Alla inlägg under mars 2012

Av carriecarrie - 20 mars 2012 21:04

Efter en relativt lugn dag men endå ganska intensiv på olika sätt så är det dags att bara ta ut hundarna på sista kvällrastningen innan jag ska hoppa i säng. Alexander var trött när han kom hem så han fick gå lägga sig nästan med en gång. Sky ligger och sover i hallen bredvid Tarzan och Chila ligger under min säng. Imorgon ska jag försöka komma ut på en lite längre runda med dom då Chila inte har fått speciellt mycket motion idag. Dock har vi haft mycket besök från farsan, vänner mm vilket också tar på hennes krafter. Chila var rädd för farsan, det förstod jag att hon skulle vara, hon vågade nosa på honom men det såg inte ut som att han fick klappa henne den här gången. Hon behöver bara få lite tid på sig, hur ska min stackars vovve veta vem som är snäll och inte med tanke på hur hon har haft det.?. Det kommer att ordna sig i framtiden då ingen i min närhet som jag vet om skulle vara dum mot ett djur, djuren är våra bästa vänner och som jag har sagt tidigare så är det våran uppgift att vara deras bästa vänner. Att stå helt själv med hund, katt och barn är inte alls så jobbigt som många tror, Chila är ju en ganska krävande hund på många sätt men hon är min ögonsten, det finns inget som kan få mig att ge upp mina djur om jag inte absolut måste. Men då ska det vara för att Alexander eller jag blir allergisk, eller om det händer en olycka med någon av dom. Jag har ännu inte försäkrat dom, jag ska ringa till Agria imorgon, dom är dyra men jag har haft dom förut och trivs otroligt bra med dom. Chila ska jag ha livförsäkring på Sky får vi se då hon är innekatt, det är om jag tar med mig henne när vi far på semester som jag kanske låter henne få springa ute så någon försäkring vill jag ha på henne då en olycka händer så snabbt, det behövs te.x bara att hon ramlar från balkongen och bryter någon tass. Nu ska det absolut inte hända, men man vet ju aldrig.


 


Men nu ska jag ta ut hundarna som sagt, jag vill komma i säng om en stund då jag är helt slut. Har fått mycket att tänka på idag, men jag har verkligen haft en underbar dag. Får se vad morgondagen har att bjuda på  .


//Sov gott alla underbara läsare  .

Av carriecarrie - 20 mars 2012 18:06

Jaa då har det hunnit bli kväll, jag sitter och väntar på min son som snart ska komma hem. Han har fått vara hos sin mormor efter dagis som så hemskt gärna ville låna honom en stund. Dagen med Camilla avslutades på Tre kronor och sen solbacken, jag var bara tvungena att köpa en topp till på Kappahl som har öppnat, jag lägger ut bild på den senare. Då jag skjusat hem Camilla for jag hem och hämtade Chila innan vi for till Rossan jag och hon, jag blev bjuden på mera mat där. Vi hade trevligt en stund innan jag tog hundarna och for hem, så nu är dom nyrastade och jag ska gå möta upp min son, fick ett sms om att han är på väg  .


 


   


   


Tack Camilla för en underbar dag  .

Av carriecarrie - 20 mars 2012 13:43

Då har man besök av ascoola Camilla:



Gogumman bjöd på gofika innan vi tog en powerwalk med min hund:


   


     


 


Kamphunden Chila älskar Camilla, Attack mot snöbollen och Camilla:



Haha så lätt kommer du inte undan  .


   


En underbar promenad med en underbar vän... Nu ska vi dra till sjukan.


// See you later alligator!.

Av carriecarrie - 20 mars 2012 09:43

Har nyss dammsugit och plockat undan en del, har massor kvar att städa och att plugga. Nåja för tillfället satte jag mig ner med mitt kaffe, Michell dyker upp närsomhelst, hon ska bara hämta och lämna en sak, sen kommer farsan om ca 15 minuter och ska titta på torktumlaren. Sen lite senare kommer Camilla, där emellan ska jag försöka plugga och ta ut Chila. Bytet med Michelle gå fort så jag funderar på att rasta Chila när hon går hem så stackarn inte pissar ner sig när farsan kommer, dom har ju aldrig träffats. Nu plignar det på dörren.

Av carriecarrie - 20 mars 2012 06:26

Min morgon började klockan 6, har legat kvar i sängen tills nu, då gav jag upp. Min son hade en liten maskeraduppvisning för mig då han lekte med en pyjamas som var för liten för honom, han försökte aldrig sätta på sig den utan han hade sitt egna sätt:


   


Okej jag måste erkänna att jag hjälpte han att knäppa den.


 


Såhär pigg var jag för ca 10 minuter sen då jag fattade beslutet att gå upp. Chila sover fortfarande, wow. Men hon vaknar nog snart och vill  ha sin morgonrunda, så jag ska passa på att göra oss iordning. Dessutom måste jag ringa till dagis och säga att Alexander kommer senare idag då vi ska på ett möte någonstans på lassarettet, har dock inte en susning om vart vi ska, snyggt alltså!. Nåja det ordnar sig, det brukar ju göra det  . Men nu ska jag stänga av datorn en stund för min son står bredvid mig och säger att han också vill sitta här, sötnosen min.


Av carriecarrie - 19 mars 2012 22:45

Jag börjar ångra att jag lät dom ge Chila lugnande, hela kvällen har hon varit rastlös och velat gå ut och busa. Men nu är hon nyrastad och har faktiskt lagt sig till rätta för att sova (hoppas jag). Nåja det där med lugnandet som hon fick idag var ju nödvändigt för stackarn, jag hade bara hoppats på att hon skulle vara lugn till imorgon, men nejdå energin hann ikapp henne nu på kvällen.


 


Fast hon var duktig, här sitter hon redo för att gå ut.


     



Full med bus men hon gjorde det hon skulle, jag kan inte vara annat än glad efter denna underbara dag med mina djur, en vän och min älskade son.




I trappuppgången, hon ville gå ut  igen men accepterade att vara min modell innan vi gick in igen.    

Jag lovade ju att lägga ut en bild på halsbandet och namnbrickan:






Dom är finare i verkligheten men detta är vad jag bjuder på.




Äntligen har dom blivit kompisar, när jag fotade Sky ville helt plötsligt Chila vara med, haha men det är roligt att dom har blivit vänner nu, mina ögonstenar.     




Sky var åtminstone lugn. Hon ligger kvar i soffan och sover. 


Nu säger jag och min familj, godnatt  .

Av carriecarrie - 19 mars 2012 21:29

Jag borde hoppa i säng, har duschat, haft besök och startat en tvättmaskin sen jag lämnade förra inlägget. Nu har man dessutom gjort färdigt förhöret som dom andra ska få göra på onsdag, det var inte så svårt, ska bara finjustera det imorgon. Eftersom att jag fortfarande är så pass pigg så ska jag sätta mig och plugga inför provet nu, jag kan omöjligt somna. Chila ska snart rastas, hon har varit otålig och gnällig ikväll, hennes ork har väl börjat komma tillbaks, hon skulle behöva gå en långpromenad, men det går inte nu då vi är ensamma med Alexander. Honom lämnar jag inte ensam i lägenheten många minuter, när jag rastar Chila går jag till andra sidan av vägen, hon kissar nästan direkt då vi kommer dit så allt som allt så kanske jag är borta 2 minuter.


 


Den här sötnosen kom in till mig och ville sova i min säng, jag lät honom somna i den men sen bar jag över han till sin egen säng. Han har vissa kvällar då jag är extra viktig för honom  .


 


Chila ligger och väntar på att vi ska gå ut, hon får vänta ett tag till meddans jag pluggar för det var inte längesen hon var ute. Ska endå försöka gå lägga mig i någorlunda tid, men nu ska jag hänga upp tvätten, en del av mina nya kläder finns där wihoooo  .

Av carriecarrie - 19 mars 2012 19:00

Ikväll for jag och shoppade med min son och en underbar vän. Detta fick jag med mig hem:


 


YES en ny kamera så nu kommer det bilder i bloggen igen  .


   


Jättefina kläder, bilden ger dom inte riktigt rättvisa, byxorna till vänster är mörkblå inte svarta. Gissa om jag är lycklig. Pojken sover nu och jag har nyss rastat Chila som har blivit sig själv igen, hon var verkligen drogad i stort sett fram tills nu. Klockan 20:00 ska jag se på 112 på liv och död och sen efter det Det okända så nu måste jag börja plugga och göra min del av förhöret som vi ska ha i skolan på onsdag.


 

Min fina hund som har blivit pigg igen  .


//See you.

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards