilder just nu i bloggen. Jag ska köpa några nya skivor till datorn så jag kan föra över bilderna till dom. Men bilder kommer snart igen i bloggen. Så ni vet.


Alexander har haft en riktigt bra dag på dagis idag, när han kom hem var han jätteglad. vi har bara haft mysigt hemma sen han kom hem. Jag var på solbacken tidigare och handlade, jag köpte smörpop för Alexander älskar smör. Han vräkte i sig popcorn, presonligen avskyr jag smöpopcorn så det är inget för mig. Nu ska jag gå bada med min son. Alltid roligt att ha vattenkrig i badrummet haha.


Av carriecarrie - 16 februari 2012 07:45

på Alexanders dagis har dom idag sjörövarparty, gud så söta alla barnen var när dom sprang runt där när vi kom. Alexander ska få byta om efter frukosten på dagis, det ska bli roligt att hämta honom sen och få höra om allt dom har gjort mm. Jag lyckades såklart inte ta nån bild på honom eftersom att alla andra barnen ville vara med på kort, så det får jag lägga ut lite senare.


Jag sitter här nu som vanligt och mår lite si sådär. Det kunder ha varit bättre men också så mycket sämre, jag är lite nere det får jag väl så lov att erkänna för mig själv. Aldrig mer ska jag stänga av mina känslor, det har jag gjort så många gånger tidigare och det slutar oftast med kaos, man mår inte bättre av att man stänger av, kanske för stunden men inte i längden. Det är okej att må dåligt, det är okej att känna sorg efter det som har hänt, konstigt vore väl annars. Jag visste ju att det skulle komma en reaktion förr eller senare, jag visste bara inte när. Jag mår inte dåligt av att berätta om hur jag mår i min blogg, jag delar med mig, det är därför jag har en blogg bland annat. Varför ska jag skämmas för hur jag mår? det tänker jag inte göra, alla har vi svackor. Det jag har varit med om är ingen liten sak som går över efter en liten stund, det kommer och går lite då och då, en del saker kommer man över, en del saker kommer man aldrig över men lär sig att gå vidare med. Alla fungerar man olika och hur det blir i mitt fall efter det jag var med om är omöjligt att svara på just nu. Jag lever och har den finaste sonen son någonsin har funnits (enligt mig själv) och det finns inte ord för hur tacksam jag är för det. Utan Alexander vet jag inte vars jag skulle ha stått idag, men en sak vet jag, jag skulle garanterat ha haft hund. Men bortsett från det har jag inte en susning. Alexander har ju fått mig att börja leva ett sunt liv, jag vill inte äns tänka på hur jag hade levt nu om jag inte hade haft honom. Men nu sitter jag här i min lägenhet och är väl medveten om vilken tur jag endå har med mitt liv. Jag tänker bland annat på dom som drömmer om att få ett barn men inte kan få det, eller dom som är med om någon olycka och får men för livet mm. Det finns så mycket hemskt, så jag tycker man ska vara försiktig med att klaga när man trots allt har det så otroligt bra. Sen så skäms jag inte för att jag reagerar och mår dåligt över vissa saker som har hänt mm för det gör vi alla mer eller mindre. Men nu börjar jag må bättre efter att ha suttit här och skrivit en stund, Varför?. Helt enkelt för att jag kan läsa mina tankar, för att jag får dela med mig av dom mm. Jag skriver mycket i den här bloggen, dock inte allt, mina privataste tankar mm hamnar någon annanstans, det finns saker om mig som absolut ingen förutom jag vet om och så ska det förbli. Men jag är glad för att jag skaffade mig en blogg, jag har bloggat i lite över ett år nu och mår bra av det, jag har inga planer på att sluta blogga. Sen så är det valfritt om man vill hänga med i bloggen eller inte. Mitt antal läsare variera väldigt mycket har jag sett i olika perioder. Men det är bra att man kan dela med sig till världen, kanske kan man hjälpa någon annan med sitt bloggande, jag vet några som har tackat mig för det jag har skrivit i min blogg, dom har sagt tack för att jag har lyckats hjälpa dom på ett eller annat sätt och sånt är ju alltid kul att få veta.


Oj det här blev ett långt inlägg, nu ska jag vila en liten stund till och sen ta ut hunden.


//Ha det bra.

Av carriecarrie - 15 februari 2012 21:59

Nu ska jag komma igång med träningen igen, jag kom ju igång alldeles innan jag blev sjuk men då bev det såklart en paus. Men nu är man frisk igen och ska komma igång igen, jag ska använda magbältet + göra sittups och träna på min crosstrainer som jag har här hemma, UNDERBART!. Grabben sover, hunden är nyrastad, katten sover och själv ska jag göra mig redo för sängen. Jag är helt slut efter en lång dag, först i skolan, men gud så oseriösa vi var, hmm kanske spårade ur lite för mycket, vi är ju trots allt där för att studera. Sen in mot stan, träffa Rossan, tog en tjejlunch, sen gick vi runt i stan, jag köpte en jättefin tröja och tre linnen till Alexander. Efter stan for jag till mina föräldrar en kort stund innan jag och farsan for hit och kollade i mitt förråd som vi ska städa ur och bygga lite hyllor i. Efter det blev det solbacken med Tarzan innan vi for och hämtade sonen. Sen tillbaks till mina föräldrar, vi käkade middag där. Jag blev helt plötsligt bara sååå deppad när jag var där, jag tror reaktionen kommer mer och mer, allting blir så mycket starkare känslomässigt nu. Men det är bara att bita ihop och ta sig igenom denna jobbiga tid. Jag mår ju inte dåligt hela tiden som tur är och så fort jag har kommit igång med min träning så kommer jag att börja må bättre igen, träning och musik är min terapi. Det är tur man har Tarzan så mycket så man kommer ut på promenader med honom, imorgon då jag inte har så mycket inbokat blir det att gå en långpromenad med honom beroende på väder såklart. Jar har en stark känsla av att min son kommer att komma in till mig om ca 10 minuter så det är kanske bäst att göra sig iordning för sängen, jag måste ju byta lakarn i den igen pga att jag spillde kaffe i den nyss. Hmm duktig man är ibland, så nu säger jag som vanligt vid denhär tiden.


//God natt


Av carriecarrie - 15 februari 2012 07:06

Då har man lämnat sonen på dagis och sen gått förbi bilen och startat motorvärmaren, inte för att det är speciellt kallt utan för att frosta av den. Det brukar fungera att göra så ibland, sen så är det ju alltid härligt att sätta sig i en varm bil. Alexander var glad imorse innan vi gick iväg till dagis, men promenaden dit var ingen höjdare då det hade snöat en del inatt. Men allting går så när vi väl kom fram till dagis så blev han mycket gladare igen. Nu ska jag sätta mig med läxan en liten stund och sen rasta Tarzan innan man beger sig iväg mot skolan.


     


Alexander visade mig var brandsläckaren hänger, han märkte att kartongen i hallen var tom. Så duktig han är min stora kille  .

Av carriecarrie - 14 februari 2012 21:37

Jag har sett på 112 på liv och död + började se på mannen som talar med hundar. Jag har också gjort läxan och det är lite roligt att jag känner igen det här och kommer ihåg det från förra terminen. Det är lite kul att man minns det man gjort, allt jag behöver göra är att gå igenom det några gånger för att få tillbaks minnet, det fungerar klockrent. Imorgon går det nog bra i skolan  


 


Nu ska jag snabbrasta Tarzan och sen gå igenom läxan en gång till innan jag dunar, det blir ju en tidig morgon imorgon. Onsdagar är den längsta dagen på veckan, man går upp 6:30, gör iordning sig och pojken, lämnar sonen på dagis, går en liten runda med hunden, sen iväg till skolan och så fortsätter dagen med en massa annat. Imorgon är jag uppbokad från det att jag går upp tills jag ska hämta sonen på dagis. Så nu säger jag:


//God natt.


Av carriecarrie - 14 februari 2012 19:11

Det är så typiskt mig att skjuta upp läxan till sista stund. Idag har jag och farsan gjort lite ärenden ute, bla slängt tv;n som inte fungerade på tippen, vi mötte Tobbe där. Sen hem igen där han hjälpte mig att hänga upp brandsläckaren och sätta upp en av brandvarnarna som jag har fått. Så nu kan man sova tryggt om nätterna åtminstone i den frågan. Sen hämtade jag Alle på dagis, vi for upp på solbacken och handlade några små presenter till mina föräldrar, jag köpte en trisslott till mig själv, jag vann 50 kr haha lite kul faktiskt. sen hem till mina föräldrar där jag och alle fick lite prensenter från Stockholm som min moder hade fått med sig, det tackar vi så hemskt mycket för  . Sen middag, jag hängde mest med farsan för ni kan ju gissa vem Alexander hängde med hela kvällen. Det var en trött liten kille som gick och la sig för en stund sen. Så nu sover grabben och jag ska hoppa in i duschen innan jag sätter mig med en kopp kaffe och pluggar och sist men inte minst rastar Tarzan på gården innan det blir dags att hoppa i säng.

Av carriecarrie - 14 februari 2012 10:44

 


Såhär ser jag ut nu, oborstat hår, myskläder och allmänt ovårdad. Jag har ingen man som jag behöver göra mig fin för, jag hade nog inte gjort det endå. Men man behöver ingen man för att vara lycklig, jag är otroligt lycklig endå    . Om ca 2 timmar kommer farsan hit och ska hjälpa mig med en del saker, vi ska också iväg och göra några ärenden, klockan 15 ska min underbara son hem. Då ska han få sina presenter, han är ju mitt hjärta. Funderar endå på att köpa nånting till mina föräldrar eftersom dom har varit så otroligt underbara och ställt upp för mig och Alexander till max efter operationen. Men först nu ska jag vila en stund, det blev ju inte så mycket sömn inatt.


//Ha en underbar alla hjärtans dag alla underbara läsare .

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards