Alla inlägg under februari 2012

Av carriecarrie - 8 februari 2012 17:34

Vi for ju till barn igen idag, det togs prover mm. Sen gav vi han astmamedecin med en speciell slang som dom hade på sjukhuset. Min stackars son har förkylningsastma, det har varit spekulationer tidigare men nu är det bekräftat svart på vitt. Vi var på barn några timmar innan vi for till apoteket för att hämta ut astmamedecin. Först när vi gick till apoteket på lassarettet så berättade dom att det inte gick att hämta ut den viktigaste medecinen för att den var slut i sortimentet, va fan... Jag beställde den ena och gick sen tillbaks till barn och pratade med dom, dom skulle genast skicka ett nytt recept. Bra tänkte jag. Men då det var en kvart bort så for vi till solbacken och gick in på apoteket där, då får jag veta att dom har skrivit ut fel recept, men era klantskallar!!!. Jag fick vänta i 40 minuter på att dom skulle ringa till barn och få rätt recept. Alexander hade fått en medecin som man ska ha i munnen, men det går ju inte på en som är så liten, han har ju en mask. Efter många om och men så fick vi äntligen rätt medecin. Så när vi kom hem så fick han mollipect mot hostan, Ipren mot febern och astmamedecinen, min stackars son har det inte lätt. Nu sover han i sin säng, det måste vara skönt att kunna andas och få det syre han behöver. Det är så hemskt att jag inte har förstått det, jag har aldrig uppfattat att han inte fått tillräckligt med syre när han är sjuk. Jag kan inte ändra på mitt misstag men from nu så kommer det att bli lättare att hjälpa honom då man vet mer exakt vad som är så jobbigt för honom.


 


En trött kille i bilen påväg till barn.


 



I väntrummet, vi fick vänta ett tag då det var ganska mycket just då vi kom.


   


Här håller han i slangen som dom gav han medecin med, dom höll den framför hans näsa och mun. Han var så duktig.



Trött och slut och där var det ett bra tag kvar innan vi fick åka hem. Det har varit en jobbig dag för han, men han har hållit humöret upp och varit helt suveränt duktig idag. Nu ska han äntligen få bli frisk, mammas lilla hjälte  .  

Av carriecarrie - 8 februari 2012 03:06

Men den här gången var det för att Alexander fick ett serieanfall, 3 på raken, 3 dock väldigt små anfall. Vi fick åka in med ambulansen runt 23:40. Det togs några prover och personalen tänkte först lägga in honom men sen lite senare ångrade dom sig. Vi ska tillbaks tidigt nu på morgonen istället. Dom ringer väl runt 8, drygt men vad gör man inte för sitt barn?. Syresättningen var inte lika bra som dom ville så det är väl största orsaken till att vi ska dit, han har ju förkylningsastma stackarn. Men jag är så otroligt stolt över honom, vi kom nyss hem och alla dom timmarna vi var där skötte han sig exemplariskt trots att han var så slut så det såg ut som han var full när han gick i slutet.


     


Epilepsin kan vara så jobbig + influensan på det. Min duktiga kille  .


   


Vi väntar på taxin.



Det är bra att det finns saker att göra meddans man väntar. Rita är ju en av Alexanders favoritsysslor  .


   


I taxin, han somnade med teckningen i handen. Det är första gången han sitter på en kudde men det gick hur bra som helst. Dock ska han ju använda sin bilbarnstol några år till tror jag. Taxichaufören var ju bara så gudomligt snäll och trevlig, det är såna man blir glad av att åka med. Han fick 20 kr i dricks av mig, det tycker jag han var värd. 


Nu ska jag sova och hoppas på att få några timmars sömn  .


//Dröm sött alla underbara. 

Av carriecarrie - 7 februari 2012 22:28

Jag gick och la mig, sen gick jag upp igen. Har nyss hängt tvätten och startat en till maskin. Varför är jag vaken?. Tjaa kanske för att livet just nu är på topp, jag har inga bekymmer alls just nu känns det som. Om några timmar kommer nog sonen in till mig och vill sova i min säng, myyyyyssssiiiigggtttt!!!. Sen imorgonbitti ska jag satsa på skolan, än så länge sover ju Alexander och jag hoppas han gör det hela natten, om inte så får skolan vänta några dagar till. Men just nu ser det ganska ljust ut. Fick en gullig kommentar av Rossan, du är välkommen när du vill gumman, men inga sjukdomar får komma hit. Jag och Alexander har varit sjuka så det räcker för ett bra tag framöver, åtminstone Alexander som har trillat dit igen stackarn. Nåja förr eller senare går det över och då ska vi ha kul jag och han. Jag funderar på att fara till badhuset eller leos lekland med honom när har blivit frisk igen, vem vet kanske någon kompis vill följa med. Sky är bara för söt, hon ligger på datastolen meddans jag sitter här och skriver, man får väl samsas helt enkelt, det är ju inte så svårt med en sån liten katt. Jag känner att jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om vad som helst, men då säger förnuftet något helt annat som typ... Gå och lägg dig. Så jag får väl försöka göra det och se om det går bättre att somna den här gången.


Så godnatt igen alla underbara läsare  .

Av carriecarrie - 7 februari 2012 21:07

Eftersom jag har fått så otroligt mycket mer gjort idag hemma än vad jag hade planerat så ska jag snart hoppa i säng, vill bara att tvättmaskinen ska bli färdig så jag kan hänga upp den tvätten ovanför badkaret där jag har mitt extremt lilla tvättställ. Sen startar jag en maskin till och kryper till kojs, man vet ju aldrig hur natten blir, kommer Alexander att väcka mig och inte kunna somna om eller kommer vi båda att få sova en hel natt? ja det får ni veta imorgon. Om vi får sova inatt så tänker jag verkligen försöka bege mig till skolan imorgon, jag har redan missat alldeles för mycket nu. Wish me luck!


//Ha en bra kväll och sov gott när ni går och lägger er  .

Av carriecarrie - 7 februari 2012 19:27

Det var en trött men glad liten kille som kom hem ikväll. Han sprang direkt in i sitt rum och ville leka en stund så vi lekte med hans tågräls en liten stund innan vi gick och badade. Det blev inget långt bad då han var så trött men det var mysigt att få bada med lillkillen då han var så lugn, han satt i min famn i badet och bara njöt en stund, det har aldrig hänt tidigare då han i vanliga fall blir helt vild i vattnet. Efter badet ville han själv gå lägga sig:


 


Så då gick vi in i köket där jag gav han hostmedecin + tog själv också och epilepsimedecinen meddans jag gjorde en flaska välling. Jag tror han somnade inom 2 minuter med flaskan i munnen. Jag blev så glad när han kom hem och var så glad, nu ska jag ha honom hemma länge, länge, länge innan jag släpper honom ifrån mig igen.


   


Sover sött i sin egen säng här hemma. Det är som det ska vara nu  . Bara jag, Alexander och Sky är hemma nu och det märks, det är så lugnt och skönt nu, inget liv, ingen som stökar ner efter min storstädning mm. Nu menar jag inte att Olle skulle vara en stor gris men det blir alltid mer stökigt när man är fler än en vuxen. 


Av carriecarrie - 7 februari 2012 17:44

Nu har jag städat i stort sett hela lägenheten men ej kunnat dammsuga. Eftersom att munstycket är trasigt så blir det svårt, det är tur man får låna ett munstycke till dammsugaren nu när Alexander kommer hem om en stund. Tarzan kommer inte hit ikväll då familjen jacobsson är sjuka åtminstone 2 av dom och eftersom att Alexander är sjuk och blir hemma imorgon så är det lättare för mig om Tarzan är hemma hos sig. Så imorgon ska jag dammsuga och skura mm om Alexander tilllåter det, annars får jag göra det när han sover, men det är skönt att slippa ha en hund att tänka på när sonen är sjuk. Men ikväll ska vi nog bädda ner oss i soffan och se på det lilla spöket Laban när han kommer hem. Alexander bara älskar spöket Laban så det kommer vi mest troligt att göra när han kommer hem, en lung mysig grej att göra tillsammans när vi båda är sjuka. Jag är på bättringsvägen, jag har inte tagit någon hostmedecin på hela dagen och är relativt pigg eftersom jag har orkat städa hela lägenheten. Jag är väldigt nöjd med det jag har gjort idag  .


 


Det blir några tända ljus sen framför filmen. Får se hur han mår när han kommer hem, älsklingen min   .

Av carriecarrie - 7 februari 2012 14:56

Jag har plockat undan det värsta och startat 2 maskiner mm. Jag passade också på att vädra, så balkongdörren har stått öppen en stund. Sky passade på att utforska vintern, hon har ju aldrig sett snö:


   


Hur luktar snön?, hon la sig under en av utmöblerna och sniffade runt en stund:


   


Hon låg ute ca 2 minuter innan hon ville komma in:


 


Mattes famn är ju trots allt bäst. Jag tror hon tyckte det var kallt, min katt är ingen vinterkatt, hon verkara vara som jag, jag föredrar sommaren. Då är hon ute på balkongen hela tiden. Alexander är en året om kille, han vill vara ute jämt. Jag ska snart ringa hem honom, jag vill bara fortsätta med städningen en stund till.


 


Jag älskar dig  


Hmm dags att ringa veterinären om en vaccination och chipmärkning på Sky nu. Jag har inte haft råd tidigare men nu ska jag ta mig råd för den här tjejen stannar hos oss. Älskade Sky, finare katt kunde jag aldrig få  .

Av carriecarrie - 7 februari 2012 13:07

Sitter och tittar ut genom sovrumsfönstret, det är verkligen fint väder ute, solen lyser och med all snö så blir det riktigt vackert ute. Jag funderar på att kanske bege mig ut på en kort promenad sen för att få lite frisk luft. Jag känner mig betydligt piggare, hostan finns ju kvar såklart men mollipecten hjälper mig väldigt bra. Alexander kommer snart hem, den här dagen börjar med ett otroligt bra humör, jag hoppas att dagen fortsätter så och att Alexander är på lika bra humör när han kommer hem som jag är på nu  .

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards