Alla inlägg under mars 2012

Av carriecarrie - 16 mars 2012 15:54

Hittills har dagen varit awesome, har varit med Michelle, varit på skolan, klarat testet, varit med Michelle och Eliot, hämtat sonen och nu har man nyss kommit hem. Livet är så underbart, jag mår så bra när det är vår och det är varmt, lite synd är det att det blåser så mycket, men det kan man ju endå inte göra nånting åt. Nu ska det göras midddag här och sen ska vi mest troligt ut och umgås med Michelle och Eliot en stund ute i lekplatsen, enligt Michelle ska det gå att vara där. Ska bli sååå kul att låta barnen få vara och leka ute tillsammans. Hundarna får såklart också följa med, jag vet inte riktigt när Tarzan ska hem men nångång i eftermiddag/kväll blir det nog.Ska bli spännande att se vad Eliot säger om Chila, han har ju aldrig träffat henne, att Chila i sin tur kommer att bli glad av att träffa honom råder det ingen tvekan om, hon älskar ju barn  . Nåja middagen gör inte sig själv, dags att börja med den, korvstroganoff blir det ikväll, sen när vi har varit ute med Michelle och Eliot så blir det fredagsmys här hemma för mig, sonen, hunden och katten. Får se om Michelle och Eliot hänger med hit en stund sen eller inte, det har vi inte pratat om, kom bara på nu att det skulle vara roligt om dom gjorde det. 


 


Kände mig helt plötsligt väldigt ego så jag slänger ut en bild på mig som togs på festen hos Erica och Peter för ett tag sen. Tjaa så kan man ju också se ut.


//Talk to you later.

Av carriecarrie - 16 mars 2012 07:45

Vilken härlig morgon, sonen är på dagis och Chila var jätteduktig denna morgon, hon var lugn tills det var dags att gå till dagis, jag är mycket stolt över henne, men då tog jag bort vattenskålen redan 18:30 igårkväll. Jag kanske får göra så ett tag för så bra som det har gått denna morgon har det aldrig gått tidigare  .


Klockan 10 ska jag gå till Michelle och ta en kopp kaffe, sen blir det att gå hem igen och hämta hundarna för en långpromenad med dom innan jag ska till skolan, awesome, alltid kul med sällskap, Michelle är på hugget hoppas jag . Sen en timme i skolan och efter det hem och städa och ta det lugnt innan jag ska hämta min son på dagis i eftermiddag. Så ser dagens planer ut, man får väl se om det hinner dyka upp nånting annat under dagen, ibland blir det ju så, om inte så blir det en myskväll med min son, katt och hund ikväll. Tarzan far ju hem till sig ikväll.


//See you

Av carriecarrie - 15 mars 2012 22:15

Pojken sover, hundarna är nyrastade. Har nyss sett en film och pluggat en stund, är ganska säker på glosorna men ska ta gå igenom dom några gånger till imorgon innan skolan. Så mycket sämre än det gick på förra prover kan det knappast gå. Men nu är det dags att göra sig redo för sängen   .


//God natt.

Av carriecarrie - 15 mars 2012 17:21

Idag har jag inte gjort nått känns det som. Då jag lämnat sonen på dagis så laddade jag ner en film och såg på den, sen tog jag en powernap på en timme innan jag for till mina föräldrar. Jag skjusade min moder till flyget, så nu är hon i Stockholm igen, sen for jag tillbaks och surrade med farsan en stund innan jag for och plockade upp Michelle. Jag och Michelle tog en vända till Maxi där hon handlade, själv tog jag en parisare utanför, dom hade ett stånd där dom gjorde såna, dom brukar ha det ibland. Efter det tillbaks till Michelle och hämtade någon trasig skohylla som vi körde till tippen. Sen då man hade haft en trevlig stund med henne så for jag direkt till dagis där det bjöds på föräldrarfika, sånt är så mysigt då man sitter där med sitt barn och Kerstin var det som var med oss och bara umgicks, Alexander och Kerstin visade mig några kort som dom brukar jobba med. Alexander visade mig en av bilderna och sa "barnen leker", jag blir så stolt över honom, han gör framsteg varje dag i talet, det kommer nya meningar varje dag. Min duktiga kille  .


Sen då vi kom hem var det en del gnäll från honom, men han blev gladare när han fick hjälpa till att dammsuga, så nu har man fått undan det värsta i lägenheten. Imorgon om farsan orkar ska han komma och titta på torktumlaren, med tur kan han fixa den för som jag och Alle har det nu kan vi inte ha det. Det bildas ju stora högar med tvätt hela tiden, jobbigt. Nåja humöret är iallafall bättre än vad det var imorse, nu ska jag ta mig ett bad, jag gissar ganska starkt på att jag kommer att få sällskap av jordens sötaste busungen  .


 

Av carriecarrie - 15 mars 2012 07:50

Nu är jag less på allting känns det som, Alexander vaknade 3 inatt, fick han att somna om men han vaknade igen klockan 5 och skulle absolut inte sova längre. Sen klockan 7 kommer han på att han vill sova, trots det så gick jag med han till dagis. Jag tog då upp med dom att han inte ska få sova lika länge på dagis som han har fått göra hittills, pojken är ju snart 3 år så nu ska vi sakta men säkert börja ta bort sovstunderna som han har på dagarna när han är där. Hursomhelst så var det en del bråk och gnäll i hallen innan vi kom iväg till dagis, Chila pissade inne och var sen allmänt galen. Då jag tröttnade så grymt på allting så fick hon stanna hemma när jag lämnade Alle den här morgonen, hon hade ju redan gjort sitt behov, man kan ju tycka att hon borde kunna hålla sig en stund efter att hon har vaknat, samtidigt är det väl en del av mitt misstag eftersom jag har låtit henne gå ut direkt på morgonen då jag har haft hjälp tidigare. Nåja det måste vi träna på, det får väl hända lite olyckor inne innan hon lär sig, nog för att det är onödigt. Jag har aldrig haft en hund som har pissat inne vid 9 månader tidigare. Hursomhelst så är ju valpar alltid valpar och jag älskar min knäppa hund. Jag måste städa och plugga idag, jag är så sur så det är tragiskt. Jaja man kan inte alltid vara glad.


//Talk to you later!.




Av carriecarrie - 14 mars 2012 14:13

Har nyss kommit hem, först var jag i skolan. Vi hade en riktigt härlig lektion idag, mycket grupparbete var det, så skoldagen har varit helt ok. Sen direkt när jag kom hem så tog jag med mig Chila och Tarzan och gick en lååååång promenad i det underbara vårvädret. Så nu har man 2 trötta hundar här hemma, det är ca 2 timmar kvar tills jag ska hämta sonen så nu blir det att abra chilla i soffan med en härlig kopp kaffe innan man kanske ska ta tag i studierna. Lika bra att göra det mesta nu meddans man har orken. Måste också leta rätt på dammsugarpåsarna så jag kan he en ny i dammsugaren, Tarzan och Sky hårar ju så grymt mycket, Chila har inte kommit igång ännu med det sätter väl igång för henne också snart och då lär det bli en del då hennes valppäls också ska bort.


 


Såhär ser dom ut när dom ligger tillsammans efter en promenad. Favorithundarna  .

Av carriecarrie - 14 mars 2012 07:40

Sonen är på dagis och hundarna är nyrastade, jag känner mig klubbad, jag förstår inte varför jag är så trött. Anyway nu måste jag sätta mig med läxan en liten stund innan jag ska fara iväg mot skolan, jag har ca 30 minuter på mig innan jag ska fara. Jag förstår inte varför jag är så trött, men man är väl mer eller mindre trött olika mornar.


 


Den här boken har hjälpt mig mycket genom engelskan, det dumma är att jag själv har varit så dålig på att använda den. Nåja nu ska jag använda den den korta tiden som jag har kvar för att plugga. Testet kommer ju inte att gå nå vidare idag.


//Talk to you later

Av carriecarrie - 13 mars 2012 23:48

Vad gör jag vaken såhär dax? Jag som ska till skolan imorgonbitti, börjar halv 9, ush jag hatar Onsdagar pga skoltiden men å andra sidan slutar jag ju runt 11 så det behöver ju inte vara helt fel. Hundarna har nyss varit ute och jag ska hoppa i säng, jag är trött som ett as, men borde gå genom läxan en gång till. Orkar inte plugga, orkar inte vara vaken, jag är helt slutkörd. Var ju hos Rossan tidigare ikväll, Camilla var också där, trevligt att träffa dom och umgås en stund, tanken var ju först att jag bara skulle hämta Tarzan. Jag vet inte vad det är med mig just nu, jag får som ingen ro för tillfället, kanske ska jag träna en stund innan jag somnar, Rossan och Camilla visade mig ett sätt att träna bort gravidmagen som jag inte har tänkt på. Träningstips uppskattas alltid, så den metoden kommer jag att använda när jag ska träna framöver.


Nåja jag kanske bäddar ner mig i sängen och går igenom glosorna en gång till innan jag somnar, kanske får jag sällskap av Sky som är otroligt sällskapssjuk för tillfället, nu har ju äntligen Chila lärt sig att lämna henne ifred. Chila har lugnat ner sig otroligt mycket, hon gör framsteg varje dag, Sky och Chila kanske kan trivas tillsammans så småningom, mina ögonstenar. Tarzan och Chila har varit lugna ikväll, när vi hämtade Tarzan var Chila ganska på, men under kvällen har hon lämnat honom ifred vilket är bra, gammlingen orkar ju inte med hur mycket som helst.


Men nu ska jag duna, godnatt  .

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards